"Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez Kuba P. » niedziela, 1 maja 2011, 22:20

Jeszcze mi do głowy przychodzi wojenny cenzor. Widziałem tak wyretuszowane fotki z linii produkcyjnej, może tu jest podobnie?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 2 maja 2011, 10:03

Wygląda jednak na autentyk bez retuszu. Działka MG FF/M miały małą efektywość i być może, że do JG 54 trafiła partia z działkami, które aż prosiły się o demontaż. Panelu nie wymieniano, bo w warunkach frontu wschodniego nikomu się nie chciało bawić w takie subtelności :) Tu często w zimie Fw 190 lataly bez osłon podwozia, co musiało wpływać na osiągi, ale jak do wyboru było zaklinowanie podwozia lub obiżenie osiagów to nie było wyboru. Pozostawienie panelu z wypukłością nie miało dużego wpływu na aerodynamikę. Nie wszyscy w JG 54 działka demontowali (lub montowali jako dodatek ?). W 5 Staffel na serii fotek widać, że A-5 latały z MG FF/M, w tym samoloty takich asów jak Max Stotz czy "Bully" Lang.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 2 maja 2011, 10:33

Mam kilka raportów NVM z J.G. 54 z lipca i sierpnia 1943 w których podane są m.in. numery seryjne uzbrojenia zniszczonych samolotów. Jest kilka Fw 190 A-4/5 z działkami MG-FF i kilka bez nich, tak że nie wygląda na to że działka te były demontowane w jednostce, zresztą w warunkach frontu wschodniego na pewno były przydatne, zawsze to większa salwa :) A zwrotność miała raczej drugorzędne znaczenie biorąc pod uwagę taktykę niemieckich myśliwców.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez sq9ans » poniedziałek, 2 maja 2011, 14:39

Biorąc to wszystko pod uwagę co wynikało z fotografii istnieje duże prawdopodobieństwo, że wybrana maszyna może być w wersji A1. Idąc dalej i może trochę naginając fakty maszyna w tle z "czerwoną" belką może być tą właśnie foczką. Niech najwyżej ktoś mnie sprostuje. Poza tym czy likwidując "skrzela"oraz wypukłości na lukach wewnętrznych działek a także "wpuszczając" działka do wewnątrz komór podwozia i zmieniając mocowanie pancernej płyty zagłówka można przyjąć, że będzie to w miarę prawidłowa A1-ka?
sq9ans
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2008, 10:16

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez pik » poniedziałek, 2 maja 2011, 18:25

Moim zdaniem jeśli naginać fakty to równie dobrze możesz aplikować te kalki na A2/A3... A jeśli zależy ci na dobrze udokumentowanym i nie budzącym wątpliwości malowaniu to poszukaj po prostu jakiegoś innego.
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 2 maja 2011, 22:59

Jeśli zależy Ci na w miarę poprawnej A-1 to musiał byś dogłębniej zinwestygować sprawę przykadłubowych MG 17, bo raczej zeszlifowanie na płasko pokryw MG 151 to nie wszystko :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez Kuba P. » wtorek, 3 maja 2011, 08:22

No dokładnie. Pod spodem skrzydeł inaczej wyglądały chociażby okna odprowadzające łuski i ogniwka, w komorze podwozia było nieco inaczej poustawiane ze względu na inne lufy. Dużo drobnych zmian.
Parę lat temu napisałem taki artykulik do pisma Super Model gdzie pisałem o przerobieniu Hasegawy Fw 190 A-3 na A-1. Może ktoś to ma i Cię wesprze? O ile pamiętam były tam zdjęcia i jakieś rysunki, chyba powinno być pomocne.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez sq9ans » czwartek, 12 maja 2011, 08:02

Czy jest to możliwe, że ta Foka w tle:

Obrazek

to ten samolot:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na moje ok to chyba tak. Na ogonie cyferki 035 lub 085.
Co o tym myślicie?
Zdjęcie zaczerpnięte z albumu "Luftwaffe in camera". Mam nadziej, że nie naruszę regulaminu.
sq9ans
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2008, 10:16

Re: "Paszczaty" FW-190 A2 lub A3 ?

Postprzez net_sailor » czwartek, 12 maja 2011, 08:37

Tylko jeśli w międzyczasie zmienił się całkowicie układ malowania plamek na kadłubie i ogonie... :?
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości