Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 08:30

Okrach napisał(a):Obij, poobcieraj go bo wyglada jak nowka po deszczyku na Slasku przed zalozeniem filtrow na kominy.... Messery byly ostro eksploatowane w czasie BoB-u.


5587 był dość nowym samolotem, gdy skończył swoją karierę. Widać to na zdjęciach zrobionych w Wielkiej Brytanii. Nie rozumiem czemu miałby być poodzierany skoro wyglądał dość świeżo?
Jest kilka udokumentowanych 109 E z wcześniejszej fazy Bitwy które są dość mocno eksploatowane ale to nie takie samoloty.

Wygrzebalem w sieci ciekawe zdjecie innej "gelbe 10" - wyglada na to ze na placie tego Emila byl... chodnik :roll:


No i poza krojem cyfr "10" kończą się analogie między tą a tamtą maszyną.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 08:48

Poza tym niemieckie farby lotnicze szczególnie z pierwszych lat wojny bardzo dobrze trzymały i były bardzo dobrej jakości. Samolot naprawdę musiałby byc mocno przeciorany, żeby powstawały zanczne ubytki farby. Zresztą poobdzieranie to nie tylko problem Luftwaffe. Moda na poobdzieranie siegnęła nawet szarozielonych A6M Zero, na których akurat farba trzymała się jak ruska zima. Poobdzierane głównie temat na drugą połowę wojny.

GC
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:32

Nie potrafię zidentyfikować jednoski Bf 109 z tego zdjęcia. Godełko takie nietypowe jakieś, ubiory mechaników z późnej jesieni albo zimy.
Model bardzo fajny, ładna robota, tylko zmatowić nieco ślady zużycia od spodu i na skrzydło-kadłub. Bardzo sympatyczny model i ciekawe malowanie.

GC
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:38

Ten z kolorowego zdjęcia to maszyna z 6./JG 51, pil. Walter Stengel.
Ta fotka pochodzi ze zbiorów Paula Stipdonka, przynajmniej ja ją miałem tak opisaną kiedyś przy okazji opracowywania broszurki o 109 E.

A co do matowienia to jasne, jeszcze będzie matowy ale na razie prościej mi malować farbą olejną na takim błyszczącym podkładzie. No i jeszcze mi paru drobnych kalkomanii brakuje :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Okrach » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:51

Kuba, to Twoj model i zrobisz jak uwazasz.

Pozwol jednak, ze podrzuce te 5 znanych zdjec tej maszyny po awaryjnym ladowaniu w dniu 2 sierpnia. Uszkodzenia mysliwca nie byly wielkie i na zdjeciach widac ze maszyna az tak nowa nie byla 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. Zrodlo: zbiory wlasne 8-)

PS. II Ciekawe jest to ze wszystkie 5 ujec zrobione jest z tej samej strony samolotu... Czyzby druga strona byla mniej atrakcyjna (nie miala godla?)??? I na pewno nie chodzi tu o swiatlo - zdjecia musialy byc robione okolo poludnia...
Pozdrawiam,
Tomek
Avatar użytkownika
Okrach
 
Posty: 331
Dołączył(a): sobota, 30 października 2010, 12:35
Lokalizacja: Stuttgart

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez pik » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:28

na zdjeciach widac ze maszyna az tak nowa nie byla
Moim zdaniem zdjęcia udawadniają dokładnie coś przeciwnego! Osmalenia od rur wydechowych minimalne, brak odbić na natarciu skrzydeł (zresztą w ogóle brak odbić!). Może samolot wygląda ogólnie na zabrudzony, ale moim zdaniem to kwestia słabej jakości zdjęć.
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:30

Okrach napisał(a):Pozwol jednak, ze podrzuce te 5 znanych zdjec tej maszyny po awaryjnym ladowaniu w dniu 2 sierpnia


24 sierpnia.

Uszkodzenia mysliwca nie byly wielkie i na zdjeciach widac ze maszyna az tak nowa nie byla 8-)


Nic prostszego tylko sprawdzić kiedy ten samolot został dopuszczony do lotów, kiedy został zarejestrowany. Będziemy mieli jasne info.

PS. II Ciekawe jest to ze wszystkie 5 ujec zrobione jest z tej samej strony samolotu... Czyzby druga strona byla mniej atrakcyjna (nie miala godla?)???


Godło było z obu stron. Poszukaj zdjęć ze złomowiska, tam widać ślad po wyciętym poszyciu z prawej strony.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:41

pik napisał(a):Moim zdaniem zdjęcia udawadniają dokładnie coś przeciwnego! Osmalenia od rur wydechowych minimalne, brak odbić na natarciu skrzydeł (zresztą w ogóle brak odbić!). Może samolot wygląda ogólnie na zabrudzony, ale moim zdaniem to kwestia słabej jakości zdjęć.


No właśnie, ja tak samo myślę.
Okopcenia i syfki na spodzie namalowałem takie duże (mając świadomość, że 24 sierpnia 1940 samolot był praktycznie czysty) bo lubię takie okopcenia i zasyfienia i one mi się tak nierozłącznie kojarzą z Messerschmittem 109 jak to jego koślawe podwozie czy niemodna, kanciata szoferka :)
Jednego dnia samolot mógł po kilku lotach tak wyglądać, podczas obsługi był doprowadzony do porządku i przy kolejnym wylocie już nie wrócił.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:57

Okopcenia na Bf 109 były duże i szybko się pojawiały. Silniki mocno kopciły. Lepiej widać to na Bf 109G gdzie szczególnie na prawej stronie spaliny zakapcały duży obszar boku kadłuba, że niekiedy autorzy malowń biorą to za kamuflaż. Od spodu wiekszość samolotów była mocno ubrudzona - czy to od wycieków, czy to od tego co leciało spod kół przy starcie i lądowaniu. Spód kadłuba nie był np. zmywany deszczem i chyba sporadycznie myto dół samolotu. Sam "zapominam" o porządnym ubrudzeniu spodu kadłuba, bo na ten obszar jakby się mniej zwracało uwagę. Zdjęcia w locie pokazujące spody kadłuba niekiedy przypawiają o dreszcze jak się patrzy na zacieki i bród.

GC
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 17:18

Okrach napisał(a):Ciekawe jest to ze wszystkie 5 ujec zrobione jest z tej samej strony samolotu... Czyzby druga strona byla mniej atrakcyjna (nie miala godla?)??? I na pewno nie chodzi tu o swiatlo - zdjecia musialy byc robione okolo poludnia...

Pewnie fotograf był leniwy i nie chciało mu się sprzętu dwa razy rozstawiać.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez marco2607 » środa, 15 czerwca 2011, 09:51

Mi się podoba, faktycznie spaliny mogły być mniejsze ( zawsze można trochę poprawić).
Przy okazji pokazania zdjęcia Pilera ( o ile się nie mylę 109e3) mam pytanie czy na skrzydłach tego samolotu jest jakich mazaniec po kamo ?
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 15 czerwca 2011, 13:40

Jeśli mamy na myśli ten sam samolot, to tak. Chętnie Ci pomogę ale może w osobnym wątku będzie lepiej?
Wklej to foto o którym mowa.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Messerschmitt 109 E-4, Tamiya 1:48

Postprzez Okrach » sobota, 18 czerwca 2011, 18:56

Kuba P. napisał(a):Godło było z obu stron. Poszukaj zdjęć ze złomowiska, tam widać ślad po wyciętym poszyciu z prawej strony.


Racja. 8-)

Obrazek
Pozdrawiam,
Tomek
Avatar użytkownika
Okrach
 
Posty: 331
Dołączył(a): sobota, 30 października 2010, 12:35
Lokalizacja: Stuttgart

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości