Może to i to, ale coś się niezgadza:
Po wojnie chemicy udoskonalili swój wynalazek, eliminując jego pierwotny zgniłozielony kolor i cuchnący zapach.
z tego samego artykułuPoza tym trochę się już pogubiłem.
Greatgonzo, uważasz, że to folia czy galwanizowanie? Mnie też chodziła po głowie ta druga metoda.
W usuwanie tego przed malowaniem zupełnie nie wierzę. Wyobraźcie sobie problemy z wydłubywaniem tworzywa wokół tysięcy nitów. Niedawno musiałem usunąć folię ze stalowych drzwi i miałem z tym problem wokół kilku nędznych śrubek - na całym samolocie to syzyfowa praca.
Zobaczcie jeszcze tu:
Według mnie ZCY pomalowane na niebieskim i już miejscami powycierane od buciorów. Niebieskie się trzyma, a farba schodzi. Widać też, że nie cały samolot podkładowano (przynajmniej nie w jednym rzucie) przed ostatecznym malowaniem.
Uważam, że pomysł zrobienia niebieskich wytarć na kadłubie w okolicach kabiny nie jest całkiem od czapy. Natomiast okapotowanie silnika i owiewkę przejścia skrzydło kadłub (a więc miejsca najbardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne) należy chyba obijać tradycyjnie - do gołej blachy. Żółty występował na części górnych i dolnych powierzchni skrzydeł i na owiewkach goleni podwozia:
Najbardziej zagadkowa jest krawędź natarcia. Raz występuje zabezpieczona na niebiesko:
A w hali - częściowo ZCY:
Wydaje mi się, że wszystkie te zdjęcia są częścią jednego fotoreportażu i powstały w tym samym czasie.
Warto zobaczyć więcej:
http://www.google.com/search?q=Curtiss+Wright+source&hl=pl&site=webhp&prmd=imvnso&source=lnms&tbm=isch&ei=lz1LT9C8Oo7Ssgap1_HbDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CBUQ_AUoAQ&biw=1280&bih=620#hl=pl&site=webhp&tbm=isch&sa=1&q=Curtiss+Wright+source:life&pbx=1&oq=Curtiss+Wright+source:life&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=12&gs_upl=3546l7456l0l9619l5l5l0l2l0l2l2729l6408l8-2.1l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=3c13cfb21f3bc4d7&biw=1280&bih=620Georg01 napisał(a):Czyli konkluzja ? Wnęka była OD ? Panel wokół zagłówka widzę że ZC, a nie IG.
Wnęka na pewno w kamuflażu zewnętrznym, za to płyta pancerna za głową... hmm, zobaczcie w gotowym: