Historia:
W 1935 roku w wyniku napięć z Turcją o status sandżaku Hatajskiego (prowincja przy granicy z Syrią, wówczas pod mandatem francuskim), Francja zerwała podpisany już kontrakt na dostawy do Turcji myśliwców Dewoitine D-510. Wzburzona postawą Francji Turcja zwróciła się ku Polsce oferującej myśliwce PZL P.24. Szybko podpisano umowę na dostawy oraz produkcję licencyjną wersji A uzbrojonej w 2 działka i 2 km (numery 20..) oraz wersji C z 4 km (numery 21..). Pierwsze samoloty zaczęto dostarczać w 1936 roku, egzemplarze licencyjne wyprodukowano w zakładach KTF w Kayseri (Cezarea Kapadocka). Łącznie w lotnictwie tureckim latało ok. 60 egzemplarzy obu wersji. Pozostały w pierwszej linii do roku 1943, później przeniesiono je do szkolnictwa, gdzie służyły do 1945 roku. Model przedstawia ostatni wyprodukowany w Polsce samolot wersji A, nr 2014.

Model:
jaki jest model Miragehobby, wie każdy, kto spróbował. Jest ogólnie przyjemny w sklejaniu, ale ma trudne momenty, np. żywiczne kolektory spalin, które nie pasują pod osłonę tej wersji silnika, czy trudna w montażu osłona kabiny (porowatość wiatrochronu, za duże rozwarcie oszklenia). Nad modelem pracowałem z przerwami od lutego. Dokonałem drobnych korekt przy silniku, zastosowałem lufy z igieł, które przypalałem dla osiągnięcia pożądanego odcienia. Malowanie sprejami Tamiya (czarny i aluminium) oraz akrylami Revell Aqua. Kalkomanie oryginalne rozpadały się po namoczeniu. Mniejsze oznaczenia oraz numery zdołałem odratować. Półksiężyce i kwadraty pochodzą z tureckich kalek Hobbytime do Fw-190 i Spitfire'a.















