A oto i pilot "Seemana" (tu widziany w 44 roku w stopniu Feldwebla) Georg Amon.

Historia tego pilota jest bardzo ciekawa gdyz wiaze sie z jedyna strata tzw. Cyrku Skalskiego. W dniu 18. kwietnia 1943 roku z lotu bojowego nie powrocil jeden Spitfire z sekcji C 145 Sqn. Jego pilotem byl F/Lt M. Wyszkowski (autor dwoch swietnych ksiazek ze wspomnieniami z okresu wojny "Pod obcym niebem" i "Ostatni lot"). Pogromca Wyszkowskiego byl wlasnie Georg Amon, ktory tym samym uzyskal swoje pierwsze z... (ironia losu)
dziewieciu zwyciestw powietrznych. Amon atakowal od strony slonca i kompletnie zaskoczyl Wyszkowskiego wykonujac klasyczny atak z przewagi wysokosci zakonczony pewnym oddaniem strzalu i ucieczka w gore. Trafiony samolot Wyszkowskiego zostal niejako dobity przez ogien z ziemi w trakcie przelotu nad linia frontu co zakonczylo sie przymusowym ladowaniem. Nieszczesny polski pilot trafil do niemieckiej niewoli.
Co ciekawe, kariera pogromcy Polaka stanela juz dwa miesiace pozniej na wlosku gdy 25. czerwca latajacy na swojej "bialej 9" z napisem "Seeman" Amon zostal po powrocie z lotu bojowego... postawiony przed sad polowy! Taktyka walki z bombowcami Uffz. Amana nie przypadla zbytnio do gustu wizytujacemu w tym czasie stacjonujace na Sycylii eskadry niemieckie generalowi Adolfowi Gallandowi, ktory rozkazal postawic go przed sadem polowym oskarzajac go o tchorzostwo na polu walki (unikanie walki z formacja B-17). Na skutek ogolnej sytuacji frontowej do wyroku jednak nie doszlo i cala sprawa rozeszla sie "po kosciach". Amon wrocil do latania bojowego i latal bojowo az do 2. kwietnia 1945 roku kiedy to jego maszyna zostala zestrzelona przez ogien obrony przeciwlotniczej a on sam zostal uziemiony na dobre doczekujac konca wojny w obozie jenieckim. W trakcie swojej ponad dwuletniej kariery pilota mysliwca Fw. Georg Amon uzyskal 9 potwierdzonych zwyciestw powietrznych za co zostal odznaczony Krzyzem Zelaznym drugiej i pierwszej klasy.
PELNA LISTA ZWYCIESTW18/04/1943 (19:08) Uffz. Georg Amon 7./JG 53 Spitfire 5km SW Cap Bône
16/08/1943 (13:05) Uffz. Georg Amon 7./JG 53 B-24 25km W. del Colle (5.300m)
19/08/1943 (12:35) Uffz. Georg Amon 8./JG 53 B-17 20km S. Monte Cassino (6000m)
22/08/1943 (12:13) Uffz. Georg Amon 7./JG 53 Marauder 45km SW Insel Capri
30/08/1943 (12:20) Uffz. Georg Amon 7./JG 53 P-38 25km SW Ischia: tiefflug
02/09/1943 (13:38) Uffz. Georg Amon 7./JG 53 P-38 30km SW Insel Ischia (500m)
25/05/1944 (14:15) Fw. Georg Amon 3./JGr. Süd B-17 50km SE Nice (1500m)
24/08/1944 (11:18) Fw. Georg Amon 9./JG 53 B-17 15km Ost S/BA (7000m)
11/09/1944 (11:47) Fw. Georg Amon 10./JG 53 B-24 US-8 (7000m)
Widac ze oskarzenie Gallanda mlody pilot najwyrazniej wzial sobie do serca, gdyz jest pogromca az pieciu Viermot-ow!
Kurka - tak mi sie spodobal ten temat ze sam chyba zaczne modelowac "Seemana"
