F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez spiton » środa, 24 października 2012, 21:54

Jurek. bardzo mi się podoba. Model jest bardzo estetyczny i na swój sposób magiczny. Super się na niego patrzy. Aksamitna powierzchnia + idealne oszklenie i dobry detal robi efekt. Mi się bardzo podoba !!!!
Bardzo fajne zdjęcia. Super ujęcia i niezłe kadry. Ale kadry mogłyby być lepsze. Nie masz jakiejś "docinarki" ?
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Soris000 » środa, 24 października 2012, 22:24

MIRO napisał(a):Próbowałem raz, próbowałem drugi, ale wciąż ta maniera mnie razi. Nie podoba mi się to malowanie i już. Zwłaszcza patrząc na fotkę oryginału widać, że kafelki tu się nie obronią.

Mnie też to się nie podoba, wygląda sztucznie. Ale to Twój model i podobać ma się Tobie.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez piotr dmitruk » środa, 24 października 2012, 23:00

K.Y.Czart napisał(a):
Jurek Greinert napisał(a):.... tak sobie stoi i się zastanawiam co jeszcze w nim popsuć.... ;o)


Obrazek


Krzysiek dobrze podpowiedział, posatynuj i poobijaj mu trochę, zwłaszcza krawędzie natarcia.
Mogłyby być jeszcze tłuste wycieki pod silnikami i przy takich kołach błoto na tyłach gondol.
Nienaturalnie odcinają się oznaczenia. Zafunduj im przynajmniej pin-wash po liniach, jeśli nie cieniowanie nawiązujące do kafelków obok.
Plastikowo też wyglądają rakiety. Pin-wash wokół stateczników i przy tych zgrubieniach dobrze by im zrobił.

Różnorodność "środków wyrazu" może spowodować, że te kafelki nie będą razić, a nawet dodadzą uroku modelowi.

Edit:
Krzysiek miał jeszcze jeden ciekawy obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 25 października 2012, 00:21 przez piotr dmitruk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Voltan » środa, 24 października 2012, 23:52

Jurek Greinert napisał(a):Co do okopceń to jak raz nie powinny być czarne i moim skromnym zdaniem są oki. Spaliny to nie tylko sadza ale dużo innej chemii i na czarnych maszynach bywają jasne. Zdjecia F7 dowodzą tego niezbicie a np w A-26 to potrafią być jasno szare.


Efekt taki może powstać przy przyklejeniu się jasnego pyłu do tłustej powierzchni. Jaka chemia oprócz oleju i paliwa może tam być skoro silnik jest chłodzony powietrzem? Niedopalone paliwo, często przy nagłych zmianach obrotów silnika powoduje czarne okopcenia, natomiast olej kopci na szaro, ale zostawia ciemne i tłuste okopcenia przy wydechach.

Ale to Twój model i Ty decydujesz, a poza tym model mi się bardzo podoba.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » środa, 24 października 2012, 23:53

Voltan napisał(a):Efekt taki może powstać przy przyklejeniu się jasnego pyłu do tłustej powierzchni. Jaka chemia oprócz oleju i paliwa może tam być skoro silnik jest chłodzony powietrzem?


Tlenki ołowiu ze spalonego paliwa?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Soris000 » czwartek, 25 października 2012, 00:16

Obrazek
Na czarne to te okopcenia nie wyglądają. Wiem, że silnik samochodowy ma całkowicie inne warunki pracy i nie ma bezpośredniego przełożenia na silniki lotnicze, ale końcówka rury wydechowej powinna mieć raczej szary nalot, czarny świadczy o zbyt bogatej mieszance (mówię o samochodowym silniku benzynowym).
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Kuba P. » czwartek, 25 października 2012, 00:19

Ok, ale wtedy paliwo było wzbogacane właśnie przeciw spalaniu stukowemu dodatkami zawierającymi ołów.
Tu bym widział odpowiedź na te jasne smugi.
Ciekawe, czy latające dziś oldtimery mają tankowany Avgas 100 z jakimś dodatkiem czy ogranicza się maksymalną moc/doładowanie? Tu pytanie do latających.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 25 października 2012, 00:26

Obrazek
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Soris000 » czwartek, 25 października 2012, 00:30

Kuba P. napisał(a):Ok, ale wtedy paliwo było wzbogacane właśnie przeciw spalaniu stukowemu dodatkami zawierającymi ołów.
Tu bym widział odpowiedź na te jasne smugi.
Ciekawe, czy latające dziś oldtimery mają tankowany Avgas 100 z jakimś dodatkiem czy ogranicza się maksymalną moc/doładowanie? Tu pytanie do latających.

Kubo, prawdopodobnie tak. Moja odpowiedź była skierowana do Voltana.

EDIT
Inną sprawą jest to, że w przypadku czarnych spalin występujących przy przeciążeniach silnika (Voltan o tym pisze), na zdjęciach z epoki, przy czarnych/ ciemnych samolotach smugi za wydechami mogą być po prostu niewidoczne.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Voltan » czwartek, 25 października 2012, 15:55

Zwracam honor, zdjęcia mnie przekonują. przyznam sie, że z silnikami lotniczymi nie miałem do czynienia, natomiast na codzień od 7 lat zajmuje się serwisem sprzetu ciężkiego. Są silniki benzynowe, diesle, chłodzone płynem olejem, powietrzem, ale faktycznie nie stosuje sie już paliwa ołowiowego. I to może być to. Po prostu tak przywykłem do widoku czarnych okopceń że stało się to dogmatem:)

Brak ciemniejszych okopceń może wynikał ze spokojniejszej ekspoatacji samolotu, w końcu myśliwiec nocy czy bombowiec nie prowadzi walki manewrowej, przynajmniej nie na takich obrotach i przeciążeniach.

Model i tak jest piekny i chciałbym kiedyś na takim poziomie budować modele.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Moses » poniedziałek, 29 października 2012, 21:45

Trochę już po przysłowiowych ptokach ale niestety kilka błędów wdarło się w model.
Po pierwsze nocne myśliwce miały kabiny od połowy burty do góry malowane na czarno. Także wnętrze silników powinny być szare.

Co do spalin to z tego co mi się w głowie rodzi to chyba w ten sposób reagowała na spaliny farba którą były malowane maszyny USMC i USN
Poza tymi rzeczami model prezentuje się bardzo fajnie :)
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez posejdon » wtorek, 30 października 2012, 12:46

Moses napisał(a):Co do spalin to z tego co mi się w głowie rodzi to chyba w ten sposób reagowała na spaliny farba którą były malowane maszyny USMC i USN

A co z P-38? Przecież on ani z USMC ani z USN. Zwykły olive drab a mimo to jasne smugi.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Moses » wtorek, 30 października 2012, 13:20

Nie wiem, nie jest to mój zakres zainteresowań :)
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Jurek Greinert » sobota, 3 listopada 2012, 15:27

Tygrys trochę pomeczony, używając ziemistego washa nie scierałem powierzchni i wyszedł przy okazji chyba filtr. Dorobione anteny, okopcenia, kilka strzałów z srebrnego ołówka i na tym koniec. Po kaflach został małe wspomnienie. ;o) Czas na następne sprzęty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1093
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 16:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

Postprzez Moses » sobota, 3 listopada 2012, 15:50

Jak patrzyłem po zdjęciach 20stki i innych Tigercatów to głowica śmigła powinna być czarna, nie srebrna.
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości