Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez tankmania » środa, 26 września 2012, 21:02

Jacek Bzunek napisał(a):Czy to ten tlenek chromu znaczył na biało belki kadłubowe za wydechami w P-38?


Nie za bardzo wiem o co kaman, ale nie sądzę. To tylko "nalot" który pewnie w wysokiej temperaturze intensywnie powstawał i pewnie w związku w tą temperaturą częściowo/powierzchniowo się wypalał.

To co Ty piszesz (jeżeli dobrze się rozumiemy) to mogą być odbarwienia lakieru od gorących gazów, lub osłabienie lakieru od tych gazów i wynik czyszczenia.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 26 września 2012, 23:08

Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez tankmania » środa, 26 września 2012, 23:35

Dla mnie to jest po prostu wyblaknięcie, takie jak od UV tylko z powodu jakichś czynników chemicznych/fizycznych.
tankmania
 
Posty: 1074
Dołączył(a): czwartek, 22 października 2009, 03:53

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Ralf_S » czwartek, 27 września 2012, 22:15

Modelik fajny - ja pierwszy model pomalowałem po sklejeniu kilkudziesięciu "na sucho", obklejając je wszystkimi kalkami, jakie były w pudełku :mrgreen:
Ale to było ponad 30 lat temu.... :->
A co do korozji wydechu i wody w układzie wydechowym, to za jej obecność odpowiada katalizator. Jego działanie polega na utlenienianiu tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla).
Z tego, co kojarzę to w czasach Merlinów jeszcze nie było tak ścisłych norm ekologicznych i katalizatorów do nich nie montowano ;o)
A przy najbliższej okazji postaram się cyknąć fotkę wyżarzonej rury z nierdzewki, tak poglądowo....
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 27 września 2012, 23:06

Ralf_S napisał(a):A co do korozji wydechu i wody w układzie wydechowym, to za jej obecność odpowiada katalizator. Jego działanie polega na utlenienianiu tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla).
Z tego, co kojarzę to w czasach Merlinów jeszcze nie było tak ścisłych norm ekologicznych i katalizatorów do nich nie montowano ;o) ..


Katalizatorów w Merlinach nie było, tu masz rację. W pozostałej części swojej wypowiedzi niestety się mylisz. ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Ralf_S » czwartek, 27 września 2012, 23:29

Grzegorz2107 napisał(a):
Ralf_S napisał(a):A co do korozji wydechu i wody w układzie wydechowym, to za jej obecność odpowiada katalizator. Jego działanie polega na utlenienianiu tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla).
Z tego, co kojarzę to w czasach Merlinów jeszcze nie było tak ścisłych norm ekologicznych i katalizatorów do nich nie montowano ;o) ..


Katalizatorów w Merlinach nie było, tu masz rację. W pozostałej części swojej wypowiedzi niestety się mylisz. ;o)


Tak na szybko: do poczytania
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Supermarine Spitfire MkVb TAMIYA 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 28 września 2012, 08:04

Ralf_S napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):
Ralf_S napisał(a):A co do korozji wydechu i wody w układzie wydechowym, to za jej obecność odpowiada katalizator. Jego działanie polega na utlenienianiu tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla).
Z tego, co kojarzę to w czasach Merlinów jeszcze nie było tak ścisłych norm ekologicznych i katalizatorów do nich nie montowano ;o) ..


Katalizatorów w Merlinach nie było, tu masz rację. W pozostałej części swojej wypowiedzi niestety się mylisz. ;o)


Tak na szybko: do poczytania


Daj spokój, katalizatorów w Merlinach nie było.
Spaliny w silniku benzynowym to w ponad 10% para wodna. Nie wierzysz, sprawdź. ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości