Pawel Burchard napisał(a):Wygooglowałem sobie jakiś profil tego Fw 190 (tj. niebieska 7, pobielona) i tam jest śmigiełko z 'ciężarkami' więc raczej problem szerokich drewnianych łopat masz z głowy. Zakładam, że autor profilu opierał się na jakimś zdjęciu.


Kuba P. napisał(a):Przerzuciłem kilka zdjęć Fw 190 A-9/F-9, które mają drewniane śmigła i nabrałem jednak wątpliwości co do kołpaka. O ile kształt wydaje się być taki sam to mam wrażenie, że wycięcie pod piasty łopat jest nieco szersze w wersji dla drewnianego śmigła.
Kuba P. napisał(a):Przerzuciłem kilka zdjęć Fw 190 A-9/F-9, które mają drewniane śmigła i nabrałem jednak wątpliwości co do kołpaka. O ile kształt wydaje się być taki sam to mam wrażenie, że wycięcie pod piasty łopat jest nieco szersze w wersji dla drewnianego śmigła.
Pawel Burchard napisał(a):No z grubsza... osłonę kemów jeszcze trzeba by poprawić
urquart napisał(a):ps. co to za maszyna???
Kuba P. napisał(a):urquart napisał(a):ps. co to za maszyna???
Ten stojący na własnych kołach to F-9 W.Nr 440340
http://fw190.hobbyvista.com/440_340.htm
Ten drugi zaś jest trochę zagadkowy. Tak jest sfotografowany, że trudno wyczuć nawet, czy to A czy F ale samolot jest bardzo, bardzo ciekawy.
Przede wszystkim to już najpóźniejsza, końcowa produkcja, samolot ma uproszczony do granic możliwości kamuflaż. Skrzydła wygląda na to były tak malowane, że na goły metal nałożono jakąś ciemną farbę pasem od krawędzi natarcia gdzieś do połowy szerokości płata (widać linię między ramionami krzyża) a potem górę dokamuflowano jaśniejszą farbą jednego koloru i ten ciemny pas przebija. Coś takiego widziałem już na innych Fw 190 A-8/A-9 i na Ta 152.
Kadłub albo jest pomalowany jedną jasną farbą w całości albo (i to obstawiam z prawdopodobieństwem) nie jest w ogóle pomalowany i jest koloru duralu.
Osłony silnika są pomalowane, ale to norma. Widać, że osłona MG i okolice wiatrochronu noszą szczątkowy kamuflaż. Statecznik pionowy wygląda na pomalowany w całości przed poddostawcę.
Jak wyglądał montaż i malowanie? Otóż obstawiam tak:
[1] Silnik przyjechał od BMW z pomalowanymi w całości osłonami. Albo w całości niebieski RLM 76 albo RLM 76 i górne powierzchnie osłon podmalowane czymś ciemniejszym. Malowane przez poddostawcę, komplet gotowy.
[2] Kadłub był totalnie goły, bez żadnego malowania, naniesiono tylko oznakowanie przynależności państwowej. Zamontowany wcześniej zespół usterzenia kompletnie pomalowany, RLM 76 + plamki np. 83.
[3] Płat był goły, kolor duralu, krawędź natarcia tak jak opisałem wyżej pomalowana np. RLM 81 od dołu i od góry.
Po montażu końcowym skrzydła od góry pokryto cienką warstewką RLM 82, co tłumaczy przebijanie tego ciemnego pasa i tą samą farbę natryśnięto na osłonę MG 131 i podstawę wiatrochronu, co miało służyć nie tyle jako kamuflaż a bardziej panel przeciwodblaskowy. Tak samo wygląda na to, że osłony silnika pomalowano przy tej okazji. Obstawiam tu taką opcję, że osłony silnika były całe niebieskie i ta sama RLM 82 trafiła na osłony przy okazji domalowywania. Tak pomalowane Fw 190 widziałem już wcześniej, tak samo pomalowane były Ta 152 H, których zdjęcia niedawno opublikowano.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
