Też się chętnie dowiem.
Nie chodziło o ten model?
Moderator: xenomorph


Georg01 napisał(a):KrisFX napisał(a):Co ważne sprawdź czy osoba, która sklejała ten model wykonała zgodnie z instrukcją pewne charakterystyczne elementy dla zakładów Vomag gdzie był on wykonany. Wszytko jest w instrukcji.
Podłączę się do wątku bo robi się coraz bardziej interesujący. Interesują mnie charakterystyczne elementy dla poszczególnych zakładów budujących Panzer IV G. Gdzie można znaleźć cechy np. dla Vomaga ? Mam od dawna zaczęty Panzer IV G z Dragona Kursk 1943, a więc ten stary i zgubiłem się w szczegółach. Dodatkowa płyta na wannie spawana, na nadbudowie na śruby. Kto tak budował Panzer IV ? To są właśnie te z 16 dyw pancernej, czyli późne. Wszystkie miały filtry, te z Kurska też ? To był standard ?
Co do farb to masz absolutną rację. Na przełomie 1942/43 gdy nie było jeszcze standardu Dunkelgelb bardzo szeroko stosowano farby "afrykańskie" szczególnie na wschodzie, ale także we Włoszech. Według mnie ogromna większość Tigerów I z 503 batalionu z I polowy 1943 była właśnie tak malowana (na przykład słynny "334"). Są za jasne jak na Panzergrau, a za ciemne jak na Dunkelgelb.



KrisFX napisał(a):Przepraszam za ciut off topic ale właśnie zauważyłem, że Tiger I również bywały malowane w ten dwubarwny kamuflaż DAK.
Krzysiek
Marek Barański napisał(a):Zawsze myślałem że te filtry to w H sie pojawiły, podobnie mocowanie gąsienic na tylnym pancerzu (w G na błotniku).
Powrót do Pojazdy wojskowe - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
