Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez andbea » piątek, 17 lutego 2012, 17:25

Witam
Przedstawiam model Tempesta Clostermanna z lipca 1945r. Model wykonany prosto z pudełka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
andbea
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 21:09
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 17 lutego 2012, 17:34

W normalnych warunkach nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby obie lotki były jednocześnie opuszczone.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 17 lutego 2012, 17:35

Klapolotki w Tempescie? :mrgreen:
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez WestBikers » piątek, 17 lutego 2012, 17:43

Co do lotek zgodzę się z przedmówcami, jednak ogólnie czystko i dokładnie zbudowany model - bardzo przyjemnie się na niego patrzy.
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 17 lutego 2012, 19:32

Jeśli to ma być NV724 z lipca 45. to na pewno nie powinno być żółtych obwódek wokół skrzydłowych rondli. I wprawdzie mnie też się wydaje, że na "pożegnalnym" zdjęciu "Grand Charlesa" kołpak jest czarny i nie widać imienia na burcie, ale Clostermann wspomina w "Wielkim Cyrku" swój wylot z Lubeki i stojącego na uboczu Grand Charlesa z czerwonym kołpakiem. Może więc taki najbardziej znany wizerunek Tempesta JF-E jest nie tylko literacko-modelarską wizją. I może byłby bardziej zasadny w tym wypadku. Myślę też, że prochowe smugi na skrzydłach też nie są prawdopodobne w tym okresie. Zwłaszcza, że NV724 nie brał już udziału w walkach, a w jedynie w pokazach i innych oficjalnych okazjach. Przy okazji - w modelu brak luf działek ;o). Ale skoro model "spudła", to niech tam. Temat mnie cieszy. :)

Obrazek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez Murek » piątek, 17 lutego 2012, 20:37

Widać wkład pracy ale mnie drażni grubaśna krawędź spływu płata, taka półokrągła, jakby skrzydło było drewniane i brak zapuszczonych linii podziałowych, przez co model jest mniej plastyczny
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez posejdon » piątek, 17 lutego 2012, 20:53

Też mam ten model i jeżeli możesz to napisz parę słów o sklejalności. Na co trzeba uważać podczas budowy?

Mała uwaga: rondel na górnej powierzchni prawego skrzydła jest bliżej krawędzi natarcia niż ten na lewym płacie ;o).
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez zenon-król woźnych » piątek, 17 lutego 2012, 21:52

posejdon napisał(a):Też mam ten model i jeżeli możesz to napisz parę słów o sklejalności. Na co trzeba uważać podczas budowy?

Przyłączam się do prośby,bo próba spasowania na sucho nie napawa optymizmem.
Avatar użytkownika
zenon-król woźnych
 
Posty: 511
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 21:09
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez spiton » piątek, 17 lutego 2012, 22:02

Czytaliście "wielki Cyrk" ?
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 17 lutego 2012, 22:17

spiton napisał(a):Czytaliście "wielki Cyrk" ?


Na pamięć ;o)

Ale założę się, że nie widzieliście "Wielkiego Cyrku"? :)

http://www.ecpad.fr/bande-annonce-dvd-le-grand-cirque
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez andbea » sobota, 18 lutego 2012, 15:59

Dziękuję za wszystkie uwagi na temat modelu. Przy budowie kolejnego modelu na pewno je wykorzystam. Co do wychylenia lotek, to może i tak jest. Nie wiem jak to wygląda wyglądało w rzeczywistości, gdyż nie mogłem znaleźć żadnego zdjęcia.
Co do budowy modelu, to faktycznie wyglądał zachęcająco, dopiero w trakcie wykonywanie pojawiło się wiele usterek. Kabina wykonana jest rewelacyjnie z żywicy i po sklejeniu , aż szkoda że niewiele będzie jej widać. Jednak najgorsze było to, iż po włożeniu kokpitu do kadłuba okazało się, że wystaje około 4 milimetrów i nie można dokleić dolnej części skrzydła. :( Dopiero szlifowanie kokpitu i skrzydła pozwoliło zamknąć bryłę samolotu. Tak samo przejście skrzydło kadłub wymagało dużej ilość szpachli. Poza tym model sprawił mi dużą frajdę pomimo licznych niedociągnięć.
Z końcowego efektu jestem zadowolony pomimo uwag na forum. ;o)
Avatar użytkownika
andbea
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 21:09
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Hawker Tempest Mk. V,Eduard 1:48

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 18 lutego 2012, 19:09

andbea napisał(a):Dziękuję za wszystkie uwagi na temat modelu. Przy budowie kolejnego modelu na pewno je wykorzystam. Co do wychylenia lotek, to może i tak jest. Nie wiem jak to wygląda wyglądało w rzeczywistości, gdyż nie mogłem znaleźć żadnego zdjęcia.

A po co jakieś zdjęcie? Lotki działają zawsze tak samo. Są klapolotki, które działają podobnie do tego co w twoim modelu, ale Tempest nie miał takowych.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mnak24 i 24 gości