Spitfire-kolor chłodnic

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 21 maja 2008, 19:31

Jedno pytanie-jaki powinien być kolor wewnętrznych powierzchni podskrzydłowych chłodnic-aluminium czy Interior Green?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez ZIO BY NAITT » środa, 21 maja 2008, 20:01

Zerknąłem na szybko do Modelmanii i wewnętrzne powierzchnie chłodnic wyglądają na pomalowane MSG ( no ale tam są zdjęcia Mk.XVI ).

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 21 maja 2008, 20:17

Czyli w przypadku mojego Mk.Vb trop odpowiedni będzie Azure Blue?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Gienek » środa, 21 maja 2008, 20:23

Trzeba by sobie zadać pytanie czy na zmontowanym samolocie lakiernik wtykałby tam pistolet lakierniczy jadąc po radiatorach? Standardowym podkładem Spitfire był lakier srebrny (zabezpieczenie antykorozyjne). W przypadku miejsc szczególnie narażonych na korozję dodatkowo pokrywany tym ich Interior Green (jak np. przedział silnikowy). Logika nakazuje więc w tych miejscach Interior Green (o ile na zdjęciach nie znajdziesz niczego innego).
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez ZIO BY NAITT » środa, 21 maja 2008, 20:24

Wychodzi na to że malowano takim kolorem jakim malowano powierzchnie dolne - przed chwilą oglądałem zdjęcia Mk.I i Mk.V - wewnętrzne powierzchnie osłon chłodnic były odpowiednio w kolorach Sky i MSG .

EDIT : rzeczone fotografie :

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia z Aerodetail - Spitfire Mk.I-V

PZDR
Ostatnio edytowano środa, 21 maja 2008, 20:36 przez ZIO BY NAITT, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 21 maja 2008, 20:29

Czyli jak zawsze w przypadku brytyjskiej awiacji, bez zdjęcia konkretnego egzemplarza można tylko zgadywać. Nie ukrywam że podoba mi się aluminium.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Gienek » środa, 21 maja 2008, 20:36

Jak dla mnie to antykorozyjna, srebrna odpada. Jestem prawie pewien, że w fabryce profil pomalowano IG i zamontowano. Zastanawiam się czy kładąc kamuflaż ktoś tam pistolet wetknął (mało prawdopodobne). Przyjąłbym więc IG jeśli nie znajdzie się dowód, że stosowany był też kolor spodu (bo jak sie znajdzie to rzut monetą :twisted: )

EDIT: w związku ze zdjeciami od ZIO to pytanie takie czy Twój spód to fabryczny/pierwotny kamuflaż czy po zmianie :twisted:
Ostatnio edytowano środa, 21 maja 2008, 20:38 przez Gienek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez gzt » środa, 21 maja 2008, 20:37

czy nie bylo podobnie jak sciany wlotow powietrza ?
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 21 maja 2008, 20:38

Gienek napisał(a):Przyjąłbym więc IG jeśli nie znajdzie się dowód, że stosowany był też kolor spodu (bo jak sie znajdzie to rzut monetą :twisted: )

Zamiast rzucać monetą rozmieszam jutro Interior Green.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Gienek » środa, 21 maja 2008, 21:47

I jeszcze. Całe nieszczęście to brak kolorowych szczegółów tych wojennych Spitów. Zdjęcia takie, które zmieścił Konrad (Aero Detail?) to egzemplarze restaurowane a my już wiemy co to za ziółka! ;o)
Wracając do wersji teoretyczno-logicznej to coś chyba w stylu jak ten wlot (IG wewnątrz i krawędzie trochę do wewnątrz kolorem spodu):
Obrazek
A resztę załatwisz drobnym syfkiem tak, że nikt już nie będzie dokładnie wiedział o co chodzi :twisted:
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 22 maja 2008, 07:16

Gienek napisał(a):EDIT: w związku ze zdjeciami od ZIO to pytanie takie czy Twój spód to fabryczny/pierwotny kamuflaż czy po zmianie :twisted:

Robię Mk.Vb trop z Malty w Desert Camo, którego do końca nie jestem pewien, o czym było w innym wątku, ale uwierzyłem instrukcji Erromastera tj. Aeromastera. Spód na 100% ma malowanie fabryczne, ponieważ moja Mk.V jest z lata 1942 czyli z początkowego okresu dostaw fabrycznie nowych Spitfire.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire-kolor chłodnic

Postprzez Kuba P. » czwartek, 22 maja 2008, 12:45

Gienek napisał(a):Trzeba by sobie zadać pytanie czy na zmontowanym samolocie lakiernik wtykałby tam pistolet lakierniczy jadąc po radiatorach?


A nie było czasem tak, że podzespoły przyjeżdżały już odpowiednio zabezpieczone i montowano je nic już nie malując po montażu?

ps - aj, gapa ze mnie, odpowiedź na to pytanie Gienek sam napisał wyżej. :oops:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości