Ok, rzeczywiście potraktowałem sprawę trochę skrótowo. Efekt chromu wyszedł OK choć poniżej moich oczekiwań, głównie za sprawą powierzchni, którą nie dość wypieściłem. Jak powstał tłumik:
1) Zmyłem chrom i usunąłem lakier, który był pod spodem
2) Przygotowałem powierzchnię - usunięcie szwów, zaszpachlowanie. Taki tłumik dodatkowo wypolerowałem, głównie taką gąbką jak do paznokci, bardzo drobną. Prawie na błysk.
3) Surfacer 1200. Po wyschnięciu sprawdziłem czy OK i znów wypolerowałem ww. gąbeczką (można użyć np Micromesha zamiast takiej gąbki)
4) Pomalowałem na czarny błysyk - Tamiya TS14, dwukrotnie. Powierzchnia odbijała prawie jak lustro. Niestety prawie

Po wyschnięciu delikatnie przepolerowałem ściereczką.
5) Chrom to Spazstix, kilka cienkich warstw, bardzo niskie ciśnienie.
6) Żółte przepalenie: Spazstix Gold Tint odparowny + Leveling Thinner + Gaia clear
7) Przepalenie ciemne na spawach i przejściu tłumik-tłumik: Alclad Gun Metal
8) Przepalenie na końcówce wydechu: Alclad Gun Metal
9) Korekty, cieniowanie przepaleń: Alclad Jet Exhaust
Spaztixa biorąc w bawełniane rękawiczki też można jeszcze ciut wybłyszczyć ale radzę jak z jajkiem. Jest odporny nawet na branie w paluchy ale taką powierzchnię łatwo zarysować.
Co do ciemnych przepaleń, to trzeba bardzo powoli, małymi dmuchnięciami budować kolor, bo inaczej łatwo przesadzić i zrobić ciemną plamę.