Fw-190 A-9

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Fw-190 A-9

Postprzez urquart » piątek, 6 maja 2011, 11:06

Witam, jak zwykle mam krótkie pytanko. Chodzi mi o zewnętrzne różnice pomiędzy Fw-190 A-8 i A-9. Wiadomo: inna osłona kabiny, drewniane śmigło (oczywiście nie we wszystkich), inny wentylator. Mam wątpliwości co do kołpaka śmigła, czy śmigło i kołpak to komplet, czy w A-9 montowano stare kołpaki i tylko nowe drewniane śmigła? I druga rzecz: czy nowa chłodnica i zbiornik oleju miały wpływ na wygląd zewnętrzny, oczywiście nie wliczając grubszego opancerzenia? Pytam, bo chodzi mi po głowie Fw-190 A-9 niebieskie ,,7" z JG 300 w kamuflażu zimowym, a nie mogę znaleźć zdjęcia tej maszyny.
Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
urquart
 
Posty: 269
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 20:26

Reklama

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 6 maja 2011, 14:06

Wygooglowałem sobie jakiś profil tego Fw 190 (tj. niebieska 7, pobielona) i tam jest śmigiełko z 'ciężarkami' więc raczej problem szerokich drewnianych łopat masz z głowy. Zakładam, że autor profilu opierał się na jakimś zdjęciu.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fw-190 A-9

Postprzez urquart » piątek, 6 maja 2011, 15:06

Pawel Burchard napisał(a):Wygooglowałem sobie jakiś profil tego Fw 190 (tj. niebieska 7, pobielona) i tam jest śmigiełko z 'ciężarkami' więc raczej problem szerokich drewnianych łopat masz z głowy. Zakładam, że autor profilu opierał się na jakimś zdjęciu.


dzięki
Avatar użytkownika
urquart
 
Posty: 269
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 20:26

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Kuba P. » piątek, 6 maja 2011, 17:53

O ile mi wiadomo kołpak był taki sam.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Kuba P. » niedziela, 8 maja 2011, 12:18

Przerzuciłem kilka zdjęć Fw 190 A-9/F-9, które mają drewniane śmigła i nabrałem jednak wątpliwości co do kołpaka. O ile kształt wydaje się być taki sam to mam wrażenie, że wycięcie pod piasty łopat jest nieco szersze w wersji dla drewnianego śmigła.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw-190 A-9

Postprzez urquart » niedziela, 8 maja 2011, 15:11

Kuba P. napisał(a):Przerzuciłem kilka zdjęć Fw 190 A-9/F-9, które mają drewniane śmigła i nabrałem jednak wątpliwości co do kołpaka. O ile kształt wydaje się być taki sam to mam wrażenie, że wycięcie pod piasty łopat jest nieco szersze w wersji dla drewnianego śmigła.

Obrazek
Obrazek


Też mam takie same wątpliwości, a w literaturze nie ma na to odpowiedzi. Wszędzie piszą tylko o śmigle
ps. co to za maszyna??? :shock:
Avatar użytkownika
urquart
 
Posty: 269
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 20:26

Re: Fw-190 A-9

Postprzez jwk » poniedziałek, 9 maja 2011, 07:05

Kuba P. napisał(a):Przerzuciłem kilka zdjęć Fw 190 A-9/F-9, które mają drewniane śmigła i nabrałem jednak wątpliwości co do kołpaka. O ile kształt wydaje się być taki sam to mam wrażenie, że wycięcie pod piasty łopat jest nieco szersze w wersji dla drewnianego śmigła.

Obrazek


To tak z grubsza tyle nadaje się z edkowego modelu foki?
jwk
 
Posty: 178
Dołączył(a): środa, 1 lipca 2009, 10:22

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 9 maja 2011, 08:35

No z grubsza... osłonę kemów jeszcze trzeba by poprawić
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fw-190 A-9

Postprzez urquart » poniedziałek, 9 maja 2011, 08:49

Pawel Burchard napisał(a):No z grubsza... osłonę kemów jeszcze trzeba by poprawić


a jakieś szczegóły...
Avatar użytkownika
urquart
 
Posty: 269
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 20:26

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 9 maja 2011, 09:00

Powinna wyglądać tak - http://www.eagle-editions.com/ep49.htm
Chodzi o kształt przetłoczeń - w skali 1/48 całkiem przyzwocie zrobiła tą osłonę Tamiya. Hasegawa i Eduard są do bani.
Jest to dość istotny element dla późnych Fw 190 więc dlatego się czepiam ;)

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 9 maja 2011, 10:30

urquart napisał(a):ps. co to za maszyna??? :shock:


Ten stojący na własnych kołach to F-9 W.Nr 440340
http://fw190.hobbyvista.com/440_340.htm

Ten drugi zaś jest trochę zagadkowy. Tak jest sfotografowany, że trudno wyczuć nawet, czy to A czy F ale samolot jest bardzo, bardzo ciekawy.

