Owszem ale to raczej Wielka Brytania zwróciła się do N. A. z projektem budowy samolotu myśliwskiego. (na początku chciano budowac tam P40 na licencji, później po namowach stwierdzono że N.A. zaprojektuje nowy model samolotu - mustang)
Więc pierwsze dostawy (oznaczenie brytyjskie mustang I i Ia) )były stricte dla Wielkiej Brytanii, tak jak Gienek zauważył bez ingerencji Amerykanów. Wydaje się mi, że właśnie w tych partiach produkcyjnych dla RAF mogły byc uwzględniane specjalne życzenia Anglików odnośnie drążka.
Takiego jak pokazał RAV za co mu serdecznie dziękuje.
Niestety mam tę monografie i to zdjęcie dotyczy właśnie wcześniejszych wersji.
W mustangach III (P51 B) montowano zwykle taki
(zdjęcie również z "pod lupą")
A mustangi III były zamawiane już na zlecenie USA a póniej dostarczane w ramach umowy lend lease do U. K.
A cała dyskusje zacząłem z powodu budowanego przeze mnie modelu Mustanga III w kartonie. Tam właśnie projektant umieścił drążek "brytyjski". I dylemat co z tym zrobic. ;)
Pozdrawiam...