FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Grzegorz S. » czwartek, 15 grudnia 2011, 00:29

Jakie były różnice w wyglądzie między Foką 190 A5 a A8? Pytam w kontekście przeróbki Revelovskiej (1:72) "ósemki" na "piątkę", a na Niemcach nie znam się ni diabła...
I jeszcze jedno: czy A5 z MasterCrafta chociaż z grubsza przypomina oryginał czy jest "uniwersalną" 190-tką z malowaniem tej wersji?
Avatar użytkownika
Grzegorz S.
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 24 stycznia 2009, 13:30
Lokalizacja: Lublin

Reklama

Re: FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Kuba P. » piątek, 16 grudnia 2011, 22:50

Różny jest cały nos, inne górne osłony silnika, inne ustawienie karabinów nad silnikiem, inna osłona karabinów (ta przed kabiną).
Do tego różnice w położeniu wzierników dostępu do wyposażenia w kadłubie. W skrzydle inne uzbrojenie z innymi panelami dostępu. Drobiazgi w kabinie.
Możliwe inne wyposażenie w osłony podwozia wymagające korekty w rejonie spodu skrzydła. Możliwe zupełnie inne koła podwozia głównego.
Jak ten A-5 miał pod kadłubem pylon dla zbiornika to całe ustrojstwo było nieco cofnięte w A-5 względem ułożenia w A-8.

Dużo zmian. A-5 występował w wielu odmianach wyposażenia i ciężko tak powiedzieć co musisz zmienić. Musiałbym widziec zdjęcie tego 190 który chcesz zrobić.

Generalnie dużo roboty.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Grzegorz S. » sobota, 17 grudnia 2011, 01:20

Dzięki za info.
Kuba P. napisał(a):Musiałbym widziec zdjęcie tego 190 który chcesz zrobić.

Obrazek
Obrazek
Kuba P. napisał(a):Dużo zmian. A-5 występował w wielu odmianach wyposażenia i ciężko tak powiedzieć co musisz zmienić.

No to pozamiatane hehe Miałem nadzieję na łatwą przeprawę, a tu klops... Znalazłem wczoraj sto dziewięćdziesiątkę A-5 z ZTS ale wnioskując z wyprasek to to samo co MC. Kiedyś zrobię tą fokę bo mi się "krótkie" podobają, a jeszcze trofiejna herbaciarzy to już całkiem git. Jest jakiś zestaw A-5 z którego można zrobić egzemplarz z foto bez masy przeróbek (kilka wzierników czy linii mogę przeryć, byle bez kombinowania z bryłą bo mogę polec)? Nawet gdyby nie były skomplikowane nie chcę w nie zbytnio brnąć, bo jak zacząłem kombinować przy 2 modelach to jeden mnie zniechęcił, a Spit z MasterC. (zacząłem nawet relację w projekcie grupowym dla większej motywacji) do generalki albo do śmietnika bo wydłużyłem dziada z przodu zamiast z tyłu, ponieważ coś mi się pokopało w głowie albo w oczach przykładając do planów...
EDIT: Podaj proszę ewentualne przeróbki A-8 w miejscach nie zasłoniętych plandeką- zrobiłbym egzemplarz pod "kołderką".
Avatar użytkownika
Grzegorz S.
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 24 stycznia 2009, 13:30
Lokalizacja: Lublin

Re: FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Kuba P. » sobota, 17 grudnia 2011, 01:26

O ile moje zmęczone i niewyspane oczy mnie nie oszukują, to na zdjęciach jest A-4, nie A-5.
A-4 to jeszcze dodatkowo krótszy o 15 cm nos. Łatwiej będzie zdobyć A-3 Tamiya i wymienić osłonę kabiny z wiatrochronem oraz nieco przerobić golenie i osłony podwozia i maszt anteny na stateczniku.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Grzegorz S. » sobota, 17 grudnia 2011, 01:42

Pięknie, więc z tym bez kombinacji się nie obejdzie więc przechodzi na później, chyba, że skrócę jakiegoś gniota, pomaluję i oplandekuję robiąc coś podobnego do egzemplarza z foto... Ubzdurało mi się, że to 5, ale właściwe (chyba... Jeśli podpis jest prawidłowy) 5 to mój drugi typ:
Obrazek
Obrazek
Sprawdziłem na stronce z której są powyższe zdjęcia i oto wzmianka o "typie 1.":
PM679 - Focke-Wulf Fw190A-4/U8 - W.Nr.5843 - "Red 9" of I./SKG10 - used for spares July 1944
Miałeś więc rację. Gratuluję oka i to pomimo zmęczenia ;o)
EDIT: opcja trzecia, najlepiej udokumentowana graficznie:
http://www.internetmodeler.com/artman/p ... _Vol_1.php
I bym nawet się nie zastanawiał bo to "8" o ile Revell mógłby podejść tylko literka "P" którą mam po pływakowym spicie z PMu ma nieco pożółkły film i obawiam się czy przetrwa transfer z papieru na plastik.
EDIT II: fail...
PE822 - Focke-Wulf Fw190A-4/U8 - W.Nr.7155 - H+ of II./SKG10 - crashed October 1944
Cała nadzieja w opcji 2.
Avatar użytkownika
Grzegorz S.
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 24 stycznia 2009, 13:30
Lokalizacja: Lublin

Re: FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Kuba P. » sobota, 17 grudnia 2011, 11:43

Teraz się już pogubiłem. O którym samolocie aktualnie mówimy?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: FW-190 A5 vs A8- pytanie o różnice

Postprzez Grzegorz S. » sobota, 17 grudnia 2011, 14:34

O tym A-5 z kolorowego zdjęcia lub A-4 z pierwszych dwu zdjęć (A-4 byłby przykryty plandekami więc mogę ewentualnie skrócić przód byleby długość się zgadzała bo samego dziobu tak jak kabiny i tak widać nie będzie). Ten ostatni z linku raczej odpada, bo wnioskując z listy zdobycznych FW z linku to egzemplarz A-4 wymagający skracania ryjka i dodatkowo umieszczenia litery "P".
Najmilej widziany do przeróbki Revell lub ewentualnie Academy 1:72- nie chcę wywalać na ten model za dużo kasy tylko zrobić w miarę poprawną replikę zdobycznej "krótkiej" foki.
Avatar użytkownika
Grzegorz S.
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 24 stycznia 2009, 13:30
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości