F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez gryzu » wtorek, 18 września 2012, 22:09

Przedstawione zdjęcie jest za ciemne żeby dobrze temu się przyjrzeć. Znalazłem, tak mi się wydaję lepsze zdjęcie. Przy okazji znalazłem zdjęcia gotowego modelu i zobaczyłem dokładniej o czym piszecie... :-/ według mnie to pomysł z obróceniem śmigła/samych łopat to, jak z deszczu pod rynnę ;o)
Ja to bym widział obniżenie(przez zaszpachlowanie) i lekkie spłaszczenie natarcia, a na spływie opiłowanie celem uzyskania tam większego łuku ;o) i powinno być OK. Ale Ty tu rządzisz :mrgreen:
Obrazek
http://classicwarbirds.net
Obrazek
Obrazek
www.cybermodeler.com
Sprzedam: Su-24 C Italeri + Pavla 1:72 ; więcej info na PW
Avatar użytkownika
gryzu
 
Posty: 245
Dołączył(a): środa, 17 września 2008, 10:52
Lokalizacja: Kraków-Nowa Huta

Reklama

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 18 września 2012, 22:29

Nie chcę się wtrącać, ale na modelu łopaty śmigła są ewidentnie wklejone na odwrót. Krawędzią spływu do przodu.
Czy one nie powinny być w ogóle wklejone obrócone o 180 stopni w stosunku do tego co widać na modelu?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 18 września 2012, 22:32

To prawda.
Raczej trudno jest zamienić śmigła lewe na prawe przez ich obrócenie.
Ale takie Hamiltony to chyba dość łatwo podebrać i skopiować z innego zestawu.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez dewertus » wtorek, 18 września 2012, 22:44

Sądzicie, że urżnięcie "czepca" i montaż obróconego o 180 stopni śmigła załatwi sprawę? Pytam bo ja z tych leniwych jestem - jak się okaże, że nie to chyba w moim modelu to oleję ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 18 września 2012, 23:20

Według mnie- nie, inne jest skręcenie łopat i ich kształt.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 18 września 2012, 23:25

Może się mylę, bo modelu nie mam, ale jak widzę ten sklejony wyżej to wydaje mi się, że łopaty są po prostu wklejone tył na przód. Chyba, ze one są w ogóle błędnie odlane?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez RAV » wtorek, 18 września 2012, 23:29

dewertus napisał(a):Sądzicie, że urżnięcie "czepca" i montaż obróconego o 180 stopni śmigła załatwi sprawę?

Kierunek obrotu (biorąc pod uwagę skok śmigieł) jest OK. Profil łopat trudno wypatrzeć na zdjęciach. Nie potrafię jednoznacznie stwierdzić, która z krawędzi - przednia czy tylna - łopat jest bardziej zaokrąglona. Widzę różnicę w obrysie łopaty u nasady, ale może tu wystarczy coś podszpachlować, podszlifować?
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez posejdon » środa, 19 września 2012, 11:42

Nie da rady przykleić ich obróconych tyłem do przodu bo wtedy z od przodu będą wklęsłe/bardziej płaskie niż od tyłu. Producent je skopał bo zapewne wzorował się na odbiciu lustrzanym obrysu i wyszło mu takie cuś. Tak jak pisał Piotr - chyba trzeba wziąć z innego zestawu.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » czwartek, 20 września 2012, 17:43

Ultracast produkuje - http://www.ultracast.ca/products/48/159/default.htm, i jak podpowiadają pasuje do / od:
F4U-1D Corsair, F6F-3/5 Hellcat, TBM-3 Avenger, F7F Tigercat (x 2)

Na zdjęciu z dołu powyższej strony widać gdzie ewentualnie podpiłować u nasady zestawowe - ciekawe czy dałoby radę.
Mój Tigercat gotowy od lat czeka z wetkniętymi ("tymczasowo" - więc sumienie czyste ;o) ) zestawowymi, a Ultracasty gną się ze starości w woreczku na szafce obok - bardzo wygodne "rozwiązanie" problemu :) .
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 734
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 13:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Jurek Greinert » piątek, 21 września 2012, 19:35

Tak .. pewnie wybiorę jakieś proste rozwiązanie w stylu pilnik, papier itd. Sądząc po kształcie żywicznych zamienników powinno się udać .... ale odrywając sie od śmigła na które przyjdzie pora, poniżej foty dziobu po tuningu w opcji "O" czyli oszczednej, bez inwestowania w waloryzacje. Po surfie potrzebna minimalna polerka ale jak dla mnie jest ok, przestał być zakrzywiony a oslona radaru trochę urosła. Całość z polistyrenu w płytkach różnej grubości, klejone i szpachlowane CA.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Jurek Greinert » środa, 26 września 2012, 11:24

PW R-2800 już po tuningu.
Obrazek
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez spiton » środa, 26 września 2012, 14:39

Silniczki piękne !!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Jurek Greinert » środa, 26 września 2012, 20:30

Bryła już w całości i tu bardzo miłe zaskoczenie. Osłony silników do gondol i skrzydło do kadłuba pasuje idealnie. Te same profile i średnice. Zero szpachli. Jak na dość stary produkt to nieźle. Zresztą gondole do skrzydeł też siadły z minimalnym szpachlowaniem. Natomiast wstępna przymiarka oszklenia to porażka i skończyło jako kopyto do vacu.
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Jurek Greinert » czwartek, 27 września 2012, 15:25

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez spiton » czwartek, 27 września 2012, 18:01

Świetnie wygląda zlepiony do kupy i kopytka też słodkie. ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości