P-51D Mustang - Academy 1/72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » niedziela, 22 maja 2011, 03:06

Powoli do przodu: w zasadzie model z grubsza gotowy do wykańczania, muszę jeszcze tylko przemyśleć kolejność montażu oraz malowania:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Mecenas » niedziela, 22 maja 2011, 07:14

A czy oprócz papierków w kabinie coś montowałeś? ;D
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » niedziela, 22 maja 2011, 08:07

Mecenas napisał(a):A czy oprócz papierków w kabinie coś montowałeś? ;D

:) Ha, cięta uwaga ;o). W zasadzie to stateczniki poziome :P, no i dodatkowe zbiorniki paliwa, które za to (uwaga!) można demontować jak w prawdziwym samolocie zresztą! ;o).
A tak poza tym to głównie chodziło mi o to, że model wyszpachlowany i wyszlifowany ;o).
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Mecenas » niedziela, 22 maja 2011, 08:29

Podpuszczam Cię tylko przecież. Wstaw tylko imitację luf km-ów i nawiercone rury wydechowe.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » niedziela, 22 maja 2011, 08:48

Mecenas napisał(a):Podpuszczam Cię tylko przecież. Wstaw tylko imitację luf km-ów i nawiercone rury wydechowe.

Wiem oczywiście Michał, ja przecież też ;o). Na KM'y są już nawiercone otworki, ale z tymi rurami to będzie cięższa przeprawa, tym bardziej, że igły raczej odpadają, będę próbował wprowadzić w życie metodę Jarka Gurgula - tylko, że w 1/72 to mnie chyba rozstrój nerwowy czeka :-/.
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Mecenas » niedziela, 22 maja 2011, 09:08

Nie bój nic, daje radę. Ja stosowałem parę razy wiertło 0,3 albo 0,2mm do pierwszego nawiercenia a potem rozrabiałem otwór albo większym wiertłem albo wiercąc jakby mimośrodowo. W ostateczności dłubanie igłą :) Polecam stosowanie częstych przerw przy tej robocie.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 22 maja 2011, 09:42

Mecenas napisał(a):0,3 albo 0,2mm do pierwszego nawiercenia a potem rozrabiałem otwór albo większym wiertłem albo wiercąc jakby mimośrodowo

Misiu, jesteś mistrzem w takim razie. ;o)
Ja jak wiercę 0,3 to tylko się modlę żeby nie odchylić ani grama, bo od razu się łamią. Chyba, że faktycznie masz jakieś "miększe"? Teraz poważnie pytam!
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Mecenas » niedziela, 22 maja 2011, 10:03

Może się trochę nie precyzyjnie wyraziłem z tym mimośrodowym wierceniem. Nie zawsze język powie wszystko, co pomyśli głowa. Chodzi mi o to, że o ile czubek wiertła trzymam stale w jednym punkcie to staram się zbierać tworzywo z wierconego elementu boczną krawędzią wiertła.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » niedziela, 22 maja 2011, 10:07

Ok, chodzi mi o to, że przy takich średnicach trzeba strasznie uważać żeby nie złamać wiertła, no chyba, że jestem szczególnie niezręczny. ;o)
Ale zauważyłem, że Przemek sprytnie umknął przed Twoim pytaniem o wnętrze kabiny. :lol: Cwaniak. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » niedziela, 22 maja 2011, 13:42

Michał, ja postępuję identycznie z tym nawiercaniem (np. w Moskicie), tutaj problem leży w kiepskim materiale wyjściowym. Dysze, nie dość, że grubości ok 0,6mm to jeszcze złego kształtu (okrągłe), więc otworek wewnątrz średnicy ok. 0,3 do 0,4mm kiepsko by się prezentował, dlatego spróbuję porwać się jednak na metodę Jarka.
Co do
Jaho63 napisał(a):Przemek sprytnie umknął przed Twoim pytaniem o wnętrze kabiny.

to Michał w sumie z tymi papierkami trafił idealnie - mianowicie: papierowe pasy ;o), poprawiłem jeszcze wnętrze kolorystycznie wg wskazówek greatgonza, ale zdjęcia wrzucę przed malowaniem całości.
Co do wiertełek, to ja mam akurat takie bez poszerzanego trzpienia i mają jak na taką grubość (0,3mm, 0,4mm) całkiem fajną tolerancję na naginanie, choć w sumie też już dwa złamałem i zostało ostatnie :cry: .
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » wtorek, 24 maja 2011, 15:08

Kilka drobiazgów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zoom za duży trochę, w rzeczywistości nie widać aż takiego zakurzenia w kabinie :?.
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 24 maja 2011, 15:40

Przem, te klapy na ogół były zamknięte.
Przemek - MaXus napisał(a): w rzeczywistości nie widać aż takiego zakurzenia w kabinie

Jest OK, sam przyznaj, że jak tylko zrobione coś w środku, od razu inaczej się traktuje taki model?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » wtorek, 24 maja 2011, 20:29

Jaho63 napisał(a):... te klapy na ogół były zamknięte.

Przejrzałem maaasę zdjęć - faktycznie, na większości są w pozycji zamkniętej ale i z otwartymi jest niemało. Ponieważ nie znałem powodów i przyczyn powyższego a (co przeważyło) uznałem za bardziej atrakcyjne ich otwarcie i dodanie bezcylindrycznych siłowników ;o).

Jaho63 napisał(a):Jest OK, sam przyznaj, że jak tylko zrobione coś w środku, od razu inaczej się traktuje taki model?

Przyznaję (zresztą gorącym wyznawcą jestem ;o)), choć pospolite ruszenie swego czasu na Huberta uważałem za znacznie przesadzone i pozbawione obiektywizmu, ale to tak mocno OT i bez kontynuacji proszę ;o).
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 24 maja 2011, 21:18

Zobaqcz kiedy były otwarte (0,50'):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xITLBRkOd2k[/youtube]
Tylko przez chwilę. Na ziemi ciągle zamknięte.
Oczywiście możesz zrobić podczas jakiegoś przeglądu. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-51D Mustang - Academy 1/72

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 24 maja 2011, 21:40

Ładny filmik Janusz, rozmażyłem się :roll: Ale jak zeszło ciśnienie, to pokrywki opadały, czy się mylę?
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości