MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez Bubi » sobota, 19 maja 2012, 09:56

Przecież już to napisałem :D
Bubi
 
Posty: 176
Dołączył(a): piątek, 5 grudnia 2008, 20:24
Lokalizacja: Kraków

Reklama

modele polskich samolotów

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez wojtas193 » sobota, 19 maja 2012, 20:46

Dzięki za podpowiedź. Spróbowałem i działa. :)
Pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
wojtas193
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 12:55
Lokalizacja: Białystok

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez wojtas193 » poniedziałek, 21 maja 2012, 13:07

Wydaje mi się, że przy projektowaniu tego modelu zostało uwzględnione to, że niektórzy lubią sobie podłubać ;)
Panda daje nam po raz kolejny trochę roboty przy podłodze kabiny.

Elementy zaznaczone na zielono należy wyciąć.

Obrazek

Po wycięciu ukazuje nam się coś takiego:

Obrazek

Polistyrenem uzupełniamy dziury...

Obrazek

i cieszymy się z efektu końcowego ;)

Obrazek

Obrazek

Na koniec zdjęcie oryginału.

Obrazek
Pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
wojtas193
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 12:55
Lokalizacja: Białystok

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez ewpiga » środa, 23 maja 2012, 17:04

Powiedz Wojtek, w tym zestawie znajduję się silnik ? czy raczej jest zrobiony tak jak zrobiło to Bronco - zwyczajna atrapa na pasku plastiku ?
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez kubisz » czwartek, 24 maja 2012, 11:52

Pozwolę sobie odpowiedzieć za adresata pytania - silnika nie ma, nawet namiastki, natomiast krążą pogłoski o pracy nad silnikiem żywicznym (nie pamiętam - Real Model albo Legend Prod.).


Wojtek - coś masz długą przerwę przy modelu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
kubisz
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 07:45
Lokalizacja: Będzin

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez ewpiga » sobota, 26 maja 2012, 11:34

W takim razie trzeba będzie poczekać..chyba, że zrobię go sam.

Obrazekfoto.internet
Avatar użytkownika
ewpiga

rpm1+mod
 
Posty: 3291
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 21:12
Lokalizacja: Słubice

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez wojtas193 » sobota, 26 maja 2012, 12:36

ewpiga, tak jak wspominał kubisz silnika w modelu nie ma.

kubisz, przerwa wynikała z kilkudniowego wyjazdu i potem odsypiania. :mrgreen:
Pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
wojtas193
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 12:55
Lokalizacja: Białystok

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez wojtas193 » niedziela, 27 maja 2012, 14:06

Po kilku godzinach walki z materią :roll:

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
wojtas193
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 12:55
Lokalizacja: Białystok

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez wojtas193 » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 17:33

Żeby nie było, że nic nie robię pokazuję efekt pracy przez kilka ostatnich dni. :)
Koła, maska i dach oczywiście nie przyklejone ;o)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A to początek pracy nad systemem gaśniczym. :shock:

Obrazek
Pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
wojtas193
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 12:55
Lokalizacja: Białystok

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez spiton » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 19:43

Do czego służą te szekle na końcach tych pałąków po bokach fotela ?
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez Przemek - MaXus » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 19:44

Obserwuję relację z uwagą, bardzo fajnie Ci idzie.
Te przewody instalacji przy kołach to z komputerowej skrętki? Wydają się trochę za grube, może zrobić z samego drucika bez izolacji, choć ten z kolei ciężko się maluje.
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez wojtas193 » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 20:34

spiton napisał(a):Do czego służą te szekle na końcach tych pałąków po bokach fotela ?


Przez te szekle przechodzą pasy, którymi fotele są przymocowane do sufitu.

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo fotele są przyczepione do podłogi.

Obrazek

źródło fotek

Podejrzewam, że ma to na celu utrzymanie fotela w miejscu podczas wybuchu IED pod pojazdem.

Przemek - MaXus napisał(a):Obserwuję relację z uwagą, bardzo fajnie Ci idzie.
Te przewody instalacji przy kołach to z komputerowej skrętki? Wydają się trochę za grube, może zrobić z samego drucika bez izolacji, choć ten z kolei ciężko się maluje.


Szczerze powiem nie wiem z jakiego kabla są to przewody, ale na pewno nie z komputerowego - są sporo cieńsze. Chociaż rzeczywiście te dolne powinny być odrobinę cieńsze, to nie będę już tego wymieniał, bo narobię więcej szkód niż pożytku :roll:
Pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
wojtas193
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 12:55
Lokalizacja: Białystok

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez spiton » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 20:52

Ciekawe. To pewnie jakiś system zmniejszający skutki wybuchu. Ciekaw jestem po prostu jak to działa.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez kubisz » wtorek, 12 czerwca 2012, 11:15

Fotel ma mieć po prostu jak najmniejszy styk z podłogą, a najlepiej nie mieć go w ogóle (stąd podwieszenia). Ogranicza się przez to wpływ energii wybuchu IED na załoganta. Skrajnie odwrotny przykład od rozwiązania stosowanego w MRAPach (V-kształtny kadłub i "podwieszane" fotele) to Humvee - płaskie dno i fotele zamocowane bezpośrednio do podłogi...


Świetna robota z modelem, tak trzymaj :!:
Obrazek
Avatar użytkownika
kubisz
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 07:45
Lokalizacja: Będzin

Re: MRAP Oshkosh M-ATV - Polski PRT - Panda 1:35

Postprzez Stroju » wtorek, 12 czerwca 2012, 12:39

Dodatkowo fotel jest podwieszony na pasach, to jeszcze bardziej rozproszy energię fali uderzeniowej działającej na ciało załoganta w momencie wybuchu, na ma sztywnych połączeń. Górne pasy plecione trzymają fotel a na dole jak widzę jest gumowy pas(y) utrzymujący naciąg i położenie fotela, żeby się nie huśtali na wybojach.
Ciekawe rozwiązanie, nawet jeszcze nie zgłębiałem aż tak M-ATV a też mam ten model, fala uderzeniowa jest najgorsza przy wybuchu miny, czytałem że ofiary z II wojny z pokładów okrętów które wpłynęły na minę miewały czasem wbite kości nóg w ciało ...
Avatar użytkownika
Stroju
 
Posty: 526
Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2009, 10:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości