Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » środa, 12 października 2011, 09:26

ta tarcza została już poprawiona....
Posiada odpowiednie (tak mi się wydaje) zatarcia od klocków oraz poblask....
Niestety... niezbyt dokładnie udało mi się to uchwycić na zdjęciach...

Obrazek

Obrazek

może jeszcze jedno z fleszem...
Obrazek

przy okazji uspokajam... opona jeszcze nie jest przetarta... :)
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Reklama

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez Kazik » środa, 12 października 2011, 10:13

Jest OK.
Dla nas Twój warsztat to szok :shock: nikt tutaj tak szybko nie robi modeli :)
Tylko żebyś mnie dobrze zrozumiał chodzi mi o czas. Wszyscy modelują ale robią to w wolnych chwilach ale tych wolnych chwil jest mało i w ten sposób warsztaty ciągną się w nieskończoność albo w ogóle nie mają finiszu.
Z takim tempem to dasz radę w konkursie zrobić ze trzy modele ;o)
Powodzenia.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » środa, 12 października 2011, 13:38

Tylna tarcza jednak nie była jeszcze taka jak bym chciał więc.... jeszcze raz dostała farbę - tym razem ModelMaster - aluminium Non-Buffing Metalizer, następnie przetarcia i polerka. Teraz jest o niebo lepiej ... :)

Nastąpiła również zmiana planów... z lenistwa (paskudne czyszcze nie aero po tym lakierze) :oops: ale myślę, że wyszło to na dobre... 8-) Zamiast mazać błotnik bezbarwnym olejem postanowiłem zaryzykować nowość w moim składzie spreyów - TS-65 (pearl clear). Efekt dla mnie jak najbardziej zadowalający. Już sam TS-51 jest metalikiem to teraz jeszcze zyskał dodatkowo. Potem w ruch poszła pasta tamiya - Finish i na koniec Wax. Efekt....? Proszę bardzo.

Obrazek

Obrazek

Niniejszym melduję, że Etap 8 został zakończony.... :P
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez MesserDesign » środa, 12 października 2011, 15:38

Efekt niestety powalający nie jest :-/
Popracował bym nad polerką - papier wodny 2000 lub 2500, potem pasty - najlepiej wszystkie 3 - corse, fine, finish i dopiero potem wosk. Czemu - bo aż się prosi na takich obłościach o nieskazitelny lakier. Teraz niestety widać jeszcze delikatną skórkę.

Pozdrawiam
MesserDesign
Avatar użytkownika
MesserDesign

Animal Planet
 
Posty: 1198
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 21:40

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez zmorka » środa, 12 października 2011, 19:02

Polerkę jeszcze chyba możesz przeprowadzić, nie powinno być za późno, chyba że się mylę. Natomiast nie uważam żeby perła była dobrym pomysłem na metalik, no jakoś tego nie widzę, ale może jak wypolerujesz to zmienię zdanie :) .
zmorka
 
Posty: 467
Dołączył(a): poniedziałek, 1 lutego 2010, 21:33

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » środa, 12 października 2011, 19:47

MesserDesign napisał(a):Efekt niestety powalający nie jest :-/
Popracował bym nad polerką - papier wodny 2000 lub 2500, potem pasty - najlepiej wszystkie 3 - corse, fine, finish i dopiero potem wosk. Czemu - bo aż się prosi na takich obłościach o nieskazitelny lakier. Teraz niestety widać jeszcze delikatną skórkę.


no i mam zgryz.... :-/ . Jeśli chodzi o połysk to fakt... nie ma idealnego "lustra". Aczkolwiek w realu jest o niebo lepiej niż na foto. Skórka pomarańczy jest praktycznie niezauważalna, na zdjęciach chyba potęguje ją efekt metalika (ziarno lakieru załamuje obraz jakby to była nierówność powierzchni....). Przynajmniej takie mam wrażenie. Co do tego zgryzu... jakoś nie mogę sie przełamać żeby teraz (tak wykończony element) traktować papierem ściernym (nawet jak to ma być 2500)... Inna sprawa, że ostatnio zauważam (a specjalnie się przyglądam), że wiele nowych (salonowych) aut nie ma tak gładkiego, "lustrzanego" lakieru. W niektórych (np. chevrolet Aveo) ta słynna "skórka pomarańczy" jest bardzo wyraźna. Czy więc na modelu należy ją uznawać jako wadę :!: :?: :!: Chyba, że w motocyklach sprawa ma się inaczej... :roll:. Rozważam jeszcze możliwość (po podobnym lakierowaniu wszystkich elementów - owiewek) psiknięcie na to połysku oleju - jednak. Hm....

zmorka napisał(a):... Natomiast nie uważam żeby perła była dobrym pomysłem na metalik, no jakoś tego nie widzę, ale może jak wypolerujesz to zmienię zdanie :) .


Dlaczego nie ??? Przyznam, że też się obawiałem efektu ale teraz widzę, że ta perła tylko dodała głębi lakierowi bazowemu i uwydatniła metalik. Można by rzec, że metalic stał się bardziej metaliczny :mrgreen:

Tak czy owak temat polerki pozostaje otwarty i czeka na ostateczną decyzję...
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez Macio4ever » środa, 12 października 2011, 22:52

Praktycznie wszystkie auta mają skórkę, w sensie tzw. struktury bazy i samego lakieru. Wielkość struktury jest różna ale zawsze wystepuję. No dobra, Bentleya akurat nie sprawdzałem.

Natomiast dzieląc tę strukturę przez 24 lub w przypadku motoru przez 12, to chcąc to zrobić w skali, powinieneś mieć powierzchnię idealnie gładką. Moim zdaniem, to co pojawiło się w komentarzach, to uwaga dotycząca nie tyle samego błysku, co faktury powierzchni.
Tu akurat, patrząc w kategoriach już większego czepialstwa ;o) , zgodzę się, że można podrasować błotnik. Jest to tym łatwiejsze, że element jest mały i z krzywizną. Moim zdaniem, jeżeli dużo malowałeś emaliami, to być może tego lakieru niedolałeś. Ja bym dokładnie umył to z wosku i bardzo drobnym micromeshem (6000) delikatnie zmatował na mokro i położył jeszcze ze 2-3 warstwy.

Oczywiście każdy ma swoje metody - ja akurat nie przepadam za papierem, bo łatwiej zrobić przecierkę niż MM lub gąbka. Ja zawsze w takich wypadkach zaczynam od bardzo drobnego ścierniwa - jak jest za drobne, to wtedy używam grubszego, chcąc w ten sposób uniknąć rys.

Wybór należy do Ciebie. Masz już tyle zrobione, że dodatkowa zabawa z błotnikiem nie zagraża projektowi. Nawet jakbyś musiał położyć raz jeszcze bazę.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez MesserDesign » środa, 12 października 2011, 23:06

Maciek dokładnie wytłumaczył o co mi chodziło - skórka nie w skali :->

Podpatruję dalej, i nie zniechęcaj się :)

Pozdrawiam
MesserDesign
Avatar użytkownika
MesserDesign

Animal Planet
 
Posty: 1198
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 21:40

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » czwartek, 13 października 2011, 07:11

Panowie, wielkie dzięki za wszystkie uwagi i sugestie.
Absolutnie nie ma mowy o zniechęceniu ! - wręcz przeciwnie, zostałem zachęcony i zmobilizowany do poprawy tego i owego ;o) . Tak więc błotnik napewno jeszcze wróci na warsztat i mam nadzieję, że tchnę w niego nowe "życie"... :lol:
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » czwartek, 13 października 2011, 20:53

No i postanowione. Przy najbliższym zakupie (na dniach) zaopatrzę się m.in. w ściereczki ścierne o gradiacji 2400, 4000, 6000 i 8000. Będzie więc szlif/polerka i ostateczne lakierowanie... Chyba żeby coś poszło nie tak :evil: .... wtedy wszystko od początlu (mowa o malowaniu błotnika). Póki co, postępu ciag dalszy.

ETAP 9

Obrazek

Na pierwszy rzut poszła chłodnica. W tym modelu jest ona dwuczęściowa. Chłodnica główna jest koloru aluminiowego, natomiast chłodnica oleju (tak mi się wydaje) jest czarna - półmat. Obydwie zostały odpowiednio "wyeksploatowane" :lol: . W tej pierwszej chciałem uzyskać efekt przytkanych żeberek przez drobne owady i inne zanieczyszczenia. Wyszło nawet całkiem, całkiem... jak dla mnie :)
Obrazek

inne ujęcie z użyciem lampy błyskowej
Obrazek

następnie pod skalpel oraz pilniki i papier, a w końcu farbę trafiły elementy mocowania amortyzatorów oraz półki kierownicy, które po przygotowaniu...
Obrazek

... trafiły na swoje miejsce :D
Obrazek

Kolejnym etapem było zamontowanie chłodnicy wraz z podpięciem do niej rur.
Obrazek

Obrazek

Na koniec ogólna przymiarka dotychczasowych elementów i próba wyobrażenia całości 8-)
Obrazek

Obrazek

tyle dzisiaj.
Pozdrawiam wszystkich śledzących mój warsztat i liczę na dalsze uwagi i komentarze.
:) po ciężkim dniu.... dobranoc :)
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez Kazik » czwartek, 13 października 2011, 21:07

Czy rura przy chłodnicy nie powinna być bardziej matowa.
Sama chłodnica mi się podoba. Fajnie wyszło przybrudzenie.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » piątek, 14 października 2011, 13:56

Kazik napisał(a):Czy rura przy chłodnicy nie powinna być bardziej matowa.


Tak... to pogrubienie jest matowe ale w czasie prac, przez ciągłe dotykanie lekko się wyświeciło... :mrgreen: . Będzie poprawione na koniec.

ETAP 10

Obrazek

Dzisiaj kierownica.
Obrazek

Po złożeniu w całość została osadzona. Podpiąłem również wszelkie przewody.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

teraz znów weekend, czas na odpoczynek ;o) . Od poniedziałku ciag dalszy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DesChi » sobota, 15 października 2011, 10:23

Motor jak zwykle świetny. A swoją drogą zazdroszczę tępa pracy, szybkość idzie z jakością. A podobno w modelarstwie tak się nie da :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
DesChi
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 20 września 2011, 23:26

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez Kazik » sobota, 15 października 2011, 12:32

DesChi napisał(a):A podobno w modelarstwie tak się nie da :)

Czytaj wcześniej, kolega siedzi po 6-8godzin dziennie nad modelem więc stąd ta szybkość.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Suzuki GSX1300R Hayabusa - TAMIYA - 1:12 - STANDARD

Postprzez DarkWing » poniedziałek, 17 października 2011, 13:47

witam po weekendzie...

ETAP 11

Obrazek

Dzisiaj niewiele... :( . Podstawa pod siedzenie i tylni błotnik

Obrazek

Obrazek

śrubki malowane aluminium, żeby chociaż troszkę zamaskować ich świecenie - nie będą już tak się rzucały w oczy :-/
Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości