Ford GT 40 Fujimi

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » piątek, 21 października 2011, 19:08

Witam wszystkich ponownie dzisiaj Ford GT 40 LE MANS 24 H 1966 1:24 a chciałbym taki 1:1 to moje marzenie
Pozdrawiam Piotrek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Reklama

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Kuba'125 » piątek, 21 października 2011, 19:24

Witam ,model bardzo ładny ,szczególnie urzekł mnie kolor nadwozia. Osobiście pomalowałbym środek lamp na srebrno ,żeby tak monotonnie nie było ,ale zapewne w oryginale jest na czarno więc ,nie ma co gadać .Ogólnie bardzo ładny sprzęt ,bardzo ładnie zrobiony.
Pozdrawiam :)
Kuba'125
 
Posty: 52
Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2011, 18:03
Lokalizacja: Kielce

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Macio4ever » piątek, 21 października 2011, 19:47

Przyjemny model, widać że przykładasz się do wykonania. Lakier nieźle polany, czysto złożony.
To na co zwróciłbym uwagę:

- Malowanie obwódek świateł (imitacja uszczelek) czyli pomalowanie grubości szkła.
- Kalki - widać zmarszczoną na masce
- Chyba rury wydechowe nie są rozwiercone albo zdjęcie przekłamuje
- Zdjęcia. Proponuję jednolite tło, robienie na manulanych ustawieniach (o ile n95 na to pozwala). Większa przysłona i dłuższy czas - uzyskasz lepszą głębię ostrości.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Kazik » piątek, 21 października 2011, 19:48

Oj zaczyna mi się to coraz bardziej podobać.
Tylko jest jedno ale. Te modele aż się proszą o lepszą sesję zdjęciową. Inaczej trudno je sprawiedliwie ocenić i podziwiać w sieci.
A wygląda na to że każdy kolejny jaki pokazujesz jest i będzie ciekawszy :)
Tam w tle widać coś niebieskiego równie ciekawego.
Przy tym Fordzie da się zaobserwować parę niedociągnięć ale ogólnie wygląda lepiej niż Nissan.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » piątek, 21 października 2011, 20:25

Macio4ever napisał(a):Przyjemny model, widać że przykładasz się do wykonania. Lakier nieźle polany, czysto złożony.
To na co zwróciłbym uwagę:

- Malowanie obwódek świateł (imitacja uszczelek) czyli pomalowanie grubości szkła.
- Kalki - widać zmarszczoną na masce
- Chyba rury wydechowe nie są rozwiercone albo zdjęcie przekłamuje
- Zdjęcia. Proponuję jednolite tło, robienie na manulanych ustawieniach (o ile n95 na to pozwala). Większa przysłona i dłuższy czas - uzyskasz lepszą głębię ostrości.


Tak Maćku ale pudełko stare i ściągałem go chyba z Azji bo to też rodzynek niedostępny a w Polsce zero i niestety na masce przy środkowym wzmocnieniu decale rozpadły się i trochę reanimowałem ją pędzelkiem 005 z silverem a co do świateł instrukcja nie podała ,jak je wkleiłem dopiero się zorientowałem że jest mukka z obwódkami ale było za póżno. Rury jeszvze rozwiercę bo wtedy jeszcze nie miałem rozwiertaków za to kolor felg to już mój pomysł po w oryginale były całe srebrne.Najlepsze jest to że nie był polerowany pastami , tylko wosk Tamiji i zero paprocha.{ Clear GX 100 Gunze)
Pozdrawiam

Kazik napisał(a):Oj zaczyna mi się to coraz bardziej podobać.
Tylko jest jedno ale. Te modele aż się proszą o lepszą sesję zdjęciową. Inaczej trudno je sprawiedliwie ocenić i podziwiać w sieci.
A wygląda na to że każdy kolejny jaki pokazujesz jest i będzie ciekawszy :)
Tam w tle widać coś niebieskiego równie ciekawego.
Przy tym Fordzie da się zaobserwować parę niedociągnięć ale ogólnie wygląda lepiej niż Nissan.


Zobaczyłem na You Tube jak robi go małżeństwo w Japonii (Tamiya tutorial) wtedy nie wiedziałem o Waszym forum modelarzy i że takowe wogóle istnieje o dodatkach do modeli itd... teraz dodał bym nity i i inne gadżety ale trening czyni mistrza.
A twoje PORSCHE wspaniałe.miło bedzie oglądać prace!!!
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Kazik » piątek, 21 października 2011, 20:47

Znam filmik. Kobietka robiła polerkę :)
Jeśli przy Fordzie lakier sam tak wyszedł to tylko pogratulować. Widać masz dobre warunki do malowania.
Z tymi dodatkami jest tak że jak się człowiek wkręci to trudno się zatrzymać. Chciało by się dorabiać coraz więcej i więcej detali.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » niedziela, 23 października 2011, 14:05

Marku posłuchałem rady i zrobiłem próbę przeleciałem papierem wodnym 3000 lewą stronę maski mojej koch. Alfy 155 DTM (patrząc w ekran) apotem polerka mechaniczna Tamiya fine i finisched i BOMBA !!!!!Obrazek
Mam pytanie czy GAIA np.bezbarwny 007 jest lepsza od Gunze GX 100 super clear i czy grubiej wylewa bo Gunze C rozcieńczam 1:2,5 a na koniec 1:3 tylko że przez dużą ilość decali leci kilkanaście warstw w odstępach i ciśnienie na wyjściu !!! 1,2 a robocze ok.0,9. Calsonika i Kure Nismo poszły mi dwa słoiczki Gunze C 46 i GX 100 plus thinner x 3 a to moje maleństwa ale nie wszystkie porobię zdj. i pokolei prześlęObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » niedziela, 23 października 2011, 14:13

Cześć Maćku pytałeś czy mam met. Tak z Gunze metalizery ale nie mam alcladów.
Moje pytanie czy powinienem kupić super metalizery Gunze i Alclady bo robię zamówienie w Gunze z Wrocławia.
Pytań będzie wiele a roboty idą za co z góry Przepraszam
Pozdrawiam Piotrek
PS.Te tasiemki jedwabne na pasy lakierujesz aero...? Bo te z Eduarda mała Lipa.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Kazik » niedziela, 23 października 2011, 14:41

Super metalizery z Gunze są ... super. Warte są swoich pieniędzy ale lepiej je kupić na hobbyeasy.com bo wychodzi trochę taniej. Minus w stosunku do Alcladów jest taki że nie ma aż tylu rodzajów. Plus zaś taki że są o wiele bardziej odporne na dotykanie i ewentualne maskowanie. Przy tym bardziej wydajne i dobry efekt można uzyskać przy większości nawet bez specjalnego podkładu.
Co do bezbarwnego Gaia to zasadnicza różnica w stosunku do Gunze jest taka że schnie duuużo szybciej. Wylewa się podobnie ale trzeba go również dobrze rozcieńczyć i najlepiej dodać opóźniacza (Reatadera z Gunze). Kolejna różnica jest taka że bezbarwny Gaia jest chyba odrobinę twardszy niż Gunze.
Skoro tak dobrze Ci idzie z nakładaniem lakieru to może warto popróbować z lakierami 2k czyli samochodowymi, chemoutwardzalnymi. Ich przewaga jest taka że są dużo bardziej odporne a przy korzystnych warunkach można je wylać od razu na błysk bez potrzeby polerowania.

