Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » środa, 20 lutego 2008, 23:18

Grzegorzu, Wojtku, Jarku, Darku:
Wielkie dzieki !
Opis przygotowania Babla jest swietny. To sa wlasnie triki jakich nie znam :)

Juz zcialem bable podwozia, oraz usunalem waskie bable dzialka.
Teraz obrabiam szerokie bable zeby je wpasowac w istniejace otwory. Przy okazji urwalem jedna lufe :) ale nic groznego czego nie da sie naprawic super glue.
(nie wspominam o krwawiacym kciuku :) )
Jeszcze raz dzieki/ Na koniec dnia pokaze co zrobilem dzisiaj

Edit:
na zakonczenie dnia
Obrazek

Obrazek


pozdr
G.
Ostatnio edytowano czwartek, 21 lutego 2008, 05:14 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Reklama

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » środa, 20 lutego 2008, 23:21

Wojciech Perkowski napisał(a):
Jarek Gurgul napisał(a):.... nie pochwalił się...
http://hsfeatures.com/spitfireixcwp_1.htm

Jarek


Ponieważ bąble działkowe są nie takie... ;o) .


to znaczy ze nie tylko mnie sie zdarza miec wszystkie informacje po zakonczeniu modelu :) Zawsze ten drugi jest latwiej zrobic :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » piątek, 22 lutego 2008, 04:18

wynik dzisiejszej pracy ....

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 22 lutego 2008, 11:28

U nasady lewego płata powinien być jeszcze otwór (okrągły) do chłodnicy paliwa. W tym miejscu , gdzie wcześniejsze Spity miały fotokarabin. Nie wiem , czy maszyny z PFT miały fotokarabin w ogóle, bo wtedy należy powiercić podobny otwór w nasadzie prawego płata również.

Niepokoją mnie jeszcze te malutkie wąskie owiewki które leżą między usuniętym bąblem nad wnęką podwozia , a bąblem nad działkami... :?:
Nie mam przy sobie żadnych rysunków, ale wydaje mi się , że nie są potrzebne.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 22 lutego 2008, 18:38

Grzegorz2107 napisał(a):Niepokoją mnie jeszcze te malutkie wąskie owiewki które leżą między usuniętym bąblem nad wnęką podwozia , a bąblem nad działkami... :?:
Nie mam przy sobie żadnych rysunków, ale wydaje mi się , że nie są potrzebne.

Upsss przegapiłem to :oops: Nie mogłem się dopatrzeć ich na żadnym egzemplarzu więc na swoim Spicie RF*G MH910 usunąłem je... choć mogłem się mylić :-/
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » piątek, 22 lutego 2008, 22:55

w takim razie usuwam "babelki" zaznaczone na ponizszym zdjeciu

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 23 lutego 2008, 00:15

gzt napisał(a):w takim razie usuwam "babelki" zaznaczone na ponizszym zdjeciu
url]


Moim zdaniem pojawiły się na ostatnich Mk.IX i XVI. Łącznie z tym wielkim bąblem kryjącym większe koło ostatnich serii.

Pamiętaj o otworach w nasadzie płata...tym do chłodnicy paliwa i fotokarabinu. Tu jest sprawa otwarta, czy Mk.IXc z PTF miały to urządzenie?
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » sobota, 23 lutego 2008, 16:12

Dzieki, pamietam o tym. Ciagle szpachluje i poleruje :)
Wywalilem bable, lacznie z tym u nasady prawego skrzydla, zakleilem podlaczenie rozruchu na prawej burcie teraz pora na zrobienie malego babla i wykonczenie blach.

Pytanie kolejne to podzial blach pokrywy sinlika.
W ksiazce Wojtka Matusiaka i Jana Hoffmanna "Supermarine Spitfire IX-XVI" na str 11 jest taki rysunek
Obrazek

czy jest to wlasciwy podzial blach dla tego samolotu ???
Nie moglem znalezc nic bardziej pasujacego do opisow w poprzednich postach.

Studiuje te ksiazke dosc intensywnie ale nie moglem sie doszukac dowodu na to ze ZX-6 to wlasnie taki model jak na rysunku.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez robert.xii » sobota, 23 lutego 2008, 19:59

poniewaz to jest EN to podzial powinien byc taki mniej wiecej:

Obrazek

ten rysunek, ktory zamiesciles to bardzo wczesne egzemplarze przerabiane w RR z blach V-tek.
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 14:53

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » sobota, 23 lutego 2008, 20:49

no to mam dylemat ... nie ma jak sprzeczne informacje :)
Wlasnie zaszpachlowalem ten przedni podzial blach a tu widac ze Robert ma inne informacje i w tym momencie nie wiem co robic ... chyba musze kupic wiecej ksiazek :)

Panowie czy ktos dysponuje zdjeciem ZX-6 na ktorym widac nos tego samolotu ???
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Dominik » sobota, 23 lutego 2008, 21:27

gzt napisał(a):no to mam dylemat ...


Jak każdy kto się bawi Spitami :mrgreen:
Mnie to czeka już niedługo. W magazynku czeka Spit I Tamki w 1/72. Z nim mam taką zagwostkę czy lufy mają wystawać czy nie. Na niektórych zdjęciach z epoki widać wystające lufy a na innych nie widać. I tak to ze Spitami było...scio me nihil scire.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » sobota, 23 lutego 2008, 21:50

tylko Tamiya w Mk I robi takie zakonczenia luf. Z tego co sie orientuje to bardzo wczesne Spity to mialy i bardzo krotko.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » niedziela, 24 lutego 2008, 06:22

na dzisiaj tylko tyle

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jeszcze musze wyprowadzic linie podzialowe na pokrywie silnika i chyba bedzie na tyle.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » niedziela, 24 lutego 2008, 19:28

gzt napisał(a):no to mam dylemat ... nie ma jak sprzeczne informacje :)
Wlasnie zaszpachlowalem ten przedni podzial blach a tu widac ze Robert ma inne informacje i w tym momencie nie wiem co robic ... chyba musze kupic wiecej ksiazek :)

Panowie czy ktos dysponuje zdjeciem ZX-6 na ktorym widac nos tego samolotu ???


Sądzę, że Robert pokazując ten rysunek miał na myśli tylko podział blach na spodzie . Górna pokrywa nie miała podziału w egz produkowanych poza Castle Bromwich .
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » poniedziałek, 25 lutego 2008, 19:27

Dzieki,
na spodzie musze zrobic podzial paneli jak pokazal Robert (dzieki).
Mam natomiast problem z podzialem na gorze. Przestudiowalem ksiazke Hoffmanna i Matusiaka (plus pare innych) i nie znalazlem nigdzie gornej pokrywy w jednym kawalku. Jesli nie bylo podzialu w przedniej jego czesci to musi byc w tylnej (przed korkiem paliwa)

Kwestia jeszcze jak byly dzielone panele boczne na silniku.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości