GTiStyle napisał(a):może to jakoś pomoże w tym co miałem na myśli : )
Pewnie by pomogło, gdyby wyświetlała się fotka. Jedyne znane mi elementy zabezpieczania tylnej osi przed 'odjechaniem' to śruba skręcająca ją z wahaczem i łańcuch. Towarzyszy temu system regulacji naciągu łańcucha i osiowości koła, a tych jest kilka rodzajów. Teraz chyba faktycznie najpopularniejszy jest ten 'pchający' ze śrubą odpychającą oś ku tyłowi i 'kontrą'. W wyścigówkach stosuje się raczej śruby z tyłu ,' ciągnące' oś. Są jeszcze systemy mimośrodowe, swego czasu występujące np. w Kawach siódemkach.
Szkoda, na serio ciekawiło mnie co to może być ta śruba od 'odjechania' osi
Edycja:
A, z tego linka już widzę. To jest właśnie regulacja napięcia i osiowości z kontrą przy korpusie wahacza. Jak miałaby zabezpieczać przed odjechaniem osi nie wiem. Do niej trzeba właśnie dopychać ośkę przed skręceniem i jeszcze pilnować by nie 'odjechała' pod wpływem naciągu łańcucha.











