Ok, już wyjaśniam:
FiDeK napisał(a):Czy dysponujesz może numerami seryjnymi maszyn z informacją jaka owiewka była stosowana?
Takiej listy nie mam, ale poświęcając odrobinę czasu można by próbować posegregować poszczególne przypadki i przypisać je do odpowiednich bloków nr seryjnych. Siłą rzeczy będzie to też lista nie do końca dokładna, bo o tym jaka osłona trafiła do samolotu nie decydowała seria produkcyjna a rotacja zapasów części.
FiDeK napisał(a):Czy na pewno w A-8 były stosowane wypukłe owiewki? Nie pojawiły się dopiero od Serii D?
Osłony. Tak, były stosowane także wypukłe w A-8 i A-9. Dla A-8 są rzadsze, ale potwierdzone.


FiDeK napisał(a):Odbiegając trochę od tematu, czy te "wzmocnienia" owiewki były standardem dla jakiejś serii maszyn, czy były to rozwiązania fabryczne czy też polowe?
To fabryczne rozwiązanie, dodatkowe dopancerzenie osłony kabiny stosowane w wersjach /R2.
Dopancerzony był wiatrochron (grubsze szkło) a na osłonie montowano do ramy płyty ze szkła pancernego. Z racji ograniczenia widoczności z kabiny przez to ustrojstwo (parowanie, zamarzający lód etc) nazywane były
Scheuklappen "klapkami na oczy". Często demontowano te boczne płyty zostawiając tylko dopancerzony wiatrochron.