Przede wszystkim to już najpóźniejsza, końcowa produkcja, samolot ma uproszczony do granic możliwości kamuflaż. Skrzydła wygląda na to były tak malowane, że na goły metal nałożono jakąś ciemną farbę pasem od krawędzi natarcia gdzieś do połowy szerokości płata (widać linię między ramionami krzyża) a potem górę dokamuflowano jaśniejszą farbą jednego koloru i ten ciemny pas przebija. Coś takiego widziałem już na innych Fw 190 A-8/A-9 i na Ta 152.
Kadłub albo jest pomalowany jedną jasną farbą w całości albo (i to obstawiam z prawdopodobieństwem) nie jest w ogóle pomalowany i jest koloru duralu.
Osłony silnika są pomalowane, ale to norma. Widać, że osłona MG i okolice wiatrochronu noszą szczątkowy kamuflaż. Statecznik pionowy wygląda na pomalowany w całości przed poddostawcę.
Jak wyglądał montaż i malowanie? Otóż obstawiam tak:

[1] Silnik przyjechał od BMW z pomalowanymi w całości osłonami. Albo w całości niebieski RLM 76 albo RLM 76 i górne powierzchnie osłon podmalowane czymś ciemniejszym. Malowane przez poddostawcę, komplet gotowy.

[2] Kadłub był totalnie goły, bez żadnego malowania, naniesiono tylko oznakowanie przynależności państwowej. Zamontowany wcześniej zespół usterzenia kompletnie pomalowany, RLM 76 + plamki np. 83.

[3] Płat był goły, kolor duralu, krawędź natarcia tak jak opisałem wyżej pomalowana np. RLM 81 od dołu i od góry.

Po montażu końcowym skrzydła od góry pokryto cienką warstewką RLM 82, co tłumaczy przebijanie tego ciemnego pasa i tą samą farbę natryśnięto na osłonę MG 131 i podstawę wiatrochronu, co miało służyć nie tyle jako kamuflaż a bardziej panel przeciwodblaskowy. Tak samo wygląda na to, że osłony silnika pomalowano przy tej okazji. Obstawiam tu taką opcję, że osłony silnika były całe niebieskie i ta sama RLM 82 trafiła na osłony przy okazji domalowywania. Tak pomalowane Fw 190 widziałem już wcześniej, tak samo pomalowane były Ta 152 H, których zdjęcia niedawno opublikowano.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw-190 A-9

Postprzez urquart » poniedziałek, 9 maja 2011, 14:58

Kuba P. napisał(a):
urquart napisał(a):ps. co to za maszyna??? :shock:


Ten stojący na własnych kołach to F-9 W.Nr 440340
http://fw190.hobbyvista.com/440_340.htm

Ten drugi zaś jest trochę zagadkowy. Tak jest sfotografowany, że trudno wyczuć nawet, czy to A czy F ale samolot jest bardzo, bardzo ciekawy.

Przede wszystkim to już najpóźniejsza, końcowa produkcja, samolot ma uproszczony do granic możliwości kamuflaż. Skrzydła wygląda na to były tak malowane, że na goły metal nałożono jakąś ciemną farbę pasem od krawędzi natarcia gdzieś do połowy szerokości płata (widać linię między ramionami krzyża) a potem górę dokamuflowano jaśniejszą farbą jednego koloru i ten ciemny pas przebija. Coś takiego widziałem już na innych Fw 190 A-8/A-9 i na Ta 152.
Kadłub albo jest pomalowany jedną jasną farbą w całości albo (i to obstawiam z prawdopodobieństwem) nie jest w ogóle pomalowany i jest koloru duralu.
Osłony silnika są pomalowane, ale to norma. Widać, że osłona MG i okolice wiatrochronu noszą szczątkowy kamuflaż. Statecznik pionowy wygląda na pomalowany w całości przed poddostawcę.
Jak wyglądał montaż i malowanie? Otóż obstawiam tak:

[1] Silnik przyjechał od BMW z pomalowanymi w całości osłonami. Albo w całości niebieski RLM 76 albo RLM 76 i górne powierzchnie osłon podmalowane czymś ciemniejszym. Malowane przez poddostawcę, komplet gotowy.

[2] Kadłub był totalnie goły, bez żadnego malowania, naniesiono tylko oznakowanie przynależności państwowej. Zamontowany wcześniej zespół usterzenia kompletnie pomalowany, RLM 76 + plamki np. 83.

[3] Płat był goły, kolor duralu, krawędź natarcia tak jak opisałem wyżej pomalowana np. RLM 81 od dołu i od góry.

Po montażu końcowym skrzydła od góry pokryto cienką warstewką RLM 82, co tłumaczy przebijanie tego ciemnego pasa i tą samą farbę natryśnięto na osłonę MG 131 i podstawę wiatrochronu, co miało służyć nie tyle jako kamuflaż a bardziej panel przeciwodblaskowy. Tak samo wygląda na to, że osłony silnika pomalowano przy tej okazji. Obstawiam tu taką opcję, że osłony silnika były całe niebieskie i ta sama RLM 82 trafiła na osłony przy okazji domalowywania. Tak pomalowane Fw 190 widziałem już wcześniej, tak samo pomalowane były Ta 152 H, których zdjęcia niedawno opublikowano.


:mrgreen:
czy mi się wydaje, czy widzę namalowany mały numer taktyczny ,,11"?
Avatar użytkownika
urquart
 
Posty: 269
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 20:26

Re: Fw-190 A-9

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 9 maja 2011, 15:00

No coś z "1" z przodu. Druga cyfra zbyt zamazana, nie widzę co to może być.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw-190 A-9

Postprzez urquart » poniedziałek, 9 maja 2011, 15:01

i jeszcze jedno: na prawym skrzydle widać małe niedomalowane plamki, które sugerują, że płat był pomalowany na początku RLM 76. Wnoszę to z analogicznej plamki na osłonie karabinów
Avatar użytkownika
urquart
 
Posty: 269
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 20:26

Re: Fw-190 A-9

Postprzez shivadog » poniedziałek, 9 maja 2011, 15:03

Jak na moje oko w PS to raczej "10".
(ale gwarancji nie daję)
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości