Pozdrawiam
Piotrek
KayFranz napisał(a):Instrukcji nie było. Moim zdaniem przyczyna była o wiele prostsza - DWL, zwłaszcza w początkowym okresie działalności, nie cierpiała na nadmiar funduszy. Stąd malowanie samolotów jako podstawowym kolorem tzw. "srebrzanką" czyli samodzielnie wykonaną mieszaniną cellonu i pyłu aluminiowego oraz dodatkowo użycie do elementów ozdobnych tylko jednego koloru (czyli zakup jednego rodzaju farby). Pewnie liczyły się też kwestie wagowe: "srebrzanka" jest praktycznie najlżejszym sposobem pokrycia, lżejszy jest już tylko czysty lakier.
Z tym, że te uwagi dotyczą tylko samolotów produkowanych przez DWL i tylko malowanych w wytwórni. Sporo RWD-8 dwl i RWD-10 za pośrednictwem LOPP trafiło do aeroklubów, a co tam robiono z pomalowanymi na srebrno-czerwono samolotami (w momencie przekazywania miały rejestracje) - to już nie zależało od DWL.
KayFranz napisał(a):W każdym razie przeważająca większość samolotów wykonanych i pomalowanych przez DWL była w kolorystyce srebrno-czerwonej, łącznie z literami rejestracji.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
