pik napisał(a):Wiara jest rzeczą osobistą, ale czy znasz jakiekolwiek źródło podające identyczną długość kadłuba dla tych dwóch wersji?
Kadłub jest ten sam, tu się zmieniło nieco wyposażenie ale nie długość. Większe zmiany zaszły w skrzydłach ale generalnie płatowiec nie uległ wielkim zmianom.
Opracowania podają 40 cm różnicy w długości silników. Wyżej napisałem co o tym sądzę. Pomiary i fotki obu motorów. Dla mnie te silniki są tej samej długości z nieznaczną różnicą wynikłą z rozmiarów osprzętu. Błąd tych 40 cm może wynikać z przepisania bez refleksji danych z instrukcji, które są podane dla silnika z i bez piasty i rozrusznika. Powielony przez innych żyje własnym życiem.
Zdjęcia łoża silnikowego pokazują, że wygląda na tak samo długie przy Ju 87 B/R i D/G. Można zerknąć na zdjęcia o ile ostatnia rura jest oddalona od krawędzi okapotowania/przegrody czołowej kadłuba.
Dłuższy jest kołpak śmigła, ale to drobiazg. Model Hasegawy to uwzględnia.
Mam to samo zdanie co Paweł - sklejony OOB Stuka D/G Hasegawy wygląda dobrze. Różnica 1 cm na takim modelu byłaby widoczna a model nie razi złymi proporcjami.
Naprawdę nie wierzę w ten centymetr i błąd Hasegawy. Niech mi ktoś palcem pokaże - tu i tu jest dłużej na osłonie silnika
Pawel Burchard napisał(a):Należałoby przewertować dostępne handbuchy itp tylko że to już trzeba by trochę zainwestować
Od grzebania przy Ju 87 B i teraz z tym D (mój model to G-2) wkręciłem się w temat. Skłonny jestem inwestować







