Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » poniedziałek, 18 lutego 2008, 13:01

Zakupiłem model Dragona Fw 190 A-5 'Special' w temacie j/w. Wybaczcie jeśli temat był wałkowany, ale nie znalazłem..


Pytanka:
Czy samolot miał belkę pod kadłubem do podczepienia zbiornika (i co to była za belka)?
Na czym polega że ten A-5 jest Special - w związku z tymi wlotami do silnikach po bokach osłony? Co to takiego?
Żadnego dodatkowego uzbrojenia? Tylko to, co fabryka na pokład zamontowała?
Z góry bardzo duże podziękowania za wyjaśnienia ( puszczam oko do Kuby ) !
Pozdrawiam serdecznie!
Ostatnio edytowano poniedziałek, 18 lutego 2008, 13:09 przez uruk-hai, łącznie edytowano 2 razy
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Reklama

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez caughtinthemiddle » poniedziałek, 18 lutego 2008, 16:09

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Źródło: Barbas, B., Aircraft Of The Luftwaffe Fighter Aces, Schiffer 1995

Kilka słów o maszynie. Fw 190 A-5, jeden z kilku egzemplarzy A-5ek z otwartymi wlotami powietrza i podejrzewam, również instalacją MW 50, tak jak w Fw 190 A-3/U7 (W.Nr. 528), którego zdjęcie en face będzie Ci pomocne:
Obrazek
Wbrew temu, co przeważnie pisze się o samolocie Grafa, zachował raczej standardową konfigurację uzbrojenia - skrzydłowe MG-FF są widoczne na zdjęciu nr 3, które zostało zrobione nieco później niż 2 poprzednie; czy zostały natomiast, na wzór A-3/U7, wymontowane silnikowe kmy, ciężko powiedzieć na podstawie zamiesczonych tu zdjęć; jeśli ktoś ma jeszcze inne, sam chętnie zobaczę ;o)
Ostatnio edytowano poniedziałek, 18 lutego 2008, 20:55 przez caughtinthemiddle, łącznie edytowano 1 raz
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1772
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 23:11

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez caughtinthemiddle » poniedziałek, 18 lutego 2008, 18:39

Ha, tknięty przeczuciem zajrzałem sobie do niezawodnego Rodeike i wiem już, skąd się wziął pomysł braku MG-FF. Mianowicie, wychodzi na to, że były 2 podobnie pomalowane Fw 190 A-5, a ten prezentowany na zdjeciach w Rodeike, faktycznie ma zredukowane uzbrojenie i generalnie jest raczej zwykłą A-5 produkcji AGO ;o)
Obrazek
Obrazek
Źródło: Rodeike, P., Focke Wulf Jagdflugzeug Fw 190 A, Fw 190 'Dora', Ta 152 H, Struve-Druck, Eutin, 1998
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1772
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 23:11

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » poniedziałek, 18 lutego 2008, 20:41

Padam w pokłonach - świetne dochodzenie!
Wygląda na to ze samolot nie miał żadnego pylonu pod kadłubem.
Kalki tej 'mojej' A-5 d/t maszyny 2594, więc nie będzie działek FF i specjalnych wlotów.(hm?)

:)
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez caughtinthemiddle » środa, 20 lutego 2008, 00:56

Najbezpieczniej zrobić chyba bez wlotów i FF-ów jako W.Nr. 2594.
Co do samego modelu, Dragona nigdy w łapkach nie miałem i co jest w nim do poprawienia (bo znając życie coś jest ;o) ), nie wiem. Na początek zajrzyj sobie może do recenzji Fw 190 A-5 Eduarda autorstwa Kuby Plewki, w jakiś sposób na pewno będzie pomocna.
Jeżeli planujesz budowę na najbliższe kilka miesięcy, zapraszam tutaj. Powodzenia!
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1772
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 23:11

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » środa, 20 lutego 2008, 22:21

Bardzo dzięki wielkie za zaproszenie! Myślę że Kuba w razie problemów mi pomoże, do tej pory służył wielką nieocenioną pomocą merytoryczną na najwyższym poziomie!

Zamierzałem właśnie przyjąć najbezpieczniejszą opcją Tego A-5- bez wlotów do sprężarek i bez FF i z kalkami 'od producenta'

Nie wiem jak wyjdzie modelistowanie Foki, odczuwam na jej temat spore mrowienie, i jest szansa na nawet dwie od razu (te same farby), obie Dragona: Ta Grafa i druga A-8: Prillera ze słynnego Rajdu-Nad-Plażę-Wspólnie-Z-Włodarczykiem-06/06/1944. Ale będzie raczej spudła + niewielki kokpit. Brak apararu foto bardzo mnie jednak ograniczy. Pożyczę ewentulanie na finał :) .
Jeszcze bardziej - a zwłaszcza- ograniczy mnie mój bardzo skromny warsztat i wiedza i doświadczenie na temat nowoczesnych technologii 'produkcji' modeli. I spora przerwa w działalności modelarskiej.
Jeśli dołączę to 'z cichca'. .. przyznam że wręcz spąsowiałem z wrażenia jak zobaczyłem grono z artro na wstępie i domyślając się że 'nad' wszystkim unosi się Kuba :D
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez Kuba P. » czwartek, 21 lutego 2008, 19:10

O, człowiek w potrzebie :)

1. Ten samolot z zewnętrznymi chwytami powietrza do sprężarki był takim doraźnie dostosowanym myśliwcem o lepszych charakterystykach wysokościowych. Niemcy kombinowali z odciążaniem maszyny przez demontaż różnych fragmentów opancerzenia oraz z "podkręcaniem" charakterystyk silnika przez przesterowanie Kommandogerat i uzyskiwanie większego ciśnienia doładowania na wyższej wysokości. To był ów "Spezial" :)

2. Tego konkretnego zestawu Dragona nie mam, ale przez analogię z chociażby G-3 sugerowałbym sprawdzić, czy model nie ma czasem kadłuba z A-8 (niewielkie przeróbki w okolicach wlewu paliwa do tylnego zbiornika) oraz skrzydła, które pakowano w G-3 i potem w zestawie G-8 (korekty wymagałyby m.in. obrysy pokryw zewnętrznych komór uzbrojenia, obrys paneli do wyjmowania łusek z komór przy zewn. działkach, panel pod kadłubem i mniejsze duperele oraz, co ważne, panel środkowy między wnękami podwozia no i rzecz jasna, klapki zamykające w pełni komory podwozia).
Musiałbym zobaczyć co Dragon tam popakował :)

3. Samolot Prillera, A-8 jest również bardzo fajny i wart omówienia. Co prawda nie wiadomo, czy to nim Priller przeleciał się nad plażami Normandii, ale jest dość dobrze obfotografowany. Ma m.in. wybudowane zewnętrzne działka, ma drewniane śmigło o szerokich łopatach z ciężarkami i ma mniejszy pylon pod zbiornik odrzucany wzoru Erla.

Troszkę trzeba poprzerabiać ale same modele Fw 190 Trimastera/Dragona & dalsze przepaki są bardzo fajne i przyjemne.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » czwartek, 21 lutego 2008, 20:22

Kuba Plewka napisał(a):O, człowiek w potrzebie :)


:mrgreen:

Kuba Plewka napisał(a): O, człowiek w potrzebie :)
1. Ten samolot z zewnętrznymi chwytami powietrza do sprężarki był takim doraźnie dostosowanym myśliwcem o lepszych charakterystykach wysokościowych. Niemcy kombinowali z odciążaniem maszyny przez demontaż różnych fragmentów opancerzenia oraz z "podkręcaniem" charakterystyk silnika przez przesterowanie Kommandogerat i uzyskiwanie większego ciśnienia doładowania na wyższej wysokości. To był ów "Spezial" :)


Dzięki, wreszcie kumam :)

Kuba Plewka napisał(a):2. Tego konkretnego zestawu Dragona nie mam, ale przez analogię z chociażby G-3 sugerowałbym sprawdzić, czy model nie ma czasem kadłuba z A-8


Tak, porównując wypraski widać że to ten sam kadłub ... i skrzydła: jest ta klapa z lewej strony kadłuba i widać pod kabiną ( z tyłu) ten wielki dekiel o ile pamiętam od MW-50 (czy zbiornik to ten zbiornik Paliwa?) czy cuś...w porównaniu z modelem A-8 który lezy obok widac że modele różnicują się tylko małą wypraseczką z pokrywą płaską do kadłubowych MG-17 + chwyt powietrza...oo, właśnie zauważyłem że 'jakby' są dwa: jeden taki jak na powyższych fotach a drugi na oko przypomina taki 'trop' stosowanych w maszynach wysyłanych do Afryki na ten przykład.


Kuba Plewka napisał(a): 3. Samolot Prillera, A-8 jest również bardzo fajny i wart omówienia. Co prawda nie wiadomo, czy to nim Priller przeleciał się nad plażami Normandii, ale jest dość dobrze obfotografowany. Ma m.in. wybudowane zewnętrzne działka, ma drewniane śmigło o szerokich łopatach z ciężarkami i ma mniejszy pylon pod zbiornik odrzucany wzoru Erla.


Samolot Prillera i przelot nad plażą 6 czerwca 1944 to jedna z moich ulubionych historii z II wojny światowej... wydarzenie opisuje chybaCornelius Ryan, co zostało potem przeniesione na ekran i jak książka nosiło nazwę 'Najdłuższy Dzień". Nie wiem czy to prawda ale czytało i oglądało się świetnie. Dodatkowo słyszałem o 'niezwykłych' manierach tego człowieka i tym bardziej odczuwam do niego sympatię. W każdym razie do wizerunku jaki znam :D

Powracajac: Są oba typy pylonów podkadłubowych na szczeście. Czy to śmigło to takie jak w A-9? Jest takie w modelu + 14 łopatkowy wentylator. Zresztą mam też dodatkowo żywiczne + wentylator zakupiłem parę lat temu do A-9 którego jeszcze nie mam .. alę będę miał :P


Kuba Plewka napisał(a):Musiałbym zobaczyć co Dragon tam popakował :)


Dobra, to zrobimy tak - biorę bicykla i jadę do brata - niech pstryknie parę fotek , jak się uda to wkleję - po co wróżyć z fusów jak będzie można looknąć na model-real materiał :) . Ciekawym zwłaszcza rzeczy wartych 'zheblowania', poza tym nie ma to jak dyskusja z rzeczoznawcami takimi jak caughtinthemiddle czy Kuba właśnie. Wszyscy będą mieli z tego pożytek :)

ok, pakuję się i zmykam :)
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez Kuba P. » czwartek, 21 lutego 2008, 23:00

uruk-hai napisał(a):Tak, porównując wypraski widać że to ten sam kadłub ... i skrzydła: jest ta klapa z lewej strony kadłuba i widać pod kabiną ( z tyłu) ten wielki dekiel o ile pamiętam od MW-50 (czy zbiornik to ten zbiornik Paliwa?) czy cuś...w porównaniu z modelem A-8 który lezy obok widac że modele różnicują się tylko małą wypraseczką z pokrywą płaską do kadłubowych MG-17 + chwyt powietrza...oo, właśnie zauważyłem że 'jakby' są dwa: jeden taki jak na powyższych fotach a drugi na oko przypomina taki 'trop' stosowanych w maszynach wysyłanych do Afryki na ten przykład.


Z tego opisu rozumiem, że i ten zestaw bazuje na modelu A-8.
W takim razie musisz kadłub dostosować do standardu A-5 (to nie jest trudne) i tak samo zrobić z płatem. Wszystko spokojnie do zrobienia.


Czy to śmigło to takie jak w A-9?


sęk w tym, że tych śmigieł drewnianych w Fw 190 A/F było ze trzy rodzaje i najlepiej sobie samemu porównać to co jest w modelu z tym co widać na fotkach. Z pamięci wolałbym nie pisać. Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » piątek, 22 lutego 2008, 09:27

Kuba Plewka napisał(a):
Z tego opisu rozumiem, że i ten zestaw bazuje na modelu A-8.
W takim razie musisz kadłub dostosować do standardu A-5 (to nie jest trudne) i tak samo zrobić z płatem. Wszystko spokojnie do zrobienia.


Zawiozłem te modele wczoraj do brata, przy okazji rozpocząłem sezon rowerowy :P . Tym sumptem mam parę fot, jak je obrobię po południu po pracy i będą sensowne to je powklejam. Odzyskałem również wczoraj monografię AJ-Press FW-190 (cz I i II) . To dosyć proste dzieło ale lepsze niż nic - to chyba sobie na podstawie tych rysunków i tekstu coś wykombinuję.
Postanowiłem nie montować pylonu pod dodatkowy zbiornik paliwa - na zdjęciach powyższych go nie ma. Teraz jeszcze ostatnia kwestia, kwestia wlotów do sprężarek - zrobić je czy pozdrowić? Na jednych fotkach są na innych nie. Cuś i się zdaje że chyba 2594 - jak widzę prezentazję zorganizowana przez caughtinthemiddle - ich tam nie ma ....

Aaa, to nie ostatnia kwestia - przypomniałem sobie o kołach. Chyba były inne felgi niż w A-8?

Kolejny , tym razem duży Ups!(ale da się to 'opanować'). Otóż czytając recenzję Kuby i A-5 Edka zauważyłem że jest inny obrys komór podwozia. I rzeczywiście nawet można dostrzec to na powyższych fotkach, wprawdzie nie ma dodatkowych małych klapek zakrywających komorę podwozia (z ich pomoca całkowicie - jak w A-3) ale widać że obrys jest 'prosty' w 'spuściźnie' po tym rowiązaniu a nie 'zaokrglony' jak w A-8, gdzie od razu założono ze tych klapek nie będzie. Tak chyba treż było na a-7.

Jeszcze małe zapytanie o pokrywy dzialek FF na dole. Działek nie będzie ale czy pokrywy na dole skrzydła pozostały 'wybrzuszone' czy je zlkwidowano?



Kuba Plewka napisał(a): sęk w tym, że tych śmigieł drewnianych w Fw 190 A/F było ze trzy rodzaje i najlepiej sobie samemu porównać to co jest w modelu z tym co widać na fotkach. Z pamięci wolałbym nie pisać. Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.



Jest taka ramka gdzie jest wlot powietrza do tej sprężarki z boku, kołpak z dziurą w środku symulujący wydrążenie. Więc te łopaty raczej od Foki z rzędowym silnikiem. Widać część wyprasek jest 'zbiorcza' . Tylko że jest jeszcze wiatrak z 14 łopatkami ... Porównam sobie te łopaty ostateczne z tymi żywicznymi od A-9. Poczekam na wynik Twojego śledztwa w sprawie Prillera:)
aha..czy A-8 Prillera miał te duże osłony na skrzydłach o prostokatnym kształcie zakrywające wystających zewnętrzne MG-151 (lub zamiast nich 30 mm MK) . To chyba były takie 'późniejsze' skrzydła do A-8.
Jednakowoż tych działek tu nie było zdaje się, myśliwiec ten miał tylko przykadłubowe MG-151, ale jeśli działek zewnętrznych nie było ciekawym czy, pozostawiono takie pokrywy - jeśli były wcześniej czy je zlikwidowano. Najczęściej tych miejsc na fotografiach nie widać...

Kuba Plewka napisał(a): Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.


Bez stresu nie pali się, hołubię postawie prezentowanej przez moją ulubioną postać: Powolniak (z "Co Ludzie Powiedzą")


Po robocie przeszukałem pendriva i znalazłem - niestety - tylko jedno foto na którym coś widać. Skrzydło. Widać też koła typowe dla A/F-8. W obu modelach jest ta sama ramka:

--- ciach --- obrazek zamieszczony niezgodnie z regulaminem...

Nie było czasu się przygotować + mał doświadczenie w gatunku 'fotografowanie modeli etc' stąd marny efekt fotograficzny. Musze jeszcze odrobić kilka lekcji :)
Ostatnio edytowano sobota, 23 lutego 2008, 08:03 przez uruk-hai, łącznie edytowano 1 raz
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez Kuba P. » piątek, 22 lutego 2008, 17:35

uruk-hai napisał(a):Postanowiłem nie montować pylonu pod dodatkowy zbiornik paliwa - na zdjęciach powyższych go nie ma. Teraz jeszcze ostatnia kwestia, kwestia wlotów do sprężarek - zrobić je czy pozdrowić? Na jednych fotkach są na innych nie. Cuś i się zdaje że chyba 2594 - jak widzę prezentazję zorganizowana przez caughtinthemiddle - ich tam nie ma ....



to są dwa różne samoloty. Rozumiem, że robisz model tego bez zewnętrznych wlotów do sprężarki (sprężarki - jednej, BMW 801 miał jedną sprężarkę :) ) i bez działek MG-FF/m.
Sugerowałbym ten, bo płat masz...od A-8 i prościej po pewnych korzystnych wymianach (o tym niżej) będzie Ci zrobić taki dla maszyny bez MG-FF/m.


Aaa, to nie ostatnia kwestia - przypomniałem sobie o kołach. Chyba były inne felgi niż w A-8?


zgadza się. W swoim składziku Ersatzteili takie posiadam :)

Kolejny , tym razem duży Ups!(ale da się to 'opanować'). Otóż czytając recenzję Kuby i A-5 Edka zauważyłem że jest inny obrys komór podwozia. I rzeczywiście nawet można dostrzec to na powyższych fotkach, wprawdzie nie ma dodatkowych małych klapek zakrywających komorę podwozia (z ich pomoca całkowicie - jak w A-3) ale widać że obrys jest 'prosty' w 'spuściźnie' po tym rowiązaniu a nie 'zaokrglony' jak w A-8,


Tak jest, wnęki podwozia były w pełni zakrywane i obrys powinien nieco sie różnić. To nie trudno przerobić, trzeba nieco wyciąć fragmencik dolnej częsci płata. Klapki...mam w składziku Ersatzteili.
Klapki w tym samolocie były, tylko że są zamknięte na ziemi. Jeżeli samolot miał ten mechanizm sprawny, to klapki otwierały sie same tylko na moment chowania podwozia (były na sprężynach). Przy podwoziu zamkniętym koło naciskało na wodzik i zamykało klapkę, przy podwoziu otwartym za to linka się napinała i też zamykała klapkę.
Jak się linka zepsuła, to wspomniane sprężynki otwierały klapkę jak tylko koło opuściło komorę.

gdzie od razu założono ze tych klapek nie będzie. Tak chyba treż było na a-7.


prawdę mówiąc, to brak klapek i zmieniony obrys komór podwozia wynikał z faktu montowania ETC 501 pod kadłubem i zaczęto to stosować już przy A-4.

Jeszcze małe zapytanie o pokrywy dzialek FF na dole. Działek nie będzie ale czy pokrywy na dole skrzydła pozostały 'wybrzuszone' czy je zlkwidowano?


Generalnie, to powinny być zupełnie inne w obrysie i płaskie lub z niewielkimi wybrzuszeniami. I tu właśnie potrzebny Ci będzie inny spód płata, który cudownym zbiegiem okoliczności mam do oddania a potrzebuję tego samego który Ty masz (rozumiem, że to zdjęcie na dole pokazuje płat z zestawu A-5?).




Jest taka ramka gdzie jest wlot powietrza do tej sprężarki z boku, kołpak z dziurą w środku symulujący wydrążenie. Więc te łopaty raczej od Foki z rzędowym silnikiem. Widać część wyprasek jest 'zbiorcza' . Tylko że jest jeszcze wiatrak z 14 łopatkami ... Porównam sobie te łopaty ostateczne z tymi żywicznymi od A-9.


Już kojarzę, mowa o zestawie A-8 z samolotem Prillera nurkującym na Mustanga na pudełku?
To faktycznie, dali tam ramkę ze śmigłem VS 111 a nie takim jak trzeba. Ale...jak zapewne się domyślasz, mam odpowiednie na wymianę a VS 111 mi się bardzo przyda!

aha..czy A-8 Prillera miał te duże osłony na skrzydłach o prostokatnym kształcie zakrywające wystających zewnętrzne MG-151 (lub zamiast nich 30 mm MK) . To chyba były takie 'późniejsze' skrzydła do A-8.


Nie miał tych wypukłości. Tak samo nie miał wlewu paliwa rozruchowego pod kabiną i na 99% miał apteczkę z tyłu kadłuba.

Jednakowoż tych działek tu nie było zdaje się, myśliwiec ten miał tylko przykadłubowe MG-151, ale jeśli działek zewnętrznych nie było ciekawym czy, pozostawiono takie pokrywy - jeśli były wcześniej czy je zlikwidowano. Najczęściej tych miejsc na fotografiach nie widać...


Pokrywy zawsze były, niezależnie od obecności czy nieobecności działek. Jedynie róznił się nieco ich kształt.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » piątek, 22 lutego 2008, 20:34

Kuba Plewka napisał(a): to są dwa różne samoloty. Rozumiem, że robisz model tego bez zewnętrznych wlotów do sprężarki (sprężarki - jednej, BMW 801 miał jedną sprężarkę :) ) i bez działek MG-FF/m.



No więc 2594 ma być - takie mam kalki. Z udostępnionych via caughtinthemiddle fotografii z zwłaszcza z tej:

Obrazek

BTW w miedzyczasie. A to propozycja Dragona na ten sam temat - zeby było prościej obrazek 'spudła':

--- ciach --- obrazek zamieszczony niezgodnie z regulaminem...


...wynika że nie ma wlotów do sprężarek. I nie ma działek FF. Łudziłem się jeszcze że miał te wloty i uległy likwidacji ale samolot latał z nimi i to jest tematem Dragona 'A-5 Special' . Jednakowoż producent mógł się 'ciachąć' w tej materii i bezpieczniej jest zrobić maszynę jaką widzimy na fotografii. Widać jak jest, wobec czego 'jest bezpiecznie' .

Kuba Plewka napisał(a): Sugerowałbym ten, bo płat masz...od A-8 i prościej po pewnych korzystnych wymianach (o tym niżej) będzie Ci zrobić taki dla maszyny bez MG-FF/m
(...) zgadza się. W swoim składziku Ersatzteili takie posiadam :)


Kuba Plewka napisał(a):Tak jest, wnęki podwozia były w pełni zakrywane i obrys powinien nieco sie różnić. To nie trudno przerobić, trzeba nieco wyciąć fragmencik dolnej częsci płata. Klapki...mam w składziku Ersatzteili.


Kuba Plewka napisał(a): Generalnie, to powinny być zupełnie inne w obrysie i płaskie lub z niewielkimi wybrzuszeniami. I tu właśnie potrzebny Ci będzie inny spód płata, który cudownym zbiegiem okoliczności mam do oddania a potrzebuję tego samego który Ty masz (rozumiem, że to zdjęcie na dole pokazuje płat z zestawu A-5?).


poszło Re:PW




Kuba Plewka napisał(a):Już kojarzę, mowa o zestawie A-8 z samolotem Prillera nurkującym na Mustanga na pudełku?
To faktycznie, dali tam ramkę ze śmigłem VS 111 a nie takim jak trzeba. Ale...jak zapewne się domyślasz, mam odpowiednie na wymianę a VS 111 mi się bardzo przyda!



Tak, to to śmigło z Foki Dragona A-8. Na obrazku uganiającej się za P-51 nad plażą:

--- ciach --- obrazek zamieszczony niezgodnie z regulaminem...


Kuba Plewka napisał(a):Nie miał tych wypukłości. Tak samo nie miał wlewu paliwa rozruchowego pod kabiną i na 99% miał apteczkę z tyłu kadłuba.


Jawohl

Kuba Plewka napisał(a): sęk w tym, że tych śmigieł drewnianych w Fw 190 A/F było ze trzy rodzaje i najlepiej sobie samemu porównać to co jest w modelu z tym co widać na fotkach. Z pamięci wolałbym nie pisać. Muszę popatrzeć w wolnej chwili sam.


Ciekawym czy to to śmigło: CEC48354

:)

No i Wielkie Danke!

W zasadzie na razie nic mi się nie ciśnie na usta. Ale będę czujny :D
Ostatnio edytowano sobota, 23 lutego 2008, 08:06 przez uruk-hai, łącznie edytowano 1 raz
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez Kuba P. » sobota, 23 lutego 2008, 01:51

Zerknąłęm do swojego zestawu i to śmigło dodane do modelu A-8 to VS 9 wg Trimastera (niestety źle zrobione), czyli przykrótkie łopaty dla Ta 152 i Fw 190 D-11/D-13 nie zaś fajne VS 111 dla D-9...
Tak czy owak, nie pasuje.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez caughtinthemiddle » niedziela, 9 marca 2008, 15:27

Na niemieckim ebay pojawiło się kilka zdjęć W.Nr 2594:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jakby ktoś chciał policytować :)

Aukcje wyszukane przez Eda Westa z TOCH.
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1772
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 23:11

Re: Fw 190 A-5 Hermanna Grafa

Postprzez uruk-hai » poniedziałek, 10 marca 2008, 10:44

Dzieki za czujność ;)

Świetnie widać prawą burtę i można skorygować w/g tego wzoru tą od A-8 :)

Model Dragona to tak naprawdę A-8 w 'pełnym wymiarze' , niemniej po kilku zabiegach i Waszym wsparciu 'główne motywy' tego tematu są już mi znane. W tej chwili drogą wymiany pozyskam kilka elementów pomocnych w pracy. Czeka mnie jeszcze zakup jakiejs blachy chociaż a może zywicy do samolotu Grafa i Prillera. Kilka rzeczy jest dostępnych w kilku sklepach. Nie wiem jeszcze co wybrać...

W każdym razie samolot Grafa bądzie bez wlotów do sprężarki, bez 2xFF i będzie miał połówki klap zakrywających część wnęki podwozia. Czekam na koła i kilka dupereli :)

BTW ale się ktos napracował przy ostatniej focie przy zamalowaniu znaku typu hakenkrojc by wystawić bezproblemowo aukcję w Germanii :P
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 15:46
Lokalizacja: Gliwice

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości