Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Postprzez Marek Lepszy » sobota, 17 września 2011, 00:04

Witam Szanownych Kolegów.
Jeśli ktoś z Was ma niepotrzebne śmigło Curtiss-Electric C642S-B40 (asymetryczne z szerokimi łopatami, stosowane na P-47M) z zestawu P-47D Bubbletop 1/32 Trumpetera, to ja chętnie odkupię. Proszę o wiadomość na m.lepsky@yahoo.co.uk. Pozdrawiam wszystkich.

Przeniosłem tutaj dyskusję, która zaczęła się rozwijać w dziale "Giełda", stąd handlowy charakter pierwszych postów. Mecenas
Co nas nie zabije, to nas wzmocni.

Pozdrawiam
Marek Lepszy
Marek Lepszy
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 11:01
Lokalizacja: East Anglia

Reklama

Re: [K] Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47 w 1/32

Postprzez greatgonzo » sobota, 17 września 2011, 02:47

Niestety nie pomogę z modelem śmigła, ale nie mogę nie zapytać, bo ciekawość mnie zżera:
którą to M-kę wytropiłeś z asymetrycznym Paddlebladem? Ja jeszcze żadnej nie widziałem.
No i co ma symbol, który podałeś do łopaty śmigła?

Nie chcę na Ciebie napadać. Po prostu widząc nowe stwierdzenia o P-47 muszę sprawdzić, czy czegoś nowego nie poznam.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: [K] Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47 w 1/32

Postprzez Marek Lepszy » sobota, 17 września 2011, 08:54

Taaak... Wiedziałem że jak coś będzie nie tak to Gonzo się odezwie.... I bardzo dobrze!
Witaj Gonzo. Chylę czoła przed dorobkiem.
Cóż, zachciało mi się Pengiego V. O jakimkolwiek zdjęciu chyba nie ma mowy. Zacząłem grzebać tu i tam i znalazłem. Chaos znalazłem. Mix & match. Symbol śmigła znalazłem u Freemana. Ten sam symbol (C642S-B40, dia 13') podaje Robert Pęczkowski w Mushroom. Jest tam też wkładka z planami i pięknym rysunkiem asymetrycnego paddla. Nie jestem ekspertem, nie będę się upierał przy M-ce z asymetrycznym paddlem. Po twoim poście wygrzebałem zdjęcie M-ki Łanowskiego - żeczywiście nie wygląda to na śmigło asymetryczne. Czego więc mam szukać? A przy okazji: Iskrowniki silnika R2800-57 w M-ce to te "cylindryczne" czy "ścięte stożki"?
Co nas nie zabije, to nas wzmocni.

Pozdrawiam
Marek Lepszy
Marek Lepszy
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 11:01
Lokalizacja: East Anglia

Re: Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47 w 1/32

Postprzez greatgonzo » sobota, 17 września 2011, 10:13

A, czyli bez sensacji :lol: .

Temat śmigieł do P-47 usiłuję ogarnąć od paru lat. Nie będę zanudzał całością, ale o teorii, że stosowano tu tylo cztery rodzaje śmig można zapomnieć.
M-ki produkowano z symetrycznym Paddlebladem i w zasadzie, wziąwszy pod uwagę ich ilość i czas służby nie widzę powodu, by mógł pojawić się egzemplarz z niesymetrycznym. Zresztą, wobec braku N-ek w Europie skąd by się takie śmigło mogło tu wziąć? Fizycznie możliwa była do uzyskania konfiguracja P-47M plus niesymetryczne wiosło, ale ktoś musiałby to zrobić chyba z nudów. Wszystkie znane mi zdjęcia pokazują symetryczne.
W temacie oznaczeń w publikacjach jest chaos. Właściwie nie istnieje coś takiego jak kompletne śmigło CE, albo HS. C642S-B40 to oznaczenie kompletnego mechanizmu śmigła bez łopat. W modelu bez znaczenia, bo zewnętrzny wygląd jest identyczny dla wszystkich CE.

Łopata śmigła do M różniła się na pierwszy rzut oka od tej stosowanej w Razorbackach trapezowym okuciem u nasady, zamiast 'prostokątnego' stosowanego wcześniej. Kształt łopaty na oko ten sam. Na oko, bo jeszcze nie udało mi się znaleźć oznaczenia takiej łopaty do Razorbacka :(.

Nie jestem pewien co masz na myśli pisząc 'iskrowniki'. Dwa iskrowniki stosowano tylko w wersjach z instalacją GE 'turtleback'. Zintegrowane były z rozdzielaczami. Tych w M-kach nie montowano. Zaryzykuję tezę, że masz na myśli rozdzielacze właśnie. Te w kształcie stożków ze ściętym, lekko kopułkowatym szczytem to instalacja niskonapięciowa niestosowana w żadnym P-47 z okresu. Powszechna w powojennych, cywilnych wersjach R-2800 występuje dziś dość często w latających Piorunach.W M-kach klasyczne 'doładowane' rozdzielacze Scintilla (te najbardziej zbliżone do walca z 'rogami' na śrubki) z odlewanym, 'zażelowanym' kolektorem przewodów zapłonowych.

Gładychowi kibicuję bardzo :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Postprzez Muśtax » sobota, 17 września 2011, 13:11

Podłącze się pod temat bo ja mam "N" w planach, w tych późnych Jugach powinien być taki silnik?
Obrazek
dopytuję się dlatego że w zestawie Airesa który mam ten silnik wygląda tak :
Obrazek
czyli wychodzi że to nie ta wersja.
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Muśtax
 
Posty: 355
Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 06:57
Lokalizacja: Ptc <-> Lbn

Re: Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Postprzez Marek Lepszy » sobota, 17 września 2011, 14:16

Dzięki za wyjaśnienia Gonzo. Rzeczywiście chodziło mi o rozdzielacze i w tym temacie mam już chyba całkowitą jasność - ma to wyglądć jak na pierwszym zdjęciu wklejonym przez Muśtaxa - dzięki Muśtax - i to zarówno dla wojennych M-ek jak i dla N-ek. I takie żywiczne silniki we wszystkich skalach na pewno robi Vector. Nie wiem jak z Airesem ale Quickboost w 1/32 to chyba R-2800-21 do bardzo wczesnych Dzbanków. Nie nada się nawet do najwcześniejszych Bubbletopów.
I żeby wyjaśnić do końca sprawę śmigła w M-ce, ma być takie jak w póznych Bubbletopach: D-28/30/40? Te w Razorbackach wydają się węższe i ostrzej zakończone. Zgadza się?
Co nas nie zabije, to nas wzmocni.

Pozdrawiam
Marek Lepszy
Marek Lepszy
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 11:01
Lokalizacja: East Anglia

Re: Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Postprzez greatgonzo » sobota, 17 września 2011, 15:14

W silnikach serii B (wszystkie Thunderbolty D) Stosowano wszystkie rodzaje łopat.
Silnik ze zdjęcia idealnie odpowiada wyglądem R-2800-57 montowanemu w M.
Żywiczny model wyposażony jest w niskonapięciowy zapłon. Po jego wymianie będzie OK do wojennego P-47.
W silnikacch do N montowano zapłon Scintilla jak na zdjęciu. Albo GE 'Turtleback'.
Śmigła do P-47N to wiosła symetryczne i asymetryczne. Te drugie, możliwe, że dwa rodzaje.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Postprzez Marek Lepszy » sobota, 17 września 2011, 16:11

Dzięki za wszystkie informacje. Wygląda na to, że mam to czego potrzebuję.
Co nas nie zabije, to nas wzmocni.

Pozdrawiam
Marek Lepszy
Marek Lepszy
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 11:01
Lokalizacja: East Anglia

Re: Asymetryczne śmigło Curtiss-Electric do P-47

Postprzez greatgonzo » sobota, 17 września 2011, 16:51

:D
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości