Problem z kalkami

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Problem z kalkami

Postprzez krzysiekg » środa, 17 października 2012, 16:48

Witam wszystkich.
Rozpocząłem sobie cichaczem kolejny model, niby kolejna Corolla WRC, ale jednak inna. Pudełkowa wersja Tamiyii przewiduje wersje z rajdu Katalonii 1998, ja jednak zawsze chciałem zrobić wersję z rajdu Monte Carlo z tego samego sezonu:

Obrazek

Najlepsze kalki jakie znalazłem do tego projektu to mieszanka Cartograf'u z zestawu Revella (przepak Hasegawy) oraz Colorado Decals.

Obrazek

Z zestawu Colorado użyłem tylko niebieskie pola pod napis "MoviStar" (te z Revella są za małe pod kastę Tamiyi):

Obrazek


na szczęście Revell daje możliwość pomalowania samemu tych pól, dodając dodatkowe kalki z samym napisem:

Obrazek

jak widać kalki Colorado są bardzo błyszczące:

Obrazek

No i dochodzimy do sedna sprawy. Po nałożeniu napisów na tylną klapę mam małego zonka:

Obrazek

Obrazek


Poprawiać tego nie będę, nie jest to super widoczne z tyłu. Ale pytanie do Was, co zrobić, aby uniknąć efektu srebrzenia przy znacznie większych i bardziej widocznych napisach na błotnikach? Używałem Set'a i Sol'a, niebieska powierzchnia była odtłuszczona.

Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Reklama

Re: Problem z kalkami

Postprzez Kazik » środa, 17 października 2012, 20:45

Rozumiem że jest to położona kalka na kalkę?
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z kalkami

Postprzez krzysiekg » środa, 17 października 2012, 21:39

Tak jest.
Może źle to sprecyzowałem - wszystkie reklamy MoviStar to niebieska kalka Colorado i napis od Revella.
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield

Re: Problem z kalkami

Postprzez Macio4ever » środa, 17 października 2012, 21:47

Dziobnij w srebrzenie w kilku miejscach czubkiem skalpela, tak aby zrobić maleńkie dziury. Na to połóż pędzelkiem Mr Mark Softera albo Microscale Sola. Z dużą pewnością srebrzenia znikną.

Jeżeli chcesz uniknąć takich sytuacji, to oprócz możliwie gładkiej powierzchni stosuj pod kalkę np Mr Settera, mi w większości przypadków udaje się uniknąć srebrzenia.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z kalkami

Postprzez cayman » środa, 17 października 2012, 22:37

Tak Setter jest bardzo dobry bo jest z dodatkiem kleju.Tylko po posmarowaniu powierzchni pod kalkę trzeba się streszczać z prawidłowym ułożeniem bo jak przyschnie pod kalką to tylko duża ilość wody spowoduje odejście kalki.
Pozdrawiam Piotrek

A kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
cayman

Carbon Master
 
Posty: 820
Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 01:30

Re: Problem z kalkami

Postprzez Kazik » czwartek, 18 października 2012, 06:15

Można też położyć warstwę lub dwie bezbarwnego lakieru po pierwszej kalce.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z kalkami

Postprzez Mr_Benz » czwartek, 18 października 2012, 12:51

Jak na moje oko, to jeszcze przydała by się polerka lakieru przed jakimkolwiek kładzeniem kalek (to na przyszłość).
Przy takiej "skórce pomarańczowej" jak Tobie wyszła, dobre położenie kalek będzie raczej niemożliwe i zawsze wyjdą jakieś 'babole'. U Ciebie stało się tak, że kalki dwóch producentów mają różne grubości i inaczej się na tej skórce układają (tak domniemam), stąd wyszło jak wyszło.
A dalej to zgadzam się z tym co napisali poprzednicy. Z moich ostatnich doświadczeń na kalkach, przekonałem się, że SOL'a (tego co mocno zmiękcza kalki) to trzeba używać bardzo rozważnie i z wielkim wyczuciem (choć zależy też od producenta kalki, jej właściwości fizycznych itd...) :)

Kazik napisał:
Można też położyć warstwę lub dwie bezbarwnego lakieru po pierwszej kalce.


Z tym oczywistym zastrzeżeniem, że lakier bezbarwny także musi być położony gładko lub po położeniu "obrobiony" tak, by pozbyć się "skórki pomarańczowej".
Ostatnio edytowano piątek, 19 października 2012, 12:27 przez Mr_Benz, łącznie edytowano 1 raz
.
Obrazek
MERCEDES SLK 230 AMG /FUJIMI 1:24/
Avatar użytkownika
Mr_Benz
 
Posty: 94
Dołączył(a): czwartek, 18 sierpnia 2011, 13:01
Lokalizacja: WAW

Re: Problem z kalkami

Postprzez krzysiekg » czwartek, 18 października 2012, 15:09

Dzięki za porady, będę walczył.

Krzysiek
Avatar użytkownika
krzysiekg
 
Posty: 208
Dołączył(a): piątek, 23 listopada 2007, 08:28
Lokalizacja: Enfield


Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości