JUMO 213

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

JUMO 213

Postprzez piterpan » wtorek, 3 maja 2011, 20:34

Witam.Bardzo proszę o pomoc. Chodzi mi o malowanie silnika Jumo 213 .W sieci jest mnóstwo fotek dotyczących tego silniczka, jednak każde malowanie jest inne. Interesuje mnie silnik do modelu ''dragona"Focke -Wulf Ta 152 H-1.Problem dotyczy tego jakie elementy powinny być czarne, a jakie srebrzyste.
piterpan
 

Reklama

Re: JUMO 213

Postprzez Kuba P. » czwartek, 5 maja 2011, 08:08

Proszę bardzo, powinno Ci pomóc.

http://www.oocities.org/ta152uk/Engine_1.html

Silnik Ta 152, malowanie oryginalne (także na osłonie chłodnicy).
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: JUMO 213

Postprzez piterpan » sobota, 7 maja 2011, 15:35

Witam, niestety otworzyło mi się tylko 6 pierwszych fotek. Okazało się jaki jestem małostkowy pisząc : co ma być czarne a co silver.Widzę w tych fotkach więcej kolorów. Nie znam się na budowie silników, jednak na zasadzie --- im dalej w las tym więcej drzew:proszę jeszcze raz o pomoc.
piterpan
 

Re: JUMO 213

Postprzez Kuba P. » sobota, 7 maja 2011, 16:35

Poszukaj pod haslami Ta 152 Garber engine, powinno sie udac znalezc reszte zdjec. Poza tym napisz, co konkretnie jest niejasne. Bedzie latwiej pomoc.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: JUMO 213

Postprzez piterpan » sobota, 7 maja 2011, 17:21

1. ciągle nie wiem czu blok silnika był czarny czy metaliczny .
2. czy pokrywa silnika była czarna ?













blok silnika
piterpan
 

Re: JUMO 213

Postprzez Kuba P. » niedziela, 8 maja 2011, 01:53

Ad 1 - trudno powiedzieć jak było zawsze, na pewno blok silnika w jasnym kolorze metalu jest potwierdzony. Zachowany Ta 152 H-0 tak właśnie ma. Jak zrobisz jasny metaliczny blok, na 100% będzie poprawnie.

Ad 2 - tak.

Zerknij sobie na moje zdjęcia Jumo 213 A.
http://fromreconstructiontodeconstructi ... r-213.html
Może Ci coś podpowiedzą. Tylko uwaga, to jest wersja A z jednostopniową sprężarką, taki jak był używany w Ju 88 G, Ju 188 A, Fw 190 D-9. Ty jak rozumiem robisz silnik Ta 152 H. Ten różnił się w detalach i głównie właśnie sprężarką (dwustopniowa) czy kształtem osłon zaworów.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: JUMO 213

Postprzez piterpan » poniedziałek, 9 maja 2011, 13:32

Wielkie dzięki za fotki.Tego właśnie szukałem.Pozdrawiam.
piterpan
 

Re: JUMO 213

Postprzez piterpan » wtorek, 10 maja 2011, 16:26

Kolega marco powiedział mi że przód silnika był w srebrzystym kolorze.Znowu jestem w kropce.
piterpan
 

Re: JUMO 213

Postprzez Kuba P. » środa, 11 maja 2011, 16:31

Ten element (przód - rozumiem że masz na myśli obudowę mechanizmu reduktora) naturalnie po odlaniu miał kolor metalu i jeśli nie został pomalowany to pewnie, że może być taki właśnie jasny. Ciężko się to ogląda na zdjęciach samolotów, bo musi być zdjęta chłodnica, żeby było to widać. Ale jak patrzę na fotki Ta 152 H-0 z Garber to wygląda, że obudowa jest jasnego koloru.

Nie morduj się tak z tym modelem, pokaż najlepiej co tam masz to prościej będzie doradzać.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości