Ok, dotarłem do domu (choć lepiej byłoby powiedzieć, przeprawiłem się przez zalane ulice) i wrzucam obiecane fotki i 3 słowa komentarza.
Generalnie:
[1] Nieprawdą jest, że śmigło VS 9 użyte w samolocie D-11 ma łopaty takiego samego typu, co śmigło VS 111 użyte w D-9.
[2] Prawdą jest to, co zauważyłeś, że łopaty śmigła VS 9 użyte w samolocie D-13 wyglądają inaczej, niż łopaty śmigła widoczne na zdjęciach D-11.
Teraz fotki, trochę je wykadrowałem i nieco pokręciłem kontrastem, żeby było lepiej widać kształt łopat.
Wszystkie zdjęcia do celów dyskusji zeskanowałem z Fw 190 Dora vol. 2, Jerry Crandall, wyd. Eagle Editions.
Fw 190 D-11, JV 44, "czerwone 4", Munchen-Riem
Fw 190 D-11 W.Nr. 220012, VFS, Bad Worischofen
Fw 190 D-11 W.Nr. 220014, VFS, Bad WorischofenCrandall w dbooku wyraźnie wskazuje różnice (niewielkie, ale widoczne) w obrysie łopat między śmigłem D-11 a D-13. Oba to VS 9 tylko D-13 ma łopaty o nr 9-27012 C-1 zaś D-11 prawdopodobnie o nr 9-27012 A-2. Różni je właśnie kształt końcówki. Te C-1 mają okrągły obrys na końcu, te A-2 (?) z D-11 bardziej szpiczasty i ścięty jednak poza tym są praktycznie identyczne.
Łopaty 9-27011 A-4 dla śmigła VS 111 różnią się znacząco, co zapewne łatwo teraz będzie zauważyć.
Na koniec ciekawostka, zerknij Paweł na zdjęcia prototypów D-11 tj. V56 i V57. Tam śmigło wygląda na to, że ma takie same łopaty jak D-13, czyli te 9-27012 C-1.