Chyba tylko marketing. Niby jak bowiem Eurocopter miałby wskazać sposób spełnienia warunku produkcji w Polsce, terminu dostaw i ceny? Mielec i Świdnik przygotowywały się do tego przetargu (a w zasadzie jego kontynuacji w przyszłości) od dawna. Bo po co Sikorsky kupował Mielec i wykazuje już zdolność do produkcji w Polsce S-70? Świdnik od lat kooperował z Agustą, a obecnie chyba też stanowi to główny dochód firmy. Choć SW-4 trochę zeszło z linii, Sokołów też trochę widziałem (choć może to gołe Głuszce były). W każdym bądź razie produkcja AH-149 na potrzeby polskiej armii mogłaby ruszyć od ręki. A co może wykazać Eurocopter? Jaki zakład w Polsce będzie dla niego produkował? No chyba, że wskażą Świdnik, jako że są powiązani z Agustą

Tyle, że po pierwsze Świdnik w NH-90 nie wskoczyłby z marszu. Po drugie, NH-90 jest chyba najdroższą z tych trzech maszyn. Po trzecie, ma chyba najbardziej obłożone listy dostaw do światowych odbiorców. Co prawda część z nich ponoć redukuje dostawy ale czy to oznacza automatycznie możliwość dostaw do Polski w przewidzianym terminie? W sumie, to tego mi najbardziej szkoda, bo NH-90 mnie osobiście najbardziej wpadł w oko. Z drugiej strony lokalny patriotyzm każe mi mieć nadzieję, że wygra oferta AgustaWestland - PZL Świdnik. Choć szczytem sukcesu byłaby wygrana NH-90 produkowanego w Świdniku
