Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych pojazdach wojskowych lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Moderator: xenomorph

Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Marek Barański » czwartek, 9 lutego 2012, 21:32

Witam, poszukuję zdjęć, najchętniej z Węgier, T II w miękkim 3 kolorowym malowaniu tzn. kamuflażu z łagodnymi przejściami pomiędzy kolorami z ww jednostek. Pojazd musi byś bez zimmeritu! Z tego co wyczytałem i wypatrzyłem 501 ss miał takie pojazdy w Ardenach, ale czy któryś dotrwał i dojechał na Węgry to nie wiem. Jeśli chodzi o 503 to w jednej dyskusji Marek Jaszczołt zamieścił zdjęcie wozu z Budapesztu spełniającego warunki, ale może ktoś wie coś więcej.
Dodatkowo jeśli dobrze zrozumiałem to 501 ss przejął czołgi skierowane pierwotnie do 509 batalionu, z których jeden jest o tyle ciekawy, że ma ambush z małymi plamkami. Na cotygodniowej kronice niemieckiej są kadry z wozami z 503, na których są pojazdy z zimmeritem i trójkolorowym kamuflażem oraz również takie z plamkami. W sumie wychodziłoby na to, że 501 ss powinien mieć wozy z kamuflażem 3 kolorowym miękkim, 3 kolorowym miękkim z plamkami oraz takie z kamuflażem ostrym z plamkami.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Rayl » piątek, 10 lutego 2012, 12:30

Zerknij na ten wątek:http://www.ss501panzer.com/Tanks_of_SS501.htm
Tu wymieniono maszyny utracone w Ardenach. Postaram się poszukać czegoś o maszynach 501 SS na Węgrzech.

http://www.tiif.de/thread.php?threadid=218&sid=37c131caffc3130b292d7e89b613b611
Tu znajdują się zdjęcia maszyn utraconych przez tę jednostkę na Węgrzech. Postaram się znaleźć takowe w lepszym formacie.
Na razie mam takie
Obrazek
Obrazek

Co do malowania to maszyny o jakie Ci chodzi to najprawdopodobniej pojazdy październikowej produkcji. Pierwsze czołgi po rezygnacji z zimmu malowano właśnie w taki sposób. Potem kamuflaż stał się ostrokrawędziowy.

Z 503 znalazłem takowe zdjęcie. Kamuflaż jest ciężki do określenia. Jak dla mnie ma właśnie rozmyte plamy. Ciekawe są gąsienice jako dodatkowe opancerzenie na bokach kadłuba.
Obrazek

Twój końcowy wniosek co do kamuflaży jest słuszny. Takie maszyny właśnie były na stanie tej jednostki. Ciekawi mnie ten ambush na miękkich krawędziach. Występuje on stosunkowo rzadko, stąd wniosek, iż musiał być ona stosowany przez krótki okres czasu. Poszukam jeszcze jakiś informacji o tych maszynach jak wrócę do domu:mrgreen:
Ciekawe zdjęcia 503 batalionu znajdziesz tutaj:
http://www.tiif.de/thread.php?threadid=107&sid=37c131caffc3130b292d7e89b613b611

Ja mam w planach KT z 502 SS lub 503 SS z walk o Berlin więc temat poniekąd zazębiający się, gdyż maszyny tychże jednostek pochodzą z tego samego okresu produkcyjnego. Jak coś to będziemy współpracować :D .
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Marek Barański » piątek, 10 lutego 2012, 13:30

Podane przez Ciebie zdjęcia znam, co do 502 ss i 503 ss to tam wozy były późniejszej produkcji z pewnymi modyfikacjami oraz kamuflażem ostrym.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Rayl » piątek, 10 lutego 2012, 14:52

Tak miały ostre krawędzie jednak były to maszyny z listopada/grudnia '44 w przypadku 503 SS. 502 SS dostał nieco późniejsze czołgi.
O jakich modyfikacjach mówisz?
Część maszyn z tych jednostek(te późniejsze) nie miała lewara oraz drewnianego kloca to fakt. Późniejsze maszyny mają także inny rozstaw zaczepów pod boczne osłony.
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Marek Barański » piątek, 10 lutego 2012, 23:57

Wydaje mi się że nie tyle rozstaw co pierwszy i przedostatni uchwyt po ekrany został zdwojony. Dodatkowo rurki odpowietrzające układ paliwowy. Podnośnik i kloc to wiadomo. Brak również linki do naciągania gasienicy i nowa osłona jarzma (gładka).
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Rayl » sobota, 11 lutego 2012, 01:42

Linkę naciągającą montowano na uchwytach dookoła prawej osłony silnikowego wentylatora podobne jak w późnych jagdtigerach i jadgpantherach.
Fakt zapomniałem o rurkach odpowietrzających. Te z tyłu zostały przedłużone względem tych na starszych maszynach
Obrazek

Co do jarzma to oba występowały naprzemiennie przez cały okres produkcji. Faktycznie pojawiły się na czołgach listopadowej produkcji. Z 501 SS takowe ma np "204".

Dla przykładu dwie finalne maszyny.
Obrazek
Obrazek

Na nowiutkich wieżach które Amerykanie obfotografowali w Kassel widać zarówno gładkie jarzma jak również te z pierścieniem.
Obrazek

Podobnie było z pantherami. MAN do końca produkcji używał zarówno jarzma kinn jak również "zwykłego".

Zerknij proszę na te fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.network54.com/Forum/637977/thread/1299101163/Track+maintenance
Może się mylę ale dla mnie na drugiej fotce jest polowa modyfikacja. Zauważ, że ten z potrójnym uchwytem to wczesna maszyna z wieżą porsche. Czołg mógł stracić stare schurzeny, o co na froncie nie trudno, a nowe, późne nie pasowały. zamiast wiercić nowe dziury dospawano dodatkowy zaczep. Ten dodatkowy jest nieco inny.
Widzę, że znasz się na KT więc może Ty mi pomozesz :) .
Nie wiesz czy na kingtigerach stosowano też takie osłony:
Obrazek
pochodzi ona z jagdtigera z Kubinki i ma charakterystyczne "odbijacze". Nie spotkałem się z nimi na KT.
Sorki, że zaśmiecam Twój wątek. Jakbyś miał jakieś przeciwwskazania to zawężę temat do tytułowych zagadnień :) .
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Marek Barański » sobota, 11 lutego 2012, 15:02

NIe kojarzę o jakie odbijacze chodzi. Co do zamieszczonych zdjęć to pokazałeś "ultrapóźne" pojazdy :mrgreen: . Ten stojący na poboczu drogi moze mieć poprostu wcześniejszego typu wieżę zamontowana na późnym kadłubie tym bardziej że wg panzrewrecks ma 15 mm właz ładowniczego.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Rayl » poniedziałek, 13 lutego 2012, 10:23

"Ultrapóźne" powiadasz :mrgreen: :mrgreen:
Tu dla przykładu maszyna Brommanna:
Obrazek
Obrazek
ze "starym" typem jarzma.
Co do rzekomego składaka z 15 mm włazem nie jestem przekonany. W zakładach w Kassel były wieże z "wczesnym jarzmem" i późnym włazem z tyłu.
"Odbijacze" to te fragmenty osłony z śladami po palnikach. Nie spotkałem się z takimi osłonami u King Tigerów.
Sądzę, że było to ślad po wlewie do formy, który pozostawił takie ślady.
Dziś kolega pożyczy mi książkę o 503 batalionie więc może znajdę jakieś interesujące fotki ;o) .

Wracając do 501 SS to zerknij proszę na ten linki:
http://triggertimeforum.yuku.com/topic/7847#.TzjVEVEmZkR
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=157667
Co prawda nie z Węgier ...ale zawsze coś ;o).
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Marek Jaszczołt » poniedziałek, 13 lutego 2012, 18:47

Chwila już się gubię :arrow: Brommann miał ostrokrawędziowy - widać to na zdjęciu boku wieży tego czołgu w czasie ładowania amunicji.
I'm not lazy... I'm motivationally challenged.(Garfield)
Avatar użytkownika
Marek Jaszczołt
 
Posty: 478
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Marek Barański » poniedziałek, 13 lutego 2012, 19:40

Chodziło mi o to że jest drugie zdjęcie tego tygrysa na którym widać wczesny właz ładowniczego. Co do modelu to pomaluję go we wzorek miękki bez kropeczek bo nic innego nie moge znależć. Załóżmy że to wóz z 501 ss który przeżył Ardeny.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger II 501 ssSpzAbt 503 SpzAbt miękki ambush

Postprzez Rayl » poniedziałek, 20 lutego 2012, 12:52

Marek Jaszczołt napisał(a):Chwila już się gubię :arrow: Brommann miał ostrokrawędziowy - widać to na zdjęciu boku wieży tego czołgu w czasie ładowania amunicji.


Masz całkowita rację :). Czołg Brommanna dodałem jako przykład czołgu z 503 SS posiadającego "stare" jarzmo działa.
Kojarzę jeszcze zdjęcie jednego tigera z tejże jednostki, zrobione od tyłu i ukazujące pojazd z odkręconymi rurami wydechowymi. Nie pamiętam jednak czy była to akurat maszyna Brommanna.

Marek Barański napisał(a):Chodziło mi o to że jest drugie zdjęcie tego tygrysa na którym widać wczesny właz ładowniczego. Co do modelu to pomaluję go we wzorek miękki bez kropeczek bo nic innego nie mogę znaleźć. Załóżmy że to wóz z 501 ss który przeżył Ardeny.


Trzymam za Ciebie kciuki, gdyż bardzo lubię temat Węgry/Austria '45 :D. Jak tylko skończę Tigera (p) to od razu biorę się za "4" z Das Reich z Wiednia.
Mam nadzieję Marku, że założysz warsztat na forum lub przynajmniej wrzucisz zdjęcia do galerii. Jaki zestaw użyjesz do wykonania czołgu? Planujesz jakąś waloryzację.

Pozdrowienia,
Avatar użytkownika
Rayl
 
Posty: 344
Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 09:26


Powrót do Pojazdy wojskowe - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości