Ładny Heinkel! Naprawdę dałeś sobie radę z tym modelem.
Niestety kilka merytorycznych potknięć zaliczyłeś:
[1] Kolorystyka kamuflażu tej maszyny nie jest taka oczywista, jest opcja, że samolot był jednolicie jasny (niebieski?) bez plamek. Te plamki znane z seryjnych Uhu to obmalowane jasną farbą ciemne tło. Z daleka wygląda jak plamki, z bliska to taka kratka jasna na ciemnym tle. Kiedyś szukałem informacji o samolocie Streiba i malowanie wyszło, że jednolite szare albo nawet szare z czarnym spodem tak, że szara farba była nałożona NA czarną pokrywającą uprzednio cały samolot. Ale ok, znane zdjęcia są niskiej jakości, ciężko powiedzieć na pewno jak ten samolot był pomalowany...
[2] Niestety oznakowanie nie wyglądało tak, jak zrobiłeś. Przede wszystkim na prawej burcie kod wyglądał tak:
G9+FB. Zamieniłeś miejscami G9 z FB. Pod kabiną mniej więcej w miejscu łączenia sekcji kabinowej z kadłubem namalowany był podwójny szewron ciemnego koloru. Widać go na zdjęciu wraku. Krzyże na górnych powierzchniach skrzydeł i na kadłubie były szersze, tj kątowniki były szerzej rozstawione. To też widać na zdjęciu wraku.
[3] Drobne pierdoły:
- felga przedniego koła była ciemna (czarna, szara), to widać na fotce. Felg podwozia głównego nie widać za dobrze, zakładam, że też są typowo ciemne.
- podstawa anteny radionamiernika z reguły była brązowa a antena pętlowa w kolorze metalu,
- Ten samolot to He 219 V9
Na koniec moje własne wątpliwości, na które nie znalazłem odpowiedzi:
- na zdjęciach wyraźnie nie widać, ale jestem zdania, że ten samolot miał klasyczną osłonę kabiny. Ta osłona stanowiska radarowca była taka sama, jak ta w wariantach produkcyjnych. Wysuwam to spostrzeżenie po obejrzeniu zdjęć wraku, niestety znów i kąt i ujęcie tych 4 fotek jasno nie pokazuje. Stąd domniemanie.
- uzbrojenie? 4 działka, 6 działek? MG 151/20 czy mieszane?
Na koniec jeszcze 3 słowa do Januszowych postów:
Jaho63 napisał(a):Tylko coś za jasno mi wyglądają wloty silników:
Co za wloty, jakie wloty? Wloty powietrza do sprężarek za jasne? Były tego samego koloru, co skrzydła. Wloty powietrza do chłodnic? Obudowy chłodnic były jednolicie malowane przed montażem. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia.
Jaho63 napisał(a):Streib miał naprawdę szczęście, nie wiem czy widziałeś zdjęcie po katastrofie?
Streib miał cholernego pecha, o ile informacje o wypadku są prawdziwe. Przyziemił ze zbyt dużą prędkością, bo nie wyszły im klapy. Samolot twardo osiadł na ziemi i złamał się w miejscu łączenia segmentów. Pilot i radarowiec zostali poważnie ranni. Swoją drogą patrząc na zdjęcia wraku mam wrażenie, że to nie tak wyglądało, no ale to inna sprawa.
Jaho63 napisał(a):Zrobiłbym też może ciut intensywniejszy kamuflaż.
Jak wyżej. Ale ciekawe, na jakiej podstawie Janusz napisał to stwierdzenie.