Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez potez » sobota, 5 stycznia 2013, 22:34

miśki to podstawa :mrgreen:
w sumie to nie taki problem je zrobić :P
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 5 stycznia 2013, 23:15

potez napisał(a):
A płótno odśrodka ma udawać płótno pomalowane z zewnątrz srebrzanką i olejna przebija do środka.
cdn


To niekoniecznie musiało być malowane srebrzanką na gołe płótno. Warstw było więcej i ta pierwsza nie miała pyłu aluminiowego.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez Robert Latosiński » niedziela, 6 stycznia 2013, 12:22

Witam,

Rzeczywiście, modelarstwo pierwszego sortu, jak zwykle.

Grzegorz2107 napisał(a):
Warstw było więcej i ta pierwsza nie miała pyłu aluminiowego.


Mam w związku z tym pytanie do Grzegorza, jakie warstwy były używane przy malowanie Nieuportów, byłem przekonany, że srebrna farba używana do malowania płótna to rodzaj werniksu / bejcy z dodatkiem proszku aluminiowego, więc pewien stopień prezesiąkania przez płótno był możliwy ( sam tak kilkakrotnie zrobiłem przy malowaniu wnętrz Nieuportów ).

Dzięki
I na to wszystko z zagranicy patrzą , bo dużo zagląda ...
Avatar użytkownika
Robert Latosiński
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 20:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez Grzegorz2107 » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 18:53

Robert Latosiński napisał(a):Witam,

Rzeczywiście, modelarstwo pierwszego sortu, jak zwykle.

Grzegorz2107 napisał(a):
Warstw było więcej i ta pierwsza nie miała pyłu aluminiowego.


Mam w związku z tym pytanie do Grzegorza, jakie warstwy były używane przy malowanie Nieuportów, byłem przekonany, że srebrna farba używana do malowania płótna to rodzaj werniksu / bejcy z dodatkiem proszku aluminiowego, więc pewien stopień prezesiąkania przez płótno był możliwy ( sam tak kilkakrotnie zrobiłem przy malowaniu wnętrz Nieuportów ).

Dzięki


"Nieuport Fighters" JM Bruce Vol I str 46.

"The dope which is applied by Messrs Nieuport to their wing for the first coating is called Ascellos NB No1, the name of the varnish with which the aluminium dope is covered is "Nauton".

" One coat of dope called Ascellos is first applied, then two coats of aluminium dope, and then one of varnish Nauton.

Czyli: Lakier, który jest kładziony na samoloty panów Nieuport jako pierwsza warstwa nazywa się Ascellos, nazwą lakieru, którym jest pokryta warstwa srebrzanki, jest Nauton.

Jedna warstwa lakieru Ascellos jest kładziona najpierw, później dwie warstwy srebrzanki i następnie jedna warstwa lakieru Nauton


Zdjęcie repliki
http://www.wingsofwar.org/forums/album.php?albumid=199&attachmentid=5005
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez potez » niedziela, 13 stycznia 2013, 21:18

Udało mi się zrobić słupki metalowe w oparciu o które jest zbudowana konstrukcja węzła mocującego dolny płat do kadłuba i wszystkie szpeje do sterowania silnikiem:
Obrazek
Obrazek
wszystko juz poszło do malowania :mrgreen:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez potez » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 22:03

I zmontowane + pomalowane :mrgreen:
Obrazek
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez Grzegorz2107 » poniedziałek, 14 stycznia 2013, 22:21

Mały postęp, a cieszy:)

Przeglądałem ten wątek od początku i wygląda na to, że link do inboxa w pierwszym poscie zdechł. Czy dałoby się umieścić go ponownie?
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez potez » wtorek, 15 stycznia 2013, 15:48

tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez xmald » wtorek, 15 stycznia 2013, 16:17

klasa Panie Klasa!!! Tylko czekać na kolejną aktualizację i koledze pozazdrościć... pozostało.
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez potez » sobota, 26 stycznia 2013, 13:52

Powolutku do przodu ...
Zrobiłem pulsator, wytoczyłem go z mosiądzu ale jak lutowałem to trochę mi sie podbarwił więc finalnie pomalowałem go metalikiem gunze:
Obrazek
Dorobiłem talerz na który zbierany jest pusty pas parciany z łuskami z napędem sprężynowym - jak zegarek- takie coś chyba tylko w Nieuportach było nie przypominam sobie tego gdziekolwiek indziej, sorki ale nie zrobiłem zdjęć tego ustrojstwa oddzielnie :( i w końcu zamontowałem wszystko do kadłuba. Tak to wygląda od spodu:
Obrazek
Rzuciłem na to delikatny wash od Miga - cold grey.
Teraz czas na zbiornik paliwa i inne szpeje :mrgreen:
cdn
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez hadzi » sobota, 26 stycznia 2013, 15:06

Miodzik :!:
pozdrawiam
Jerzy Ciupek
Avatar użytkownika
hadzi
 
Posty: 457
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2007, 07:56
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez Marcin_Matejko » sobota, 26 stycznia 2013, 15:10

Oj, jak mi się to podoba :shock:
Ze srebrzanką jet tak że srebrny pigment (drobne opiłki aluminium) praktycznie nie przenikają przez płótno, przenika jedynie osnowa lakieru i jej kolor od spodu będzie oscylował miedzy szarym a błękitnym :idea:
Możesz spróbować przytłumić srebrny kolor jakimś filtrem. Jednak pewności nie mam jak to wyglądało w Nieuporcie :?:
Pozdrawiam Marcin
Per Aspera ad Astra
IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Avatar użytkownika
Marcin_Matejko
 
Posty: 1420
Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:56
Lokalizacja: Świdnica

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez samurai92 » wtorek, 29 stycznia 2013, 00:48

Od początku oglądam ten warsztat i naprawdę jestem pod wrażeniem. Te wszystkie małe elementy wyposażenia kokpitu to po prostu rewelacja. Zdradziłbyś w jaki sposób udało Ci się wyprofilować ten pulsator?
Pozdrawiam Marcin
samurai92
 
Posty: 31
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2012, 20:10

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez potez » środa, 30 stycznia 2013, 20:43

Najpierw na podstawie zdjęć narysowałem sobie w corelu w skali 10:1 czyli 1:4,8 w stosunku do oryginału.
Obrazek
w ten sposób łatwo mi zdejmować z poszczególnych elementów wymiary w trakcie toczenia.
Narzędzia potrzebne do toczenia - nie umiem toczyć tak małych rzeczy na tokarce :-| :
Obrazek
Podzieliłem pulsator na trzy elementy- korpus, rączkę zaworu i klosz.
Korpus i rączkę wytoczyłem z pręcika mosiężnego fi 0,8mm, kupionego w sklepie RC. Nawierciłem potem wiertłem 0,2 mm otwór w korpusie i główce rączki aby wlutować drut 0,2mm łącząc je w jedną całość. Klosz zrobiłem z rozciągniętej nad świeczka ramki z kabiny Fw-190 Dragona :mrgreen: Przykleiłem ją klejem CA do mosiężnego korpusu.
Ot i cała tajemnica 8-)
Ostatnio edytowano środa, 30 stycznia 2013, 21:24 przez potez, łącznie edytowano 1 raz
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919

Postprzez Jaho63 » środa, 30 stycznia 2013, 20:50

Przyjemnie popatrzeć.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości