P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » czwartek, 20 grudnia 2012, 10:49

Malutkie postępy. Skończyłem oklejać tylnią część kadłuba, moim zdaniem dużo trudniejszą od przodu. Są tu mocno powyginane krzywizny np. przy stateczniku pionowym, przejście statecznik pionowy-poziomy, przejście skrzydło –kadłub, no i najtrudniejsze- wlot powietrza pod kadłubem. Ten ostatni element musiałem rozbić na kilka etapów bo za nic nie mogłem tego opanować . Wyszło to tak:
Obrazek
Obrazek
Do wlotu powietrza zrobiłem osobno ostatni element. Mogłem wkleić imitację chłodnicy od środka i lepiej mi było operować przy oklejaniu.
Obrazek
Górną część okapotowania silnika wkleiłem na klej stolarski. Chcę go oszlifować i dopasować do kadłuba, zlikwidować widoczne przesunięcia a potem oderwać, okleić folią i przykleić na samym końcu. Będę maił dzięki temu przez cały czas dostęp do komory silnika. Chcę wkleić wydechy po oklejeniu kadłuba i dzięki temu ich nie pobrudzę a przy otwartej komorze będę miał taką możliwość.
Obrazek
Na koniec mój odlew piasty koła. Odlew jest cynowy i niestety dostał trochę skurczu podczas stygnięcia. Nie przewidziałem tego. Muszę coś wykombinować z oponami.
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Reklama

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez malinowski » czwartek, 20 grudnia 2012, 10:51

Gratuluje oklejania. Ja oklejałem kiedyś przez 4 lata całą B-17. Więc szczerze współczuję ;)
na warsztacie:
Obrazek
Avatar użytkownika
malinowski
 
Posty: 2190
Dołączył(a): piątek, 26 października 2007, 13:49

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez K.Y.Czart » czwartek, 20 grudnia 2012, 11:06

A propos wlotu/wylotu:

Obrazek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 22:04

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » czwartek, 20 grudnia 2012, 15:40

Dzięki za fotki Krzyśku. Niestety musiałem w swoim grzmocie nieco skrócić wlot powietrza, po prostu poza tą kratką którą wkleiłem już go nie ma i trzebaby go odtwarzać od nowa. Zdecydowałem na skromniejszą wersję ale za to wylot zrobiłem tak jak na Twoich fotkach.
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » piątek, 21 grudnia 2012, 15:26

Ostatnie postępy. Myślałem, że górna część okapotowania silnika będzie super łatwa ale myliłem się. Jest wygięta na dwie strony a folia nie jest specjalnie uciągliwa. Marszczyło mi się to niesamowicie. Po kolejnej próbie postanowiłem nieco szybciej pozbyć się niechcianej folii i użyłem papieru ściernego. Okazało się że papier 1500 ładnie zeszlifowuje zagniecenia i nie ma po nich śladu-niespodzianka. Wystarczy tylko potem wypolerować pilniczkiem do paznokci i jest ok.
Obrazek
A to obydwie strony za małych felg-trzeba jeszcze nad tym pomyśleć
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » piątek, 21 grudnia 2012, 17:41

Jako że zakupy świąteczne mam już za sobą mogłem dzisiejsze popołudnie przeznaczyć na dokończenie górnej części okapotowania silnika. Wyszło tak:
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » środa, 26 grudnia 2012, 14:30

Foliowanie kadłuba zakończone na tym etapie. Wiatrochron doklejony, ramki foliowane. Górna część okapotowania silnika leży luzem i chyba tak zostanie, została spasowana już wcześniej więc ładnie leży, wystarczy tylko wcisnąć na miejsce.
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Kuba P. » środa, 26 grudnia 2012, 15:02

No wygląda to bardzo pięknie, robi wrażenie.
Próbujesz jakoś szlifować najdrobniejszym papierem jeszcze te folie, żeby im nadać taki wygląd metalu? Kiedyś tego próbowałem przy oklejaniu cienką aluminiową folią i fajny był efekt.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » środa, 26 grudnia 2012, 19:52

Szlifuję tylko (w zasadzie ostatnie dwa trzy kawałki) zagniecenia a potem poleruję gazetą. Używam kilku rodzajów folii więc efekt zróznicowania jest automatyczny. Dzięki za ocenę :)
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » środa, 26 grudnia 2012, 22:10

Zmieniłem też kapok na fotelu pilota. Tamten wyglądał dość zabawkowo. Pocieniowałem jeszcze odrobinkę pasy. Teraz wygląda to tak:
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » piątek, 28 grudnia 2012, 12:56

Klapy chcę zrobić wychylone więc koniecznością było ich wycięcie ze skrzydła a następnie sklejoną z obydwu połówek klapę wypełniłem poxipolem (będę ją nitował i szlifował, więc uginanie się tworzywa jest niepożądane) a otwartą krawędź uzupełniłem kształtownikiem z polistyrenu i wyszlifowałem do odpowiedniego profilu.
Obrazek
Obrazek
W kokpicie już widać koniec zmagań. Brakuje jeszcze celownika i kilku kabelków, może jeszcze zrobię cięgna od pedałów razem ze sprężyną odciągową.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Daniel iceman Gronowski » sobota, 29 grudnia 2012, 09:41

Bardzo zawodowy kokpit. Dognij tylko pasy przy zagłówku, bo opierają się grawitacji.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 29 grudnia 2012, 10:26

Najważniejsze pytanie-jakie malowanie będzie?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 29 grudnia 2012, 12:42

Jacek K napisał(a):Szlifuję tylko (w zasadzie ostatnie dwa trzy kawałki) zagniecenia a potem poleruję gazetą. Używam kilku rodzajów folii więc efekt zróznicowania jest automatyczny. Dzięki za ocenę :)


A ten efekt nie powinien być raczej ręcznie sterowany? Chodzi o różne rodzaje blach używane np. wokół wydechu, na owiewki mocowania skrzydeł i w paru innych miejscach dość widocznych na zdjęciach i powtarzalnych dla wszystkich niemalowanych Mustangów.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: P 51 D Mustang, Hasegawa 1:32

Postprzez Jacek K » sobota, 29 grudnia 2012, 13:37

Mam wybrane 3 warianty malowania. Jeszcze nie ma faworyta bo nie wiem jak poradzę sobie z maskami (w jednym jest dość skomplikowana)
Pasy są jeszcze luzem bo wymieniałem kapok na oparciu, który też jest luźny dopóki się do niego nie przekonam :)
Zróznicowanie blach brało się kilku powodów:
-różne blachy (materiał) w róznych miejscach np przy wydechach
-układanie blach w róznych kierunkach
-rózne odcienie blach w poszczególnych partiach(jest to naturalne nawet dziś)
-niektóre panele wymieniano (uszkodzone)
Starałem sie wziąć pod uwagę to wszystko
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 12:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości