Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez shivadog » czwartek, 22 września 2011, 09:14

Coraz częściej spoglądam na pudełko z Dragona z 110D-3, ma niezłe malowania w pudełku, tylko, że prawie wszyscy jak robią D to albo te irackie albo inne ze "szczeną", nie jestem do nich przekonany, choć pewnie jak nie znajdę nic lepszego to przy nich zostanę (chcę to robić raczej na luzaka).
Mam problem z rozpoznawaniem wersji C i D. Jak wy je rozpoznajecie?

Np.
Bardzo podoba mi się to malowanie w którym zrobił swoją 110 MIRO
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=12548

Znalazłem parę zdjęć z tym egzemplarzem
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-110/Bf-110-NJG3.1-(L1+DH).html

Co mówi o tym, że to jest C a nie D?

Albo ten, jak to wymyślili, że to akurat D?:
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-110/Bf-110-NJG4.8-(3C+GS).html

Gdybym chciał zrobić z tego co mam wersję C, co powiniennem przerobić?
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 22 września 2011, 11:37

Ze zdjęć może być ciężko jeśli chodzi o mało charakterystyczne egzemplarze... czasem może pomóc rozmiar i usytuowanie krzyży na spodzie płata, czasem ślady po mocowaniu zbiornika podkadłubowego. Polecam ostatnią książkę Vasco względnie książkę Mankau/Petrick - obydwie są bardzo dobre.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 22 września 2011, 12:44

shivadog napisał(a):Albo ten, jak to wymyślili, że to akurat D?:
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-110/Bf-110-NJG4.8-(3C+GS).html


ten akurat ma przedłużony kadłub...

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez shivadog » czwartek, 22 września 2011, 13:11

Pawel Burchard napisał(a):
shivadog napisał(a):
Albo ten, jak to wymyślili, że to akurat D?:
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-110/Bf-110-NJG4.8-(3C+GS).html

ten akurat ma przedłużony kadłub...


Czy to gwarantuje D, czy to też może być E?
Jak myślisz jakie on ma kolory? Czy jest możliwe, że nie ma anten na dziobie?

Obejrzałem sobie jeszcze raz te z Sycylii - tam są 2, taki jak ma MIRO L1+DH, który może być wersją C, ale pewności dalej nie mam, oraz L1+CH, który ma przedłużony kadłub - czy na tej podstawie można sądzić, że to D?
Jakiego koloru może być litera "C" w L1+CH?
Czy jest jakaś poszlaka mówiąca, że L1+DH to wersja C?

http://www.asisbiz.com/il2/Bf-110/Bf-110-NJG3.1-(L1+DH)/pages/1-Bf-110C-I.NJG3-(L1+CH)-Sicily-01.html
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 22 września 2011, 13:58

Odnośnie 3C+GS, no w sumie to może być też E, ta fotka jest w książce Vasco więc spojrzę w domu co on tam wydumał.
L1+DH może być C... ma duży krzyż blisko chłodnic więc skrzydło nie ma instalacji zbiorników dodatkowych, brak przedłużonego kadłuba, nic nie wskazuje na instalację Dackelbauch, może jest coś ciekawego w ww. książkach, sprawdzę :)

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 22 września 2011, 14:02

A w międzyczasie troszkę do poczytania - http://yogysoft.de/pawel/zerstoerer/001.html

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 22 września 2011, 19:22

Pawel Burchard napisał(a):może jest coś ciekawego w ww. książkach


no sprawdziłem i jest w sumie niewiele - w książce Vasco L1+DH jest opisany jako 110 C, natomiast 3C+GS jako 110 D, w przypadku 3C+GS podobno jest więcej fotek, bo faktycznie opierając się na tej 'cytowanej' nie można ze 100% pewnością stwierdzić, że to nie jest wersja E.

p.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez shivadog » piątek, 23 września 2011, 09:38

Dzięki za info.
Czy gdybym chciał z D zrobić C, muszę mieć krótki kadłub i brak dodatkowych zbiorników i instalacji do nich?

Zastanawiam się nad:

Obrazek
źródło: http://www.finn.it/regia/html/seconda_guerra_mondiale05.htm

Obrazek
źródło: http://italie1935-45.forumactif.net/t1176-les-appareils-allemand-au-sein-de-la-regia-aeronautica
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 23 września 2011, 09:44

Tą pierwszą interesował się kiedyś Kuba :) i wyszło nam, że to jest standard C-1 więc tam sporo pracy w kokpicie by było, raczej odradzam. To drugie zdjęcie musiał bym obwąchać, jak się nie siedzi w temacie na co dzień to pewne rzeczy wylatują z głowy... trzeba zajrzeć do książek :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 23 września 2011, 09:56

shivadog napisał(a):Czy gdybym chciał z D zrobić C, muszę mieć krótki kadłub i brak dodatkowych zbiorników i instalacji do nich?


Rozumiem, że jest kłopot z brakiem krótkiego kadłuba do modelu Dragona?
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez shivadog » piątek, 23 września 2011, 10:14

Pawel Burchard napisał(a):Rozumiem, że jest kłopot z brakiem krótkiego kadłuba do modelu Dragona?

To akurat nie jest gigantyczny problem. (nie pamiętam czy jest to całość czy dokładany kawałek, ale da się przerobić).
Mam też 110E z Eduarda, nie wiem czy tam nie ma od razu kompletu ramek do C też, ale wolałbym robić Dragona.
Jeśli idzie o kokpit to co tam się zmienia? Pewnie jest coś do zarządzania podwieszeniem.
To akurat mnie nie boli jakoś szczególnie, wydaje mi się, że oni je tak modernizowali w trakcie użytkowania, że jak się nie ma zdjęć konkrentego egzemplarza z kokpitem, to wszystkiego się można spodziewać.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 23 września 2011, 10:30

shivadog napisał(a):Jeśli idzie o kokpit to co tam się zmienia? .


Tak z grubsza:
B & C-1
Obrazek

późniejsze -
Obrazek
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez shivadog » piątek, 23 września 2011, 11:08

Tak teraz mi się rozjaśniło :D
Czyli na luzaka jak chcę robić to muszę jednak sobie coś mniej karkołomnego wybrać.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez Pawel Burchard » piątek, 23 września 2011, 11:13

tym bardziej, że jest z czego wybierać :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 110 rozpoznawanie wersji C i D

Postprzez shivadog » piątek, 23 września 2011, 18:20

Znalazłem jeszcze jedno L1+CH

Obrazek
źródło Bundesarchiv

Wygląda na D.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości