Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » niedziela, 20 listopada 2011, 20:49

Taka jest różnica

Obrazek
Obrazek

I teraz wycięta tylna klapa.
W karoserii ranty obrobione i wklejone listewki.Zaraz będę obrabiał klapę i wycinał miejsca pod zawiasy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cdn..
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Reklama

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez portalus » niedziela, 20 listopada 2011, 21:15

Dekiel na wlew też wytniesz czy jakoś poprawisz od wewnątrz.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Macio4ever » niedziela, 20 listopada 2011, 21:29

Szprychy z blahcy wyglądają lepiej, mój komentarz odnosił się tylko do samej technologii, a nie Twojej pracy. Pogłęb sobie trochę linie podziału, najlepiej cienkim rysikiem.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » niedziela, 20 listopada 2011, 21:30

Macio4ever napisał(a):Pogłęb sobie trochę linie podziału, najlepiej cienkim rysikiem.

Masz na myśli Maćku klapkę wlewu paliwa.

Po takich cięciach to już trzeba się z kastą obchodzić jak z jajeczkiem.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » niedziela, 20 listopada 2011, 22:38

portalus napisał(a):Dekiel na wlew też wytniesz czy jakoś poprawisz od wewnątrz.


Szprychy z blachy wyglądają lepiej, mój komentarz odnosił się tylko do samej technologii, a nie Twojej pracy. Pogłęb sobie trochę linie podziału, najlepiej cienkim rysikiem.


Maćku wiem że to chodziło Ci o warstwy blaszek.Powiedz proszę jak ta mieszanka Putty z CA bo mam niewielkie powierzchnie do szpachlowania?
Od wczoraj zastanawiam się nad wycięciem dekielka wlewu paliwa bo będę budował bak z korkiem wlewu(dziękować został mi jeden z Forda GT40 bo w zestawie były dwa) a i można kupić korki z MFH(klasyki).

Co radzicie Koledzy bo jak mam nie wycinać to tylko pogłębię linie podziału.

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Macio4ever » niedziela, 20 listopada 2011, 22:55

Mieszanka jest ok, dość szybko wysycha więc raczej trzeba mieszać niewielkie porcje. Na razie leżakuję elementy szpachlowane w suszarni i nic (odpukać) nie siadło. Mieszam na oko - gdzieś pół na pół. Obrabia się dobrze. Generalnie wolę chemoutwardzalne ale w przypadku VFR potrzebuję białej szpachli więc idę na pewien kompromis.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:51

I ciąg dalszy.
Dzisiaj wyciąłem plastik zostawiając tylko nadkola i w to miejsce przyjdzie bak.I cały czas szpachlowanie wyprasek których jest naprawdę dużo ,jedna goni drugą.
W układzie wydechowym rozdzieliłem rury wydechowe i pogłębiłem linię podziału między tłumikami plus od wewnętrznej strony tłumików będzie zalewanie Putty z CA bo są dziurska ( Hasegawa to porażka ale damy radę )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam Piotrek
PS Jak radzicie mam wycinać ten dekielek paliwa w tylnej klapie?

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Fred-k2 » poniedziałek, 21 listopada 2011, 23:51

Ja bym wyciął, biorąc pod uwagę ilość pracy i dodatków którą wkładasz w model warto, żeby i ten detal cieszył oko ;o)

cayman napisał(a):( Hasegawa to porażka ale damy radę )

W to chyba nikt nie wątpi oglądając Twoje poprzednie modele 8-)
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Kazik » wtorek, 22 listopada 2011, 07:45

Ładnie, ładnie.
Zaczyna się tutaj robić bardzo ciekawy warsztat.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Macio4ever » wtorek, 22 listopada 2011, 08:01

Wytnij, wytnij wlew.
Jeżeli nie znasz, to zerknij tutaj: http://www.italianhorses.net/ - koleś jest absolutnym fanem Ferrari i bardzo dobrym modelarzem.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 23 listopada 2011, 00:39

Wycinanko układanko i pasowanko żeby się kupy trzymało.
I wyszedł Obcy ósmy pasażer Nostromo

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A to już otwór wlewu po pocienieniu ścianek i pasowanie tylnej klapy.Na front pójdzie pasek 0,3 styrenu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Szpachle,szpachlówki,CA i tratata.
Kielnia w rękę i i jedziemy z Atlasem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A na aparaty zapłonowe doklejone główki kopułek ( bo Hasegawa zapomniała )

Obrazek

a i o tym zapomniała

Obrazek
Obrazek

i jeszcze raz pasowanie

Obrazek

Żona poszła spać więc zakradłem się po cichu do sypialni wziąłem palec(żony) i delikatnie zerwałem paznokieć z którego będzie dekielek wlewu paliwa no oczywiście do obróbki bo trochę zapuszczony :lol:

Obrazek

I na dzisiaj koniec robót blacharskich.

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Fred-k2 » środa, 23 listopada 2011, 00:54

Fajnie, że zdecydowałeś się wyciąć ten wlew. Sporo szlifowania i szpachlowania przed Tobą, najbardziej niewdzieczna robota chyba :-> Co to za piłka na trzeciej fotce?
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 23 listopada 2011, 01:02

To zestaw piłek 0,1 mm z HD 05-0002 który można nabyć w HE.
Fajne, dobrze i cienko tną tylko trzeba uważać i powolne ruchy bo są miękkie ale spełniają swoje zadanie.

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » piątek, 25 listopada 2011, 00:04

I dłubaniny ciąg dalszy.
Dzisiaj dobudowałem kratownicę na przegrodzie ,dorobiłem tylne ściany bębnów hamulcowych,belkę poprzeczną żeby osadzić bak , usunąłem plastik imitujący wał napędowy i obsadziłem nowy a jutro pójdą pod nóż osie napędowe.
I tak dalej ....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Macio4ever » piątek, 25 listopada 2011, 07:07

Idziesz jak burza, krok z wlewem paliwa jak najbardziej słuszny. Ładny nowy wał napędowy.
Zwróć uwage prz okazji na ostrośc, bo część fotek jest co nie co rozmazana. ;o)
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości