Super Karaś 1/72 konwersja

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez AndrzejS » piątek, 13 kwietnia 2012, 14:27

Seba, Ty po prostu budujesz JAKA-18T ,albo jego chińską podróbke :twisted:
AndrzejS
 
Posty: 77
Dołączył(a): sobota, 8 sierpnia 2009, 20:34

Reklama

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez Slash » piątek, 13 kwietnia 2012, 14:40

Kabina i rama super. Oby tak do końca. Silniczek trochę jakby za mały na ten samolot, ale zobaczymy. Czy nie myślałeś może o wcięciach za kabiną w stylu P-40? Poprawiłoby to obserwowalność celu przy powtarzaniu podejścia do ataku.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez spiton » piątek, 13 kwietnia 2012, 14:44

Slash napisał(a):Kabina i rama super. Oby tak do końca. Silniczek trochę jakby za mały na ten samolot, ale zobaczymy. Czy nie myślałeś może o wcięciach za kabiną w stylu P-40? Poprawiłoby to obserwowalność celu przy powtarzaniu podejścia do ataku.

Silniczek przerobiłem na pegasusa XX (inne popychacze zaworów) A kabina jest w stylu P-40 N ,-)).
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez Slash » piątek, 13 kwietnia 2012, 14:48

Ale bliskość tylnej ściany raczej przypomina Su-25 ew. Hs 129 ;o) Strasznie mnie irytowało w LockOnie i Iłku, że po ataku musiałem odejść tymi samolotami na trochę większą odległość żeby po nawrocie zorientować się na nowo co i jak :lol:
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez spiton » piątek, 13 kwietnia 2012, 15:18

Masz racje, ale dałem już trochę ciała w tym temacie i ścięcie kadłuba musi wystarczyć. Poza tym pilot na dosyć wysoko fotel, to coś tam powinien widzieć.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez GrzeM » piątek, 13 kwietnia 2012, 16:05

Fajny. Kabina oczywiście jest przesunięta sporo do przodu względem oryginału? Widok do przodu będzie świetny, ale do tyłu w dół chyba taki sobie. A flak grzeje! Może zrób mu przezroczyste wstawki w płatach? Albo w spodzie kadłuba, jak w Buffalo?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez spiton » piątek, 13 kwietnia 2012, 16:10

Kabina jest w tym miejscu co w normalnym karasiu
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez Murek » piątek, 13 kwietnia 2012, 17:29

Się przyglądam od pierwszego postu i podoba mi się to co robisz :D Około roku temu miałem pomysł aby zrobić jednomiejscową myśliwską wersję Suma ale jak na razie niczego jeszcze nie zacząłem. Twój Super Karaś wygląda bardzo fajnie, całkiem nowa konstrukcja powstała. Może zapoczątkujesz nowy trend pt II Rzeczypospolita '40 albo coś w tym stylu ;o)
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez spiton » piątek, 13 kwietnia 2012, 18:04

Modele SF powstają już od jakiegoś czasu. To fajny rodzaj modelarstwa.
1Uzbrojenie:
Zostanie przeniesione poza krąg śmigła. 2 X 20 mm i 2 X 7mm
2. Czy wyposażyć samolot w antenę radionamiernika ?
Moim zdaniem należałoby wyposażyć samolot w jakiś prosty sposób nawigowania. Gdyby zrobić jakiś prosty system oparty na dwóch radiolatarniach. To można by całkiem nieźle rozwiązać problem nawigacji. Zastanawiam się tylko, czy w takim przypadku samolot nie powinien mieć dwóch ante, np jednaj w drugiej (mam na myśli takie śmieszne koła )
3. Chłodnica. Chłodnice wywaliłem z burtu i zamierzam zrobić "normalną" tunelową, na spodzie kadłuba, za silnikiem.
4. Będzie też potrzebny maszt antenowy i jakaś porządna antena.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 13 kwietnia 2012, 23:38

spiton napisał(a):Chłodnice wywaliłem z burtu i zamierzam zrobić "normalną" tunelową, na spodzie kadłuba, za silnikiem.

Chcesz ciągnąć przewody olejowe (ciśnieniowe) pod spód płata i spowrotem?

spiton napisał(a):4. Będzie też potrzebny maszt antenowy i jakaś porządna antena.

Może antena w stylu P.11c i Hawka 75 tj. statecznik-końcówki skrzydeł?

Gdybyś wydłużył kadłub przed kabiną znalazłoby się miesjsce na przednie podwozie.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez spiton » sobota, 14 kwietnia 2012, 01:52

Jacek Bzunek napisał(a):...

Gdybyś wydłużył kadłub przed kabiną znalazłoby się miesjsce na przednie podwozie.

Byłby "Bies" ,-))
A tymczasem coś tam dorobiłem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu widać moje "kombinacje" w sprawie otwierania kabiny
Obrazek
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez donalyah00 » sobota, 14 kwietnia 2012, 06:24

Robisz z Karasia Bredę Ba.65? ;o)
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 907
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 13:54
Lokalizacja: WRO

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez Marcin_Matejko » sobota, 14 kwietnia 2012, 06:41

Podoba mi się ta koncepcja Karasia :shock:
Może warto było by założyć mu jakiś większy motorek, na przykład podwójna gwiazdę :?: Z oryginalnym silniczkiem demon prędkości to by nie był :idea: Albo sprężarkę od P38 pod spodem tam gdzie była kołyska bombardiera :?:

Kibicuję :D
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez Sherman » sobota, 14 kwietnia 2012, 06:49

Ciekawy pomysł. Malowanie przewidujesz mam nadzieję "kanciaste"? Jeszce jakieś bogate oznakowanie samolotu dowódcy dyonu dla smaku...

Co do samej koncepcji, jednak dziwi mnie przeróbka Karasia na samolot szturmowy - to jednak nie ta liga. Nie mniej przy obecnym stadium zaawansowania projektu pomyślałbym nad dodaniem mu bomb, ale np. kilku 50tek pod centropłatem i ewentualnie kilku 25tek na zewnątrz oprofilowania podwozia. W końcu samolot miał wykonywać głównie "naloty nękające" więc drobne bomby odłamkowe powinny być najpopularniejszym "dedykowanym" ładunkiem.

Po głowie kolebał mi się pomysł wykonania lekkiego bombowca na bazie jednego z samolotów z września, nawet myślałem nad uzbrojeniem go w działka 20mm (tyle że w podwieszanych zasobnikach). Może pomyślę nad poszukaniem modelu-bazy...
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: Super Karaś 1/72 konwersja

Postprzez spiton » sobota, 14 kwietnia 2012, 11:41

donalyah00 napisał(a):Robisz z Karasia Bredę Ba.65? ;o)

Dokładnie tak ,-)).
Czułem Marku, ze po Tobie można się spodziewać trafnej diagnozy ,-)).
Silnik to budowany na licencji Pegaz XX . 920 koni. Myślę, że taki Karaś mógłby śmigać ze 400 km/h bez problemu. I robić ostra rozwałkę wśród kolumn Niemieckiego wojska.
Marcin_Matejko napisał(a):Podoba mi się ta koncepcja Karasia :shock:
Może warto było by założyć mu jakiś większy motorek, na przykład podwójna gwiazdę :?: Z oryginalnym silniczkiem demon prędkości to by nie był :idea: Albo sprężarkę od P38 pod spodem tam gdzie była kołyska bombardiera :?:

Kibicuję :D

Żeby był szybszy musiałbym przerobić skrzydła. Zresztą to jest samolot szturmowy. Nie powinien być zbyt szybki ,-))
A sprężarka to już naprawdę nie jest mu potrzebna ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości