Witam wszystkich Kolegów. Dziś chciałbym rozpocząć relację z budowy modelu SUBARU IMPREZY WRC S14.
Samochód ten wystąpił po raz pierwszy podczas Rajdu Akropolu. Debiut był udany, ponieważ Petter Solberg z kierownicą S14-ki zameldował się na mecie rajdu z drugą lokatą. Impreza S14 wystąpiła w sumie w 9 rajdach sezonu 2008, który niestety
Osobiście wydaję mi się, że rajdówka ta miała duży potencjał, który z powodu wycofania się SWRT z WRC nie został w pełni wykrzesany.
Teraz kilka słów na temat modelu.
Do zbudowania miniatury posłuży model firmy AOSHIMA: IMPREZA WRX STI Option Wheel Version. W tym miejscu kieruję podziękowania do kolegi Adriana (modeloman) za pomoc przy sprowadzeniu modelu. Wybór właśnie tego modelu był spowodowany obecnością odpowiednich felg w zestawie, które są identyczne z tymi stosowanymi w Imprezie WRC S14. Jak widać na zdjęciach jest to model samochodu cywilnego, więc konieczne będą liczne przeróbki i bardzo dużo pracy. Na pierwszy ogień poszły zderzaki, które są wklejane do kasty (ułatwiona praca) Tylni zderzak trzeba były przemodelować, czyli wymodelować taljowanie boczne, zaszpachlować niepotrzebne przetłoczenia oraz zaślepić wyloty podwójnego układu wydechowego i wykonać podcięcie na jedną końcówkę. Zderzak przedni to likwidacja spryskiwaczy reflektorów, zeszlifowanie bocznych wlotu powietrza i odpowiednie wymodelowanie tych stosowanych w WRC S14, wycięcie górnego wąskiego wlotu powietrza pod atrapą oraz odpowiednie poszerzenie dolnego pasa zderzaka. Kolejna sprawa o zeszlifowanie pionowego przetłoczenia nadkoli z przodu i z tyłu modelu, poszerzenie przednich nadkoli odpowiednio wykonanymi rantami oraz wymodelowanie progów samochodu. Następnie zabrałem się za maskę. Maskę należało pozbawić centralnego wlotu (gołębnika), który został wycięty. Otwór po nim zaślepiłem i zaszpachlowałem całość. Po wyschnięciu i oszlifowaniu wyciąłem 2 boczne wloty powietrza oraz wstawiłem specjalne blaszki. Kolejnym elementem był wlot na dach, który jest zupełnie inną konstrukcją niż w poprzednich specyfikacjach Imprezy. Element ten został zrobiony z wlotu z Imprezy WRC S8 z 2002 roku. Został on skrócony oraz uzupełniony o dolmą ściankę oraz odpowiednio wyszlifowany tył co przedstawiają zdjęcia. A teraz kilka fotek rzeczywistego samochodu (najprawdopodobniej zbuduję wersję z Rajdu Katalonii 2008) oraz tego co dotychczas udało mi się zrobić. Powyżej wspomniane elementy zostały pomalowane podkładem, a następnie 2 cienkim warstwami farby TS-50 Mica Blue. Są to dopiero pierwsze warstwy, które będą jeszcze lekko matowione i dopiero na tak przygotowaną powierzchnię pójdą kolejne. Zapraszam wszystkich Kolegów do oglądania. Pozdrawiam STI22B




























