A co do kolekcji to jest imponująca.
Poświęć trochę czasu i obfotografuj wszystkie modele po kolei.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » niedziela, 23 października 2011, 15:18

Gunze C schnie w moment a Gaia jeszcze szybciej? Co do samochodowych akurat jestem z branży moto...(autohandel) To nie reklama !!!!! do pierwszych był grany Motip do momentu jak za pocno prys... z aerozolu to związało się z kol.. bazowym i iwyszedł BARANNNNN ! i model na złom jeden trzemałem w Krecie prawie tydzień czasu i tak nie zżarło do końca i leży w pudle i jak przeczytałem wczoraj co się wydażyło kol... co robił 206 Peugeot Sobieski to się wcale nie dziwię . Na CLK GTR parę dni temu (serce prawie stanęło) patrzę przez dużą lupę i pająk sie zrobił kolor baz TS 17 i bezb,Gunze C i się zastanawiam czy czy można łączyć te farby bo robię Lancery V i VII a baza to TS z Aerografu a bezbarwny chcę położyć standartowo Gunze C.... Sorry za Zajęcie Czasu W DOMOWYM ZACISZU
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Macio4ever » niedziela, 23 października 2011, 20:07

Po kolei odpowiadając na Twoje pytania:

- Pasy maluję aero, to są jedwabne tasiemki.
- Metalizery - mam głównie Gunze i Alclady - myślę, że warto mieść i to i to. Jak napisał Kazik - HE ma znacznie lepsze ceny.
- Gaię rozcieńczam mocniej niż Gunze C. Przy zbyt grubej warstwie jest taki sam problem jak z C - zasycha powierzchnia, a pod spodem miękko.

Maluję na wyższych ciśnieniach, podaję wartości raczej orientacyjnie, bo dostosowuję ciśnienie do gęstości farby. Przy dyszy 0,5 zwykle mam ok 1,5 atm

Nie miałem problemów z TS-ami ale o nich czytałem (wątek na AF ). Generalnie są kompatybilne z C. Pająk czasami wyłazi jak jest za szybko i za grubo.

Zwróć proszę uwagę na literówki, wielkie litery itd. Staramy się utrzymywać poprawną formę wypowiedzi.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » niedziela, 23 października 2011, 21:36

Przepraszam ale to moje pierwsze forum internetowe. Ja mam dwa aerografy,jeden do koloru a drugi do bezbarwnego firmy Mar z dyszami 0,25 mm(tak mi poradził pan w sklepie modelarskim).Moje pytania to:
Jaki czas między warstwami nakładanymi(ja czekam jakieś 20-30 minut i następna,czy to dobrze)
Jaka proporcja lakieru z rozcieńczalnikiem ,bo chcę zamówić bezbarwny Gaia (czy to nr.007).
Pozdrawiam Piotrek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Kazik » niedziela, 23 października 2011, 22:09

cayman napisał(a):a mam dwa aerografy,jeden do koloru a drugi do bezbarwnego firmy Mar z dyszami 0,25 mm...

O to musisz naprawdę mocno rozcieńczać farby.
0,25 mm do malowania karoserii to zdecydowanie za mało. Najczęściej stosujemy 0,3 do pojedynczych elementów a do większych powierzchni jak karoseria 0,5mm. Przy takiej dyszy rozcieńczenie nie musi być już tak duże.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez Macio4ever » niedziela, 23 października 2011, 22:10

Pierwsza sprawa, to dysze masz ciut małą, jak na cywilne zastosowania. Do dobrego wylewania lakierów błyszczących na większych powierzchniach idealny rozmiar to 0,4-0,5mm

Co do proporcji, to nie trzymaj się sztywno, bo zależne są od ciśnienia, dyszy, warunków atmosferycznych itd. Ja z Gaią zaczynam ok 1:2 lak:rozp w przypadku bezbarwnego. Natomiast finalną gęstość dobieram na oko i ucho do danego ciśnienia i aerografu. Mniejsza dysza wymaga większego rozcieńczenia.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ford GT 40 Fujimi

Postprzez cayman » poniedziałek, 24 października 2011, 22:56

Cześć wszystkim jeszcze nieśpiącym ale nie mogę się powstrzymać,ponieważ dzisiaj są moje urodziny(już 45),dostałem w prezencie model Ferrari 250 Testa Rossa z Hasegawy

Obrazek


Wieczorem pogrzebałem po necie i kupiłem dodatek do tak pięknego prezentu


Obrazek
I z tym modelem wejdę na forum warsztatowe słuchając rad kolegów modelarzy.
Kolorowych snów wszystkim.
Piotrek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości