Spitfire-wariacje HKM, Airfix 1/72 - wątek współdzielony :)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Spitfire-wariacje HKM, Airfix 1/72 - wątek współdzielony :)

Postprzez dewertus » wtorek, 21 czerwca 2011, 00:02

Po wydaniu nowego modelu Spita Mk.IXc przez Airfixa nie mogłem doczekać się na zapowiadaną, nową Mk.Ia. Miałem cichą nadzieję, że uda mi się pożenić bez większych modyfikacji skrzydło od IXc z resztą od Ia i tym samym otrzymać coś na kształt Mk.Vc.

Niestety, Airfix zawiódł mnie okrutnie - wymyślił sobie całkiem inny podział technologiczny skrzydła :? . Cóż było mi czynić - wiedząc, że szczwany plan spalił na panewce musiałem znaleźć inne zastosowanie bezprzydziałowego Spita Mk.Ia. Początkowo chciałem wykończyć go w wersji PR.IV, gdyż takie Spity operowały z Malty, niestety wykonanie "bąbli" na limuzynie okazało się ponad moje siły, a zakup tego elementu wydał mi się bez sensu (koszt porównywalny z nowym modelem...).

Postanowiłem jednak troszkę poeksperymentować i przerobić ten model na wersję Mk.Vb Trop. Zakres zmian nie będzie obejmował wszystkich elementów - postanowiłem dorobić tylko te elementy, które w główniej mierze odróżniają "b" Tropa od zwykłej europejskiej wersji "a": dodanie filtra Vokesa, dorobienie działek i "łezek*" na górnej powierzchni skrzydeł oraz zaszpachlowanie pokryw kaemów.

* Wiem, że to durnie brzmi, ale nie mam innego pomysłu ;o)



Tak przedstawia się stan prac:

Montaż kabiny - dorobiłem pasy
Obrazek

Obrazek



Dorobienie "łezek" i zaszpachlowanie niepotrzebnego kaemu i jego pokryw.

Obrazek

Obrazek



Wstępne pasowanie kadłuba i płata
Obrazek

Obrazek

Obrazek



Dodanie filtru Vokesa
Obrazek

Obrazek



Pierwotna długość okazała się za krótka (tak, nawet mnie to drażniło) więc dorobiłem stosowne przedłużenie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano środa, 22 czerwca 2011, 19:46 przez dewertus, łącznie edytowano 2 razy
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez Jaho63 » wtorek, 21 czerwca 2011, 12:22

Hubercik, ten filtr wziąłeś z Hurricana? Ja bym proponował jeszcze to podmienić, no ale jak chcesz. Niemniej, jak nawet na średnie standardy modelarskie ja bym to podmienił. Te bowle na skrzydle to też trochę nie za duże? tak bardziej na C lecą. W ogóle to jak mam być szczery nie rozumiem dlaczego nie robisz go z modelu Revella? Jest mu najbliżej. Filtr trop jak chcesz to podeślę, nawet dwa!
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez pik » wtorek, 21 czerwca 2011, 12:36

Ja zdjęć nie widzę, oprócz napisu "TEMPORARILY UNAVAILABLE", ale rozumiem że przerabiasz nowego Airfixowego Mk Ia na Vb Trop? To ma sens, bo Revell nie ma podcięcia skrzydeł. Z tym, że ja bym wział górną połówkę plata właśnie od Revella, a dól Airfixowego płata odpowiednio przerobił (powinno być dość łatwe). Filtr to inna sprawa, z tego co pamietam to nie ma go ani Airfix ani Revell. A jak ktoś już kupi Tamaję, która ma taką opcję, to chyba nie będzie się babrał w "szalonych" przeróbkach, heh...
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez spiton » wtorek, 21 czerwca 2011, 13:56

Za cenę airfixa i revella to już można kupić Tamke panowie ,-)). Hubert całkiem fajnie to wykombinował i ma fajną zabawę, co jest w tym istotne ,-)). Też rozgrzebałem mojego airfixowskiego spita:
Obrazek
Ja z kolei zbudowałem kanał chłodnicy(którego po sklejeniu prawie nie widać, ale to właśnie oznacza, że jest ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez Jaho63 » wtorek, 21 czerwca 2011, 15:17

Sebastian a kto mówi o dwóch modelach? Z Airfixu się robi I-ki i II-ki, a z Revella V-ki. Można oczywiście przymróżyć oko na niektóre będy, ale można też zrobić mu to wcięcie na podbrzuszu, poprawić wlot do chłodnicy oleju, poprawić kołpak, łopaty, itd, itp. Chodzi o to, że Revell wyjściowo jest najbliższy V-ki. Oczywiście zakładając, że Tamki czy AZ-ty nas nie interesują. Nie mówię też, że zabraniam Hubertowi robić co robi, jest ok. Nawet z resztą jakby zechciał zrobić Spita V z pruszkowskiego Jaka-1, też byłoby ok. ;o)
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez spiton » wtorek, 21 czerwca 2011, 15:27

A przy okazji to pudełkowe malowanie spita 1 Airfixa DW-K to co to za pilot ??
Trochę mi te wielkie litery nie pasują, ale co zrobić. Airfix dał jedną wersje malowania. Wstyd !!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez Jaho63 » wtorek, 21 czerwca 2011, 15:49

Airfix daje w Spicie Ia dwa malowania. WZ-T i NK-K. OK. Pik go robił.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez pik » wtorek, 21 czerwca 2011, 17:33

Mk Ia ma tylko jedno malowanie DW-K. Ostatnio wyszedł I/IIa właśnie z tymi malowaniami i dodatkową wypraską (smigła itp). Biorąc pod uwagę cena/jakość ja bym nie narzekał na ubogie kalkomanie, tym bardziej że są napisy eksploatacyjne, a same kalki są całkiem niezłe jakościowo.

Zdjęcia archiwalne DW-K i krótkie story są tutaj: viewtopic.php?f=13&t=15582 . IMHO nietypowo duże litery są OK, dodają smaczku maszynie!
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez dewertus » wtorek, 21 czerwca 2011, 19:03

Jaho63 napisał(a): ogóle to jak mam być szczery nie rozumiem dlaczego nie robisz go z modelu Revella? Jest mu najbliżej.


Oj Janusz...
dewertus napisał(a):Miałem cichą nadzieję, że uda mi się pożenić bez większych modyfikacji skrzydło od IXc z resztą od Ia i tym samym otrzymać coś na kształt Mk.Vc.

Niestety, Airfix zawiódł mnie okrutnie - wymyślił sobie całkiem inny podział technologiczny skrzydła . Cóż było mi czynić - wiedząc, że szczwany plan spalił na panewce musiałem znaleźć inne zastosowanie bezprzydziałowego Spita Mk.Ia.


Tak więc jest to budowa w totalnym duchu HKM - za nic (prawie ;o) ) mam niezgodności i takie tam.

Co do filtrów to chętnie przygarnę (czekam jeszcze na info o kalkach).
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez K.Y.Czart » wtorek, 21 czerwca 2011, 21:35

spiton napisał(a):Ja z kolei zbudowałem kanał chłodnicy(którego po sklejeniu prawie nie widać, ale to właśnie oznacza, że jest ,-))


Co to za kanał chłodnicy?
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez spiton » wtorek, 21 czerwca 2011, 22:58

Krzysiek, co się głupio pytasz ,-))
Wiesz przecież dobrze jak wygląda przekrój przez skrzydło z chłodnicą w spicie.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez K.Y.Czart » środa, 22 czerwca 2011, 07:57

spiton napisał(a):Krzysiek, co się głupio pytasz ,-))
Wiesz przecież dobrze jak wygląda przekrój przez skrzydło z chłodnicą w spicie.


Oj Sebastian, no wiem i dlatego pytam. I wcele nie po to, żeby Ci dokuczać. ;o) Zapewne to różnica w nazewnictwie. Bo kanału to ja tam nie widzę. Jakby co podeślę ci szczegóły budowy na maila.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez spiton » środa, 22 czerwca 2011, 10:36

Nie podsyłaj, bo już zbudowałem na bazie własnych kwitów. Ale możesz mi napisać jak To coś się nazywa, skoro nie jest to kanał.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez K.Y.Czart » środa, 22 czerwca 2011, 11:20

spiton napisał(a):Nie podsyłaj, bo już zbudowałem na bazie własnych kwitów. Ale możesz mi napisać jak To coś się nazywa, skoro nie jest to kanał.


Tylko, że nie wiem co za kanał ty zbudowałeś :lol: W chłodnicy "wody" (w cudzysłowie, bo woda to uproszczenie) sprawa jest prosta - skrzynkowy radiator przymocowany do dolnej części prawego płata, w lekkim zagłębieniu. Przykryty obudową, którą wszyscy znają. ;o) Z tyłu radiatora dwie rury systemu ogrzewania uzbrojenia. Obudowa ma z tyłu ruchomą, regulowaną klapkę. Do radiatora przymocowane "od góry" rury - doprowadzająca i odprowadzająca płyn. Obie niewidoczne, bo wewnątrz skrzydła. Lewe skrzydło - chłodnica oleju. Podobna sprawa, tylko radiator mniejszy i cylindryczny. Obudowa wąska, bez klapki. Powiesz w końcu co to za kanał? :?
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Z serii"Malta 1940-43" Spitfire Mk.Vb, Airfix 1/72 konwersja

Postprzez spiton » środa, 22 czerwca 2011, 12:26

Zbudowałem "lekkie zagłębienie" i samą chłodnicę.
Tak sobie myślę, że to moje określenie "kanał chłodnicy" nie było chyba takie nietrafione ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości