P-47 Thunderbolt

(22.06.2008-21.06.2009)

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » czwartek, 3 lipca 2008, 18:20

na 90% ZC bronze green do kokpitu
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 3 lipca 2008, 21:20

Timi napisał(a):na 90% ZC bronze green do kokpitu

ZC Bronze Green to znaczy??
Jeszcze mała prośba, szukam zdjęć wnęk na podwozie w płatach ze szczególnym uwzględniem przewodów w przedniej części.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » czwartek, 3 lipca 2008, 21:50

ZC osłona, zapomniałem przecinka
Co do zdjęć komór to cosik mam ale net nie pozwala wysłać zdjęć:/ Jak możesz sie do jutra wstrzymać to wrzucę u kogoś na kompie
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Gienek » czwartek, 3 lipca 2008, 22:44

LukaszS napisał(a):W jakim kolorze pomalować wnętrze osłony silnika w Little Chief? ZC Yellow czy Bronze green?

ZCY lub szary (anodowany Alclad) - bardziej skłaniam sie ku temu drugiemu.

Jacek Bzunek napisał(a):szukam zdjęć wnęk

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Monthy » piątek, 4 lipca 2008, 20:37

Timi napisał(a):A na tylnej gwieździe druciki będą?

Będą ,będą już powoli się robią.
Tymczasem pytanie do znawców tematu bo chcę się upewnic czy Tamiya podaje prawidłowa konfiguracje samolot/malowanie w swojej instrukcji.
Czy na tych dwóch zdjeciach to jedna i ta sama maszyna?
Obrazek
...i drugie
Obrazek
Foty ze strony http://www.littlefriends.co.uk/56thfg.php

Różnice ,które ja widzę (zakładam ,że to różne maszyny) to:
-maszt anteny
-chyba brak pylonów na "kolorowym" P47
-chyba różne śmigła
-biały pas na osłonie silnika (na "kolorowym" chyba węższy)
-oznaczenia zestrzeleń,nazwisko pilota,obsługi
-nie jestem pewny co do felg kół
Czy dobrze rozumuję :?:

Jechałem równo wg instrukcji Tamiyi i wyszedł model zbliżony do tego "kolorowego" P47.Jako ,że przygotowałem go już do położenia kalek to muszę się już trzymac "kolorowego" i tu znów pytanie:
-jakie powinienem zastosowac śmigło ,to o najmniejszej średnicy jak sugeruje instrukcja? (sorry ale nie potrafię rozróżnic typu -nauczę się ;o))
-jakie felgi kół ,te pełne czy tez może te żebrowane ?

To co już wiem ,żeby wykonac "kolorowego" T-bolta to trzeba :
-dorobic "cienki" maszt anteny
-odciąc krzyże z oznaczeniami zestrzeleń (z kalek nr 103 i 104, odpowiednio 3szt i 2szt.)
-odciąc dwa dolne nazwiska "obsługantów" (z kalki nr 39)
-pylonów nie montowałem
------------------------------------------------------- Mariusz Paluch
Avatar użytkownika
Monthy
 
Posty: 75
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 23:05
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez zegeye » poniedziałek, 7 lipca 2008, 21:34

Tak sobie patrzę i powoli odgrzebałem zaczętego dzbana z Hasegawy w 1/72. Chciałbym zapytać czy ktoś może mnie odesłać do jakiegoś linku gdzie znajdę elementy które trzeba poprawić w tym modelu by dzban wyglądał jak dzban 8-) Wiem że śmigło, owiewkę, golenie podwozia, silnik i coś z wnętrzem trzeba zrobić ale co jeszcze?

pozdrawiam
Zbych
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1735
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Tomasz » poniedziałek, 7 lipca 2008, 22:13

Monthy napisał(a):Czy na tych dwóch zdjeciach to jedna i ta sama maszyna?

No więc stuprocentowej pewności nie mam, ale moim zdaniem to ten sam samolot:
- Nie znany mi jest żaden inny P-47D Mahurina oprócz P-47D-5-RE 42-8487 "Spirit of Atlantic City New Jersey". Na tym D-5 uzyskał prawie wszystkie swoje europejskie zwycięstwa. 27 marca 1944 został zestrzelony przez strzelca Do 217 lecąc właśnie na 42-8487.
- Na fotce z littlefriends widać wyraźnie, że litery kodowe UN są położone dokładnie tak jak na fotce "kolorowej", co może świadczyć o tym, że na kadłubie jest napis "Spirit of Atlantic City New Jersey". Trzeba naprawdę dużego zbiegu okoliczności, żeby ten drugi samolot miał podobny napis fundacyjny. Napisów w takim stylu widziałem mniej niż 10.
Różnice ,które ja widzę (zakładam ,że to różne maszyny) to:
-maszt anteny
-chyba brak pylonów na "kolorowym" P47

Na to nie patrz. Samoloty 8 Armii były ciągle przerabiane. Oni mieli coś w stylu Windows Update. Jak w którejś serii pojawiało się nowe rozwiązanie techniczne, to natychmiast "aktualizowano" starsze samoloty w jednostkach. Tak też było z pylonami podskrzydłowymi. Pojawiły się po raz pierwszy fabrycznie na P-47D-15-RE, ale zaraz zaczęto je dodawać do wcześniejszych maszyn. Widziałem je nawet na ocalałych w tym czasie P-47C.
-chyba różne śmigła

Wydaje mi się, że to jedno i to samo śmigło Curtiss-Electric C542S-A6
-biały pas na osłonie silnika (na "kolorowym" chyba węższy)

na tym późniejszym ewidentnie pas został przemalowany. Albo to przekłamanie niewyraźnego zdjęcia, albo granica białego jest nieostra. Nie jestem za to przekonany, czy pas na późniejszym był szerszy. Wyoblenie osłony silnika może nieźle mylić oko.
-oznaczenia zestrzeleń,nazwisko pilota,obsługi

domalowano to co domalowano
-nie jestem pewny co do felg kół

W tym czasie w ETO raczej trzymano kołpaki na miejscu. Wydaje mi się, że przy tym drugim zdjęciu kołpaki już zostały zdjęte. Inna sprawa jest taka, że na kołpakach może być coś namalowane. Na Thunderboltach lubiono malować kołpaki na kolorowe barwy, albo wręcz malować na nich jakieś godła, czy wzory. Nie pamiętam, czy mam jakieć fotki 42-8487 z dobrze widocznymi kołpakami. Poszukam.

Jechałem równo wg instrukcji Tamiyi i wyszedł model zbliżony do tego "kolorowego"
P47.

I dobrze, jest lepiej udokumentowany ;o)

-jakie powinienem zastosowac śmigło ,to o najmniejszej średnicy jak sugeruje instrukcja? (sorry ale nie potrafię rozróżnic typu -nauczę się ;o))

Curtiss-Electric C542S-A6 o średnicy 12'2", czyli to najmniejsze
-jakie felgi kół ,te pełne czy tez może te żebrowane ?

dałbym pełne

To co już wiem ,żeby wykonac "kolorowego" T-bolta to trzeba :
-dorobic "cienki" maszt anteny
-odciąc krzyże z oznaczeniami zestrzeleń (z kalek nr 103 i 104, odpowiednio 3szt i 2szt.)
-odciąc dwa dolne nazwiska "obsługantów" (z kalki nr 39)
-pylonów nie montowałem

4 x tak :->

Tomek
Tomek Gronczewski
http://www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 16 lipca 2008, 21:21

Kabina skończona. Pod osłoną kabiny widoczny jedyny słuszny Olive Drab.
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 21 lipca 2008, 21:32

Model bez szpachli to nie model, nawet jeśli to Tamiya.
Obrazek
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez konrad » niedziela, 27 lipca 2008, 19:34

Jacek Bzunek napisał(a):
Aleksander napisał(a):W jakim malowaniu go zrobisz ? Czyżby kolejny "nieśmiertelny" Gabby ?

Pengie Gładycha odpada z uwagi na niewielkie doświadczenia w zabawie z Alcadami i równie małe w ich zmywaniu. Zostaje więc pewien Franciszek spod Rzeszowa lub pudełkowy Mahurin z Atlanty chyba że znajdę Hannatsie coś ciekawe z południowego Pacyfiku. Generalnie chcę zrobić dwukolorowe malowanie OD/NG żeby przetestować cieniowe w stylu Darka Trzeciaka.
Aleksander napisał(a):Powoli sam zaczynam się do "dzbanka" przekonywać - i jak zrobię, to będzie oczywiście Gabreski :lol:

Naprawdę warto.

O co wam chodzi z:
-Gabby :?:
-Pengie Gladycha :?:
-Franciszek spod Rzeszowa :?:
-dzbanuszek (bo nie chodzi wam o naczynie prawda ;o) ) :?:
"Ciesz się, że czujesz ból. To znaczy, że żyjesz"
Gen. Choi Hong-Hi
konrad
 
Posty: 102
Dołączył(a): sobota, 3 maja 2008, 11:29
Lokalizacja: Brzeg

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez RAV » niedziela, 27 lipca 2008, 20:20

Witam!

Dzisiaj zacząłem P-47M Łanowskiego (Revell 1/72). Nie przewiduję dużej dłubaniny. Użyję tylko zestawu Eduarda SS134. Głównym moim celem w tym modelu jest wypróbowanie metalizerów Gunze Super Metallic. Na górę planuję Gunze Midnight Blue (granatowy, prawie czarny) - no chyba, że ktoś ma lepszy pomysł... Przy okazji chciałbym się skonsultować w dwóch kwestiach:

1. Jakie były oznaczenia na spodzie płata? Instrukcja przewiduje jeden duży znak, ale może powinny być dwa?

2. Jakie sugerujecie podwieszenia? W modelu są dwa duże zbiorniki (podobne jak w P-38) i 10 rakiet, ale jeśli bardziej prawdopodobny były inny zestaw, to poszukam, co da się zrobić.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez LukaszS » niedziela, 27 lipca 2008, 20:36

konrad napisał(a):-Gabby :?:
-Franciszek spod Rzeszowa :?:


Amerykanski pilot polskiego pochodzenia Franciszek "Gabby" Gabreski, as lotniczy

konrad napisał(a):-Pengie Gladycha :?:


Samolot z namalowanym pingwinem na owiewce silnika, pilotowany przez pilota polskiego pochodzenia o nazwisku Gladych

konrad napisał(a):-dzbanuszek (bo nie chodzi wam o naczynie prawda ;o) ) :?:


Amerykanscy piloci pieszczotliwie nazywali P-47 Thunderbolt - Jug, co po naszemu oznacza dzban, wiec dzbanuszek to "tanderbolcik" ;o)


Pisownia !!!
Xenomorph


Niestety pisze z kompa bez polskich ogonkow :(
Ostatnio edytowano niedziela, 27 lipca 2008, 21:50 przez LukaszS, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » niedziela, 27 lipca 2008, 20:46

Jug to kufel, bo piloci Thunderbolta porównywali do kufla od piwa
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez konrad » wtorek, 29 lipca 2008, 14:47

A dlaczego? (bo mi nie przypomina kufa), chyba,że był tak trudny w pilotażu, że leciał jak pijany :D
"Ciesz się, że czujesz ból. To znaczy, że żyjesz"
Gen. Choi Hong-Hi
konrad
 
Posty: 102
Dołączył(a): sobota, 3 maja 2008, 11:29
Lokalizacja: Brzeg

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » wtorek, 29 lipca 2008, 21:09

Pomału do przodu
Obrazek
Pierwszy raz od jakiegoś roku malowałem Humbrolem i.... ułamałem drążek :P
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do P-47 Thunderbolt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości