Junkers F-13 Revell 1:72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez spiton » środa, 28 grudnia 2011, 02:20

Jak zrobiłeś pionowe żaluzje ??
Wyglądają super. W ogóle ten element wygląda bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez GrzegorzS » środa, 28 grudnia 2011, 06:52

Nie jestem przekonany na 100% ale wydaje mi się, że to co wykonałeś jak pręty grila chłodnicy (żaluzje), to jest już sama chłodnica. Jeśli tak, to raczej bliżej rzeczywistości byłoby sklejenie jej z kilkunastu warstw np blaszek, niż wycinanie pionowych otworów.
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 16:36

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Strużyn » środa, 28 grudnia 2011, 11:51

spiton napisał(a):Jak zrobiłeś pionowe żaluzje ??


Wykorzystałem element z zestawu, a w nim były już jakby natrasowane rowki. Ja poszedłem dalej i najpierw pocieniłem cały element a następnie używając czeskiej piłki ponacinałem rowki na wylot. Najpierw wystarczyła płka w kształcie żyletki, ale żeby dokończyć rowki trzeba było mały kawałek piłki odłamać i nim dokończyć wycinanie szczelin. Potem przeciąganie papierów ściernych 2000 i przejechanie nim frontu żaluzji, żeby je wyrównać. Na koniec oczyszczenie wszystkiego pędzelkiem. Na zdjęciu wygląda to nieco topornie ale w skali 1/72 efekt jest całkiem przyjemny.

GrzegorzS napisał(a):Nie jestem przekonany na 100% ale wydaje mi się, że to co wykonałeś jak pręty grila chłodnicy (żaluzje), to jest już sama chłodnica. Jeśli tak, to raczej bliżej rzeczywistości byłoby sklejenie jej z kilkunastu warstw np blaszek, niż wycinanie pionowych otworów.


Ciężko się z Tobą nie zgodzić :). Sugerowałem się artykułem Andrzeja Ziobera 'Historia pewnego Junkersa'. Tam był opisany sposób na wykonanie żaluzji chłodnicy w pozycji otwartej....tyle, że w Ju G.23. Korzystając z posiadanych zdjęć trudno stwierdzić, czy był tam jakikolwiek prześwit, jednak przy skali 1/72 i pomalowaniu całości na czarno prześwit będzie minimalnie widoczny i to jedynie, gdy patrzy się na model od frontu.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez ergie » środa, 28 grudnia 2011, 15:25

Spitonie@ F-13 miał gołą chłodnicę bez atrapy/żaluzji :roll:
Modelarstwo redukcyjne jest mocno przereklamowane. Pasjonujące jest budowanie dioram.
ergie
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2009, 19:12

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Strużyn » piątek, 30 grudnia 2011, 00:16

Po sklejeniu kadłuba jak zwykle dużo szlifowania i trochę szpachlowania. Poza tym podczas prac blacha falista została miejscami podniszczona, więc trzeba będzie to wszystko doprowadzić do jako takiego stanu. Na razie mały update. Na spodzie za płatem revell nieprawidłowo odwzorował przebieg blachy falistej. Powinna mieć ona kierunek perforacji taki sam jak na płacie.

Obrazek

Obrazek

Powoli zaczynam zastanawiać się nad malowaniem. Chciałbym po raz pierwszy użyć Alcladów. Nie zdecydowałem się jeszcze na kolor. Na razie myślę o czymś z tego zestawu. Semi-Matt Aluminium, Duraluminium, czy polished Aluminium. Najbardziej przekonany jestem do Duraluminium Może ktoś już malował na srebrno jakiegoś junkersa z blachą falistą i ma rady lub spostrzeżenia w tej materii.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 30 grudnia 2011, 00:38

Alclady są przyjazne użytkownikowi, nie ma się co ich bać. Weź kilka, zróżnicujesz odcienie blach. Tylko zwróć uwagę na opisie na buteleczce, na co się je kładzie. Chyba w Polished Alu musisz mieć podkład z czarnej błyszczącej. Masz jeszcze do wyboru White Alu, Dark Alu.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 30 grudnia 2011, 01:25

Strużyn napisał(a):Powoli zaczynam zastanawiać się nad malowaniem.

Aerolot, LOT? A może wojskowy z maja 1926?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Strużyn » piątek, 30 grudnia 2011, 11:20

Przeanalizowałem kilka zdjęć i jeśli chodzi o Poloniki to wybiorę chyba tego:

Obrazek

Baiało-czerwona flaga na ogonie a na nosie napis: P.L.L.AEROLOT.. Jest sporo ciekawych malowań, ale słabo ze zdjęciami do nich no i część z samolotów była przemalowywana na szaro....co mi nie współgra z użyciem Alcladów ;o). Jeśli posiadacie jakieś zdjęcia tego egzemplarza, które nie wyskakują na googlach to chętnie bym na nie spojrzał.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez robmario » piątek, 30 grudnia 2011, 13:37

Zdjęć jest niewiele, ale polskie miały zmienione na pewno wydechy a chyba i nieco inne silniki. Kiedyś śledziłem temat ale to było dawno i tylko coś mi tylko świta w zakamarkach.
Jak zawsze witam Mariusz Łukasik
Obrazek
Avatar użytkownika
robmario
 
Posty: 274
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 13:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Strużyn » piątek, 30 grudnia 2011, 13:56

Dzięki Robmario,

Zauważyłem już, że tam był chyba inny silnik, ale na bardziej rzucającą się w oczy rurę wydechową nie zwróciłem uwagi.

Czyli pozostaje mi wybrać jeden z poniższych:

P-PALB
P-PALC
P-PALE
P-PALF
P-PALH
P-PALH
P-PALL
P-PALM
P-PALP
P-PALS

Chciałbym tylko znaleźć taki, który ma flagę na ogonie i jakieś zdjęcie, a nie tylko schemat malowania. Te schematy są niestety bardzo uproszczone i czasami przekłamane
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 30 grudnia 2011, 14:50

Wymiana silników i rur wydechowych odbyła się w trakcie eksploatacji w Aerolocie. Więcej będzie w zeszycie WKiŁ o przedwojennych samolotach komunikacyjnych w Polsce. Jeśli jest potrzeba mogę poszukać informacji?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Strużyn » piątek, 30 grudnia 2011, 16:12

Byłbym wdzięczny za informację lub jeszcze lepiej za skany stron dotyczących F.13tek :). Jeśli będzie tego więcej to podeślij na maila kstruz@wp.pl.
Pozdrawiam
Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
Strużyn
 
Posty: 582
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez portalus » piątek, 30 grudnia 2011, 16:51

Strużyn napisał(a):Czy ktoś zna przeznaczenie tych trzech wystających części zaznaczonych na obrazku ?? Bardzo mnie to ciekawi.
Obrazek

Może to być np termometr jak w przypadku automobili z epoki.
Chłodnica z blaszek byłaby zgrabniejsza.
Prosta do wykonania - pionowe ustawienie blaszek na zmianę szersza węższa od czoła powinno dać 100% lepszy efekt.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez KayFranz » piątek, 30 grudnia 2011, 17:32

Spokojnie z ta listą...
Dopiero w 1927 r. zaczęto w naszych Junkersach montować silniki L-5, co zaowocowało też inną osłoną oraz rurą z boku. Wcale nie powiedziane, że ta fotka, która dałeś parę postów wyżej, nie była zrobiona po 1927 r.
P-PALG (a w latach 1922...25 PP-ALG) miał - jak i inne Junkersy kupione w 1922 roku - łukowatą rurę wydechową.
Nawet samoloty kupowane w sierpniu 1925, a więc już po powstaniu P.L.L. AEROLOT (czyli P-PALO, -P, -P i-S) miały taką rurę.
Jest taka fotka w zbiorach NAC-u: http://img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_1-G-4100a.jpg z maja 1925 - rejestracja P-PALG, proporczyk itd... trochę dalekie ujęcie, ale sądzę, że nad maskami samolotów widać te rury.
W "Polski transport lotniczy 1918-78" Mikulskiego i Glassa jest też tablo Aerolotu a w nim jako tło foto PP-ALG z łukową rurą.
Aha, gdzieś widziałem ten proporczyk AEROLOTU owszem, w postaci trójkątnej, ale z literami P.L.L. na granicy podziału kolorów.
Obrazek
Avatar użytkownika
KayFranz
 
Posty: 404
Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2009, 15:53
Lokalizacja: Pyrowe dwa dni do piątku

Re: Junkers F-13 Revell 1:72

Postprzez Soris000 » piątek, 30 grudnia 2011, 23:23

Może to wina zdjęć makro, ale nie podoba mi się zbyt głębokie osadzenie szyb bocznych (czytaj: zbyt gruba ścianka kadłuba modelu) oraz "toporne" obramowanie przednich okien. Pewnie w rzeczywistości wygląda to lepiej niż w powiększeniu,a zważywszy na wielkość modelu to po prostu się czepiam. :D
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości