Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » czwartek, 14 lutego 2008, 01:56

Mysle ze juz wystarczy papieru sciernego :) teraz pora na nastepny experyment ...

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Reklama

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 14 lutego 2008, 10:06

Kwestia osłon nad zamkami działek: Czy nie były większe, typowe dla pierwszych serii? Jeszcze przystosowanych do montażu pary działek.

Wątpliwe jest też dla mnie , żeby maszyna posiadała wybrzuszenie nad wnęką podwozia, co jest spotykane na bardzo późnych Mk.IX i XVI z 1945. Powinno być płasko moim zdaniem.

Z kolei na osłonie dolnej silnika, tej żywicznej, powinny być dwie linie podziału blachy, taką tłoczoną z jednego kawałka miały dopiero maszyny w 1944 z większym wlotem do sprężarki.

Jaki konkretnie samolot planujesz zbudować? Bo w zależności od wytwórni , którą można zidentyfikować po serialu, na górnej pokrywie silnika był podział ( tuż za śmigłem) lub była pokrywa w jednym kawałku...
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » czwartek, 14 lutego 2008, 18:37

Grzegorz2107 napisał(a):Kwestia osłon nad zamkami działek: Czy nie były większe, typowe dla pierwszych serii? Jeszcze przystosowanych do montażu pary działek.

Bąbelki były większe typowe dla wczesnych wersji "c" co jest widoczne choćby na zdjęciu EN459.
Grzegorz2107 napisał(a):Wątpliwe jest też dla mnie , żeby maszyna posiadała wybrzuszenie nad wnęką podwozia, co jest spotykane na bardzo późnych Mk.IX i XVI z 1945. Powinno być płasko moim zdaniem.

Nie posiadały wybrzuszeń.
Grzegorz2107 napisał(a):Z kolei na osłonie dolnej silnika, tej żywicznej, powinny być dwie linie podziału blachy...

Raczej jedna :-/
EDIT: A jednak dwie (dla wczesnych IXc) :oops:
Grzegorz2107 napisał(a):... Bo w zależności od wytwórni , którą można zidentyfikować po serialu, na górnej pokrywie silnika był podział ( tuż za śmigłem) lub była pokrywa w jednym kawałku...

Jeśli "złośnica" z Cyrku to zdaję się, że w jednym kawałku (wytw. Supermarine)

P.S. Grzegorzu zwróć uwagę jeszcze na rodzaj powierzchni sterowych jakie masz w modelu Hasegawy.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 14 lutego 2008, 19:59

Darek Trzeciak napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):t;]Z kolei na osłonie dolnej silnika, tej żywicznej, powinny być dwie linie podziału blachy...

Raczej jedna :-/
EDIT: A jednak dwie (dla wczesnych IXc) :oops: .


Teraz się przyjrzałem zdjęciom i nawet na wczesnych Mk.IX nie widać czasem żadnej granicy blach...Na zdjęciu demontowanego EN 459 widać ten element na pierwszym planie, może coś wypatrzysz...

Reszta różnic będzie razić...

No i jeszcze ten zaczep anteny drutowej na sterze kierunku...
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez robert.xii » czwartek, 14 lutego 2008, 22:39

warto jeszcze zwrocic uwage na ksztalt zaslepek "drugiego" dzialka w skrzydle.
nie zawsze byly owalne!!!
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 14:53

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez robert.xii » czwartek, 14 lutego 2008, 22:40

no i babel na prawym okapotowaniu nie ma racji bytu :D
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 14:53

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 14 lutego 2008, 23:01

[quote="robert.xii"]no i babel na prawym okapotowaniu nie ma racji bytu :D[/quote

Zostaw bąbel! EN 459 miał Merlina 61, a ten silnik wymagał tej owiewki.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » piątek, 15 lutego 2008, 00:08

Serdeczne dzieki za pomoc !!
Musze poszukac zdjec tego samolotu, Chcialem zrobic ZX-6 ale popsiadam na razie tylko jedno zdjecie tego samolotu ...
Czas na poszukiwania :)

jeszcze raz dzieki za pomoc. :) Oby jak najwiecej taich uwag :) bigdy nie jest za pozno na nauke :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 15 lutego 2008, 00:58

Grzegorz2107 napisał(a):
robert.xii napisał(a):no i babel na prawym okapotowaniu nie ma racji bytu :D


Zostaw bąbel! EN 459 miał Merlina 61, a ten silnik wymagał tej owiewki.

A o którym bąbelku mowa :?
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 15 lutego 2008, 12:10

Tym za śmigłem po prawej stronie, osłaniającym miejsce na przekładnie sprężarki kabiny ciśnieniowej . W Mk. II był tam rozrusznik.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 15 lutego 2008, 13:02

Grzegorz2107 napisał(a):Tym za śmigłem po prawej stronie, osłaniającym miejsce na przekładnie sprężarki kabiny ciśnieniowej . W Mk. II był tam rozrusznik.

Teraz jasne - thx Grzegorz :) Zdecydowanie zostaw bąbel gdyż występował na serialach "E"
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » piątek, 15 lutego 2008, 13:26

Panowie, skad czerpiecie swa wiedze ? :)_
Szukam po sieci zdjec czy informacji na ten temat i ... znalzlem dwa zdjecia z kotrych nie wynika nic z tego co sie dowiedzialem na tutejszzym forum.

Nawet jesli bym chcial to nie moge sam dojsc do tylu informacji jake mi podajecie "na talerzuy" :)
Jeszcze raz dzieki, bo mam szanse na poprawienie :)

Niestety dopiero za tydzien bo musialem wyjechac i aktualnie cierpie na brak hobby :)
pozdrawiam i dzieki za pomoc
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 15 lutego 2008, 15:20

gzt napisał(a):Panowie, skad czerpiecie swa wiedze ? :)_
Szukam po sieci zdjec czy informacji na ten temat i ... znalzlem dwa zdjecia z kotrych nie wynika nic z tego co sie dowiedzialem na tutejszzym forum.

Nawet jesli bym chcial to nie moge sam dojsc do tylu informacji jake mi podajecie "na talerzuy" :)
Jeszcze raz dzieki, bo mam szanse na poprawienie :)

Niestety dopiero za tydzien bo musialem wyjechac i aktualnie cierpie na brak hobby :)
pozdrawiam i dzieki za pomoc


Wojtek Matusiak jest kompetentnym autorem jeśli chodzi o spitfirologie. Właściwie kupuj w ciemno wszystko jego autorstwa. Od paru lat pisze na ten temat w wielu czasopismach, a ostatnio trafiłem w jakiejś księgarni internetowej :"Spitfire IX i XVI lotników polskich". B. wartościowa rzecz. Niedawno Stratus wydał o Mk.I&II.
Poza tym dyskusje na forach i Google...coś zawsze zostaje.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez robert.xii » piątek, 15 lutego 2008, 16:20

:-|
rzeczywiscie. z bablem sie pospieszylem.
ale widze koledzy czujni jak wazki!!!
od razu sprostowali
:mrgreen:
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 14:53

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 15 lutego 2008, 21:04

Pozostaje jeszcze kwestia zaszpachlowania lini podziałowej w górnej części osłony silnika (pomiędzy kołpakiem a rurami wydechowymi).

Grzegorz2107 napisał(a):Wojtek Matusiak jest kompetentnym autorem jeśli chodzi o spitfirologie. Właściwie kupuj w ciemno wszystko jego autorstwa.

Zupełnie jak ja :mrgreen: + Alfred Price + wiedza kupla "spitoholika", który to nie chce się ujawnić w sieci :( no i oczywiście lektura dyskusji na różnych forach :D Sądzę, że każdy ma jakąś ciekawostkę do przekazania.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 13 gości