Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 30 września 2011, 21:31

pik napisał(a):Tak, a na dodatek podobno koreańskie Mustangi były w całości malowane na srebrno, także jednolite malowanie Huberta wygląda że jest jak najbardziej OK! :mrgreen:


Skrzydła były, nie tylko w koreńskich. Czy ktoś tam twierdzi, że były całe malowane srebrzanką?
Co do napisu - cytuję podpis pod zdjęciem ze strony 99 wspomnianej książki (D.R. McLaren, Mustangs over Korea, Shiffer MH, 1999) "Lt. James Glessner's Mustang after he got his Yak kill on November 2, 1950. Glessner was declared as killed in action on December 31, 1953. His Mustang, 45-11736, was named "My Ass is Dragon" and it was lost on April 13, 1952 with another pilot. (Dave Crooks via Olmsted)"
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Reklama

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez dewertus » piątek, 30 września 2011, 21:39

K.Y.Czart napisał(a):Glessner was declared as killed in action on December 31, 1953

A to mnie zastrzeliło :shock: To oznacza, że musieli go spruć nad Północną Koreą i trafił do niewoli (MIA), ale w takim razie czemu został uznany za KIA? Bo czy jest możliwe aby w USAF było dwóch J.L.Glessnerów?
K.Y.Czart napisał(a):Mustang, 45-11736, was named "My Ass is Dragon" and it was lost on April 13, 1952 with another pilot.

Ha - czyli potwierdza to informację z mojego źródła dotyczącego strat UN w Wojnie Koreańskiej.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 30 września 2011, 21:59

W dodatku zatytuowanym "Confirmed Mustang Pilot Losses in the Korean Conflict" jest z kolei taki wpis: "Glessner, Milton Jr., Lt. Colonel - February 2, 1951/December 31, 1953, remains MIA" z następującym objaśnieniem dotyczącym dat: "The date given is the actual date of loss, if known, or the later date if declared as killed in action". Objaśnienie to dotyczy wszystkich pozycji w wykazie.

Natomiast w załączniku: "Enemy Aircraft Destroyed by Mustang Pilots during the Korean War" jest coś takiego: "Yak-9* Glessner, James L. 12th FBS, November 6, 1950", gdzie "* = Claim upheld by the USAF"

To był jeden czy dwóch Glessnerów? ;o) Lt.Col. Milton Jr Glessner czy Lt. James L. Glessner?

Ale data zestrzelenia Jaka pod zdjęciem na stronie 99, to 2 a nie 6 November, a data uznania za MIA/KIA zgadza się w obu wpisach (i pod zdjęciem i w załączniku), czyli dla obu imion.

Niemniej podpis ilustracji na okładce przedstawiającej FF-736 ma taki fragment: "Our cover depicts Lt. Jim Glessner of the 12 FBS knocking down one of his two victims in the fierce duel fought on the morning of November 2nd. Oddly enough, Glessner would have only one of the Yaks confirmed and it would be the only aerial victory for his squadron until the unit switched to the F-86 Sabre in early 1953."
Ostatnio edytowano piątek, 30 września 2011, 22:21 przez K.Y.Czart, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez dewertus » piątek, 30 września 2011, 22:10

To znaczy, że autor najwidoczniej się pomylił. Pilotem FF-736 był Lt. James L. Glessner a nie Lt.Col Milton Jr. Glessner... W moim wykazie strat nie figuruje żaden James L. Glessner. Muszę sprawdzić tego drugiego.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 30 września 2011, 22:30

dewertus napisał(a):To znaczy, że autor najwidoczniej się pomylił. Pilotem FF-736 był Lt. James L. Glessner a nie Lt.Col Milton Jr. Glessner... W moim wykazie strat nie figuruje żaden James L. Glessner. Muszę sprawdzić tego drugiego.



Było ich dwóch: http://www.koreanwarpowmia.net/Missing/ ... V_NO=3375A
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez pik » piątek, 30 września 2011, 22:32

Skrzydła były, nie tylko w koreńskich. Czy ktoś tam twierdzi, że były całe malowane srebrzanką?
Wcale się nie upieram w tej kwestii. Choć jak patrzę na tą kolorową fotkę to niezbyt widzę charakterystczny ciemniejszy pas blachy żaroodpornej koło wydechów...
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 18:32

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 30 września 2011, 23:13

K.Y.Czart napisał(a):Było ich dwóch: http://www.koreanwarpowmia.net/Missing/ ... V_NO=3375A


O losach Jamesa nic nie znalazłem, poza notką prasową w "THE EVENING INDEPENDENT" datowaną "Massillon, Ohio, Thursday, Dec. 6, 1956", z której wynika - jeśli to ten sam James - że przeżył wojnę, bo w tymże 1956 przeżył również wypadek lotniczy, już jako Capt. ;o) :


Obrazek

I z drugiej w "Scottsdale Daily Progress" z "Wednesday, July 8,1970", w której czytamy o odznaczeniu Medalem Lotniczym za zasługi w Wietnamie, syna państwa Glessner, który jak widać poszedł w ślady ojca, wtedy już Lt. Col. ;o) :


Obrazek

Mam dość Glessnerów na dzisiejszy wieczór. ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Z serii "Korea 1950-53" - F-51D 12FBS USAF; ICM 1/48

Postprzez dewertus » poniedziałek, 3 października 2011, 22:13

K.Y.Czart napisał(a):"Glessner, Milton Jr., Lt. Colonel - February 2, 1951/December 31, 1953, remains MIA"


Znalazłem Jegomościa - "Twój" Glessner także pilotował F-51D ale z numerkiem 45-11427.

"Mój" Glessner (jak sam zauważyłeś) szczęśliwie przetrwał Wojnę Koreańską i dalej sobie fruwał w USAF :-> Zaś na moim F-51D 45-11736 ostatniego lotu w dniu 13.04.1952 dokonał Allan S. BETTIS (MIA), który czytuję: "Crashed inverted after target run".
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości