Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez siara1939 » środa, 21 grudnia 2011, 18:41

Milo popatrzec na takie warsztaty.
Mam jedna uwage do silnika- te trabki u gory silnika- celowo sa za male i o zlym ksztalcie aby ulatwic sobie robote, czy nie zauwazyles, ze inaczej to wyglada w orginale?
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 21 grudnia 2011, 19:03

siara1939 napisał(a):Milo popatrzec na takie warsztaty.
Mam jedna uwage do silnika- te trabki u gory silnika- celowo sa za male i o zlym ksztalcie aby ulatwic sobie robote, czy nie zauwazyles, ze inaczej to wyglada w orginale?


Te z zestawu Hasegawy to było nieporozumienie bo pary stanowiły jedną całość(plastikowe klocki).Te trąbki są z zestawu HD.Chciałem je naciąć przy styku ze sobą ale stwierdziłem że jak coś nie wyjdzie to nie będzie powrotu.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez siara1939 » środa, 21 grudnia 2011, 19:27

Rozumiem- czyli jest lepiej niz od producenta. Mozna bylo je z lekka pilniczkiem potraktowac po brzegu i wtedy byloby juz calkiem pieknie. Opilowane bylyby ewidentnie za male, wiec rozmiar wieksze wygladalyby jak w orginale.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » środa, 21 grudnia 2011, 20:00

siara1939 napisał(a):Rozumiem- czyli jest lepiej niz od producenta. Mozna bylo je z lekka pilniczkiem potraktowac po brzegu i wtedy byloby juz calkiem pieknie. Opilowane bylyby ewidentnie za male, wiec rozmiar wieksze wygladalyby jak w orginale.


Te z zestawu HD są do 250 GTO .ale to były te same silniki.Myślę że albo HD zrobiło za mały rozmiar albo Hasegawa wytłoczyła podstawy imitacji listwy gaźnikowej (patyczek do lodów) za duże?Na wcześniejszych fotach jest patyczek do lodów i moja rozbudowa tego czegoś co miało imitować gaźniki
A to fota 250 GTO.Silnik ten sam 3,0 L V12 300 KM i gaźniki Webera

Obrazek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Fred-k2 » czwartek, 22 grudnia 2011, 00:39

Pięknie położony lakier, napisz jak to fukałeś po kolei to może uda mi się z papugować :P Ciśnienie i średnicę dyszy też jeśli można :)
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » czwartek, 22 grudnia 2011, 01:42

Fred-k2 napisał(a):Pięknie położony lakier, napisz jak to fukałeś po kolei to może uda mi się z papugować :P Ciśnienie i średnicę dyszy też jeśli można :)


Widzę Fryderyk że Jesteśmy we dwóch nocnymi markami. :lol: Dysza to mizerota 0,25 MAR a fukanie w etapach.
Tydzień temu strzeliłem 3-4 warstwy 1,2/2,8 baza/rozcieńczalnik (wszystko Gunze C) .Było dużo zakamarków to ciśnienie regulowałem a na główne el. robocze ok.1,3 bara.
Przed wczoraj papierek wodny 3000
potem 4000 gąbka(gąbka ścierna ze skl.z lakierami sam. firmy MIRKA -polecam ,wszędzie można dojść na miękko ,potem 6000 papierek wodny na materiale(w HE są w zestawach 2000-4000 i 6000-8000 też b.dobre).
Wczoraj dwie warstwy rozcieńczone1/3 na ciś ok. 1. I powiem szczerze że ta druga była niepotrzebna.
Poczekam do jutra(dzisiaj) ,przelecę gąbką 4000 i 6000 i ostatnia warstwa tak samo rozcieńczona na ciś. ok.1.
I myślę że będzie Tip top.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez Fred-k2 » czwartek, 22 grudnia 2011, 01:59

cayman napisał(a):Widzę Fryderyk że Jesteśmy we dwóch nocnymi markami. :lol:

Zawsze najlepiej pracuje się późną porą ;o)

Dzięki za opis, przejadę mojego Caymana lekko i pomaluję Twoją metodą, bałem się że to może wina dyszy ale widzę, że malujesz nawet mniejszą więc problem tkwi w metodzie. Wielkie dzięki za wyczerpującą instrukcje malowania :D Spróbuję jeszcze raz, dla odmiany znowu z Gunze C.
pozdrawiam Fryderyk, modelarz ambitny lecz leniwy
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Fred-k2
 
Posty: 1488
Dołączył(a): środa, 20 maja 2009, 21:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 21:02

Po bezbarwnym.
Pierwszy raz Gaia 007 i aero Trigger 0,5 Mr.Gunze.
No nie wiem ? Jak Uważacie?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez zmorka » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 21:47

Może ja jako pierwszy spróbuje , jest całkiem całkiem, ale jak na lakier GAIA to powiem, że nie za dobrze, te lakiery maja to do siebie, że pięknie się kładą, nawet nie trzeba zbytniej polerki żeby było lustro, ale to tylko moje zdanie.
zmorka
 
Posty: 467
Dołączył(a): poniedziałek, 1 lutego 2010, 21:33

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez darkies » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 22:13

Kapitalnie :) Piękny połysk, jak na 1 warstwę to lepiej się chyba nie da.
Powiedzieli mi żebym się tutaj zarejestrował i powiedział conieco o światłach...
Pozdrawiam wszystkich modelarzy klejących cywilkę - Maciej Rembisz.
Avatar użytkownika
darkies
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 28 września 2008, 19:43
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez krzysiekk » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 23:04

Dopiero teraz tutaj zajrzałem. Rewelacyjny warsztat. Lubie oglądać takie prace - pokazują ile mi jeszcze brakuje do najlepszych :)
krzysiekk
 

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 27 grudnia 2011, 00:11

krzysiekk napisał(a):Dopiero teraz tutaj zajrzałem. Rewelacyjny warsztat. Lubie oglądać takie prace - pokazują ile mi jeszcze brakuje do najlepszych :)


Dziękuję za pozytyw,ale Cię zasmucę bo do najlepszych to mi dallllllleko.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez DarkWing » wtorek, 27 grudnia 2011, 09:28

A ja powiem tak. Dla mnie tak jak jest teraz mogłoby zostać jako ostateczna warstwa... i to nawet bez polerowania :mrgreen: . Osobiście nie jestem zwolennikim polerowania na "lustro", taka powierzchnia jest dla mnie słuszna kiedy robimy replikę jakiegoś auta (mówię tu o skali 1:1 - jakaś odbudowa zabytku, klasyka itd) - w zasadzie Twój model do takiej się zalicza :-/ . Jednak to co już uzyskałeś uznałbym za wystarczające. Niedługo startuję z ferrari Enzo i wiem, że na pewno nie będę polerował go na lustro. Moim argumentem za takim postępowaniem jest to, że dzisiejsze nowe (fabryczne) auta mimo, że błyszczą się jak psu j... :mrgreen: to i tak można tam dostrzec sławetną "skórkę pomarańczy" czy "baranka". Tak więc polerowanie TAK, ale po to żeby wygładzić powierzchnię :).
No ale to tylko i wyłącznie moje zdanie :P, a Tobie gratuluję wykonania ;o)
Pozdrawiam
Sławek (DarkWing)
Avatar użytkownika
DarkWing

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 757
Dołączył(a): niedziela, 2 października 2011, 14:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez WestBikers » wtorek, 27 grudnia 2011, 09:49

Pięknie wyszło, ale moim zdaniem polerki to będzie wymagać. Skórka na nowych autach jest, ale nie na takich typu Enzo, czy ten 250TR tu prezentowany - to są auta z górnej półki i lakier na nich kosztuję więcej, niż nie jedno auto klasy średniej z salonu. Poza tym moim zdaniem baardzo trudno oddać "fabryczną pomarańczę" na jakimś modelu z racji skali - w większości przypadków będzie to wyglądać jak źle położony lakier.
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Ferrari 250TR 1/24 Hasegawa Klasa Open

Postprzez cayman » wtorek, 27 grudnia 2011, 16:35

"Adam Słodowy zrób to sam"
Odcinek kolejny

Dzisiaj prezentacja podwozia z kołami .Nakrętki centralne felg pociągnąłem Alc 2 Chrom .Efekt na żywo super i tak jak jest w oryginałach tylko nie wiem czy coś widać na fotach.W kabinie deska bezpiecznikowa uzbrojona w okablowanie.
Jeszcze kombinuję jaki zrobić kolor siedzeń a mam też na stanie z KA models czarny leader(imitacja skóry w sk.1/24 do naklejenia).Robiłem próbę i bardzo ładnie się naciąga tylko pytanie jak długo wytrzyma klej bo to są płatki do wycięcia z własnym klejem jak taśmy maskujące.A jak lakierowanie to czy czarny połysk czy bordo sugerowane przez Hasegawę Gunze C nr.114.(widać na pudełku na pierwszej stronie mojego warsztatu )?
Jeszcze kwestia dużego znaczka Ferrari(decal) na przednich błotnikach bo w oryginałach na niektórych jest a na innych nie ma.
Tu mam dylemat?

A teraz foto ale nie ukrywam że muszę nabyć jeszcze osprzęt.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości