Kuba P. napisał(a):(...) Jest tyle pieknych K-4, dobrze obfotografowanych tylko anonimowych(...)


Okrach napisał(a):
czy te z JG 53...
Kuba P. napisał(a):Okrach napisał(a):
czy te z JG 53...
To kolorowanka. Oryginalne zdjecie jest czarno-biale. Poza tym tu jest tylko jeden K. Drugi samolot to F.








Kuba P. napisał(a):Sprawdziłem tego K-4 <1.
Zdjęcie kolorowe przedstawia maszynę na złomowisku przy lotnisku Kaufbeuern (60 km na południowy zachód od Monachium), nie Furth jak napisałem wcześniej.
Samolot należał do Stab III./JG 53.
Potwierdzony jasny kamuflaż, szare farby.





Kuba P. napisał(a):Poza tym ustaliliśmy, że <1 to nie samolot Batza. Ten samolot pilotował Lt. Bernhard i 19 kwietnia uszkodził go przy awaryjnym lądowaniu w Kaufbeuren.
Samolot Borchersa jest o tyle lepiej znany, że opublikowanych jest więcej zdjęć. Ja znam przynajmniej siedem fotek, na podstawie których opracowany jest bardzo precyzyjnie wygląd tej maszyny (JAPO, 109 JG 52 in Deutsch Brod). Niestety ten konkretny 109 jest jakiś taki smutny, szary.
Georg01 napisał(a):
<1 + - , który uchodził za samolot Batza, a faktycznuie był van de Kampa, to maszyna z II./JG 52 sfotografowana w Neubibergu razem z innymi z tej jednostki.
Samolot Borchersa wygląda na przemalowany od góry na kadłubie poprzez naniesienie dość obficie RLM 75 (najprawdopodobniej chociaż wcale nie jest to pewne) na normalny schemat dla K-4 (RLM 83/75). Stąd smutek na tej maszynie. Ten RLM 75 nie jest taki pewny, bo np. K-4 biała 8 z I./JG 52 znana z kolorowego filmiku po przymusowym lądowaniu jest bardzo wyraźnie przemalowana i na normalny schemat 83/75 naniesiono wyraźnie RLM 81 i już jaskrawo wyraźnie RLM 82, a nie RLM 75. Wygląda to tak jakby bardziej dostępna i może bardziej sensowna była w tej cześci Europy RLM 82 niż RLM 75. Po co przemalowywano ? Dobre pytanie.
Kuba P. napisał(a):(...)
Samolot Borchersa jest o tyle lepiej znany, że opublikowanych jest więcej zdjęć. Ja znam przynajmniej siedem fotek, na podstawie których opracowany jest bardzo precyzyjnie wygląd tej maszyny (JAPO, 109 JG 52 in Deutsch Brod). Niestety ten konkretny 109 jest jakiś taki smutny, szary.
Kuba P. napisał(a):I to jest K, nie G-10/U4? Pytam, bo nie mam teraz jak przerzucić zdjęć z Neubiberg a pamiętam G-10/U4 z <3.
Przy okazji, widziałem lotnisko Neubiberg teraz w maju i te żółte kwiatuszki w trawie, znane z tamtych zdjęć rosną tam do dziś
A dla mnie to po prostu fabryczne malowanie.
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
