
piotr dmitruk napisał(a):Nie potrafię powiedzieć, w czym tkwi błąd, używam stale Humbroli i Sido, bez takich sensacji. Może warstwa bezbarwnego wyrówna pęknięcia?
Jeżeli nie chcesz ponownie zmywać, zrób pin-washa, czyli wpuść rozcieńczoną mocno farbę cienkim pędzelkiem tylko w linie podziałowe, tak żeby sama nimi płynęła. Resztę brudzeń można zrobić pigmentami, które nie wejdą aż tak w fakturę farby.





marco2607 napisał(a)::shock: Tu nie ma co brać do głowy tylko kupić porządne farby typu Gunze. Przynajmniej kolor farby będzie podobny do tych
którymi samuraje malowali swoje samoloty.
Druga sprawa to najpierw lektura, potem budowa . Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł.
Konrad .C napisał(a):No Gunze to może nie bo strasznie cuchną
Konrad .C napisał(a): Co do kolorystyki to u "samurajów" bywało to różnie, aktualnie nie narzekam na Humbrolle





marco2607 napisał(a):Konrad .C napisał(a):No Gunze to może nie bo strasznie cuchną
Można malować serią H która pachnie podobnie jak pactra.
marco2607 napisał(a):Konrad .C napisał(a):No Gunze to może nie bo strasznie cuchną
Można malować serią H która pachnie podobnie jak pactra.Konrad .C napisał(a): Co do kolorystyki to u "samurajów" bywało to różnie, aktualnie nie narzekam na Humbrolle
Tak było różnie każda fabryka malowała swoimi farbami. Ten samolot wygląda na mitsubishi i latał w Tsukuba Kokutai
rok 1944.
Więc malowałbym na zielony mitsubishi jako bazę( Twój kolor wygląda na brązowy).![]()
Falka jest dużo większa (widać na zdjęciach) i brak w modelu żółtego pasa szybkiej identyfikacji na skrzydłach.
Resztę pominę, rozumiem że te modele służą do wprawy modelarskiej po powrocie. Więc życzę powodzenia.
LukaszS napisał(a):marco2607 napisał(a):Konrad .C napisał(a):No Gunze to może nie bo strasznie cuchną
Można malować serią H która pachnie podobnie jak pactra.
Dokladnie, a komfort malowania taki sam. Przynajmniej ja nie zauwazylem roznicy.









Konrad .C napisał(a):B7A2 - Tutaj pojawił się problem. Po wyszlifowaniu polówek kadłuba przymierzyłem szybkę i wyszły na jaw szczeliny które nie wiem jak usunąć. Jakieś pomysły?
piotr dmitruk napisał(a):Do zalepiania szczelinek są ciekawsze sposoby niż szpachla, wystarczy np Wikol. Nakładasz, wyrównujesz palcem i masz gładką i przezroczystą spoinę, bez szlifowania. Możesz to w miarę potrzeby pomalować.

Konrad .C napisał(a):Piotrze - pomysł z Wilokem jest wspaniały. Szkoda tylko, że dowiedziałem się o nim tak późno, teraz będę i tak musiał szlifować KI-27.






marco2607 napisał(a):Konrad .C napisał(a):Piotrze - pomysł z Wilokem jest wspaniały. Szkoda tylko, że dowiedziałem się o nim tak późno, teraz będę i tak musiał szlifować KI-27.
Wikol ma tę zaletę że jest tani, do tego celu nadaje się też klej do szybek. Oj z tym szlifowaniem KI-27 z ICM to ostrożnie,
ma ładną powierzchnię i szkoda by było ją zniszczyć.
2 małe podpowiedzi nad Pearl Harbor latały tylko samoloty z mitsubishi, a kolorek na silniku nie jest czarny a granatowo czarny.
piotr dmitruk napisał(a):Myślę, że powinno dać radę. Można zrobić w kilku podejściach, po wyschnięciu poprzedniego.





Michał Janik napisał(a):Czy w przypadku Aca nie drażni Ci linia prosta, jaką tworzy górna krwędź owiewki? Widać to będzie zwłaszcza, jak dwa zera różnych firm będą stały obok siebie. Może warto byłoby pomyśleć o jakimś vacu? Rzecz niedroga, a poprawia sporo.
Konrad .C napisał(a):XF-76
XF-70
XF-62
Szukam ogólnie kolorów dla A6M5 na zielono, A6M2 ma zielono oraz szaro. Ktoś pomoże?
Farby Gunze też mogą być ale tyle tych IJA green ,że nie wiem który to.





Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 29 gości
