StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

(27.09.2011-...)

StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez KrisFX » niedziela, 3 lutego 2013, 21:50

Ponieważ ostatnio skupiałem się tylko na gadaniu postanowiłem wrzucić trochę zdjęć budowanego StuGa z zakładów Alkett, średniej produkcji z przodem spawanym na zakładkę. Bazowy model to najnowszy produkt Dragona 6633. Składana się dobrze tak jak poprzednie wersje chociaż poza opisanymi już wcześniej błędami Dragon nie pomyślał zupełnie o tym, że w miejscach gdzie trzeba dokleić elementy przydałoby się nie robić zimmeritu. Ale co tam Dremel pomoże w usuwaniu. Sklejone na razie tyle co widać na załączonych zdjęciach. Idzie powoli z braku czasu jak i dlatego, że symultanicznie robię cztery StuGi, także przeskakuję z klejeniem z jednego modelu na drugi.
Boki wanny wziąłem z modelu Mid-Late Cyber-Hobby. Tak jak pisałem te, które są w modelu są zbyt wystające w stosunku do płyty przedniej. Dragon użył jako płyty przedniej pokrytej zimmeritem elementu obecnego w każdym dotychczasowym modelu modelu imitującej płytę o grubości 50mm. Nie jest to poprawne historycznie ale wygląda całkiem nieźle, ponieważ zimmerit zakrywa dokładnie wszelkie spawy także, nie razi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Model budowany na podstawie, trzech zdjęć z epoki przedstawiającego StuGa w marszu. Zamieszczę je póżniej.

Teraz muszę dorobić 3 "pilze" na dachu oraz brakujący zimmerit na błotnikach, osłonie wentylatora oraz na osłonie przed stanowiskiem kierowcy.

W naszym projekcie ostatnio mało jest prezentowane. Trzymam kciuki, żeby się to zmieniło i koledzy pokażą co tam na warsztacie się dzieje.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Vis13 » poniedziałek, 4 lutego 2013, 10:55

Super, chyba pierwsza relacja jaką widzę w internecie z tym nowym StuGiem.
Zastanawiam się tylko czy na tych bocznych kratach wentylacyjnych powinien być zimmerit... Pamiętam kiedyś dyskusje, ze nie. Rzeczywiście usilnie szukając na zdjęciach znalazłem tylko egzemplarz muzealny z zimmeritem w tym miejscu, natomiast wg opisu nie był on remontowany. Robiąc swoje model wydałem salomonowy wyrok :mrgreen: - StuH miał zimmerit, zaś StuG z MIAGa nie.
Krzychu jeszcze taka techniczna rada obeznanego z tym zimmeritem. Jeśli chcesz robić jego uszkodzenia czy odpryski to na tym etapie, później będzie już ciężko, zawsze się coś urwie (przynajmniej ja tak miałem, może dlatego ze mam niezgrabne ręce :-> )
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez KrisFX » środa, 6 lutego 2013, 12:48

Z tym zimmeritem na wlotach powietrza u Alketta to nie mam pewności. Co do MIAG to prawie na pewno nie było tam zimmeritu jak również płyta nadsilnikowa oraz osłony wlotów powietrza na włazach dostępowych nie maiały zimmeritu. Są na to zdjęcia całkiem wyraźne z epoki. Natomiast co do Alketta to nie mam pewności jeśli chodzi o te boczne wloty. Czasem go widać, a czasem nie. Może równie bywało w wypadku tej fabryki, chociaż byłoby to dziwne jeśli fabryka wykonywała zimmerit to raczej według założonego schematu.

Na StuHu wydobytym z jeziora

viewtopic.php?f=270&t=18041

wyraźnie widać zimmerit na tych wlotach jak i na całej płycie nadsilnikowej.

Także myślę, że robiąc swoje modele zrobiłeś poprawnie - MIAG bez, Allket z zimmeritem.

K.
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Ori » środa, 27 lutego 2013, 01:25

Witam.

Z niepokojem obserwuję chwilową(mam nadzieję) stagnacje w budowie tego StuGa, gdyż sam od 5 dni zmagam się z tym modelem(podobna faza montażu). Ze ściągi w postaci dodania zimmu na osłonie przed wizjerem kierowcy skorzystam i dziękuje(umknęło mi to), a czy zamontowanie wlotów bocznych pozbawionych zimmeritu(a są takie w wypraskach tego StuGa) nie będzie wielkim "grzechem"? Na powyższych zdjęciach nie widać zbyt dobrze ale czy styk płyt przedniej(wanna) i tej nad transmisją nie wymagał u Ciebie Krzysztofie drobnych uszczelnień? Przyznaje, że nie wiem za bardzo jak łączył sie zimmerit w tym miejscu.

Ps. niechcący udało mi się wpisać w trend "imienny" osób piszących w tym temacie :)
Ori
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 00:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Vis13 » środa, 27 lutego 2013, 12:50

Czołem!
Krzysiek jak mniemam działa, tylko że jest długodystansowcem a do tego dłubie symultanicznie na wielu frontach :) Będzie miał baterię StuGów naraz :D
Wloty powietrza mogą być także bez zimmeritu, jest trochę zdjęć ukazujący ten szczegół, wiec model się obroni.
Ogólnie miło, że wpadłeś, zapraszamy do wspólnego modelowania w ramach naszej grupy wsparcia i samopomocy.
Liczę na nowy wątek i zdjęcia modelu!
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez KrisFX » środa, 27 lutego 2013, 13:44

Hej,
Tak jak napisał Krzysiek, to sprawa długodystansowa u mnie, ale obiecuję będzie zrobione.

Co do wlotów to tak jak napisał Krzysiek jeśli chodzi o Alketta to wygląda na to, że były i takie i takie, znaczy sie z zimmeritem i bez. Jeśli chodzi o MIAG to wydaje mi się, że tam raczej zawsze nie było zimmeritu. Tak jak pisał Krzysiek są zdjęcia akletowych wlotów i z zimmeritem i bez, czyli jeśli nie widoczne na zdjęciu to dowolna interpretacja.

Pamiętaj jeszcze o zimmericie na osłonie wentylatora z tyłu nadbudówki i na błotnikach.

Co do łączenia przednich płyt to zalałem mocno Extra Thin. Psiknę Surfacerem i zobacze jak to wygląda. Jak bedzie trzeba to poprawię.

Mam nadzieję, że dołączysz do projektu ze swoim modelem. Masz jakiś konkretny pojazd ze zdjęc na myśli czy dowolna interpretacja tematu?

Przy okazji wpadłem na pomysł z czego bardzo łatwo dorobić brakujace mocowania pod dźwig na dachu. W każdym modelu pełno jest kołków z wlewów. Z tego co patrzyłem to są różnej średnicy tak, że można coś dopasować. Idealnie okragłe i nie wymagają praktycznie pracy poza wywierceniem otworu. Przyklejając do dachu Extra Thin minimalnie docisnąć co spowoduje wybrzuszenie na dole, wykałaczką zrobić imitację spawy i powinno wyglądać ok.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Ori » środa, 27 lutego 2013, 21:27

Przyznam szczerze, że zastanawiałem się nad osobnym wątkiem budowy ale nie wiem czy sensowne będzie dublowanie dokumentowania pracy na tym samym StuGiem, tym bardziej, że nie podejrzewam siebie o podobne umiejętności modelarskie a tym bardziej o wiedzę merytoryczną(choć nie ukrywam że ten model nad wyraz mnie "wkręcił"). Chętnie dołączę do projektu lecz problemem mogą być zdjęcia(nie posiadam sensownej lustrzanki) gdyż korzystam z uprzejmości znajomych w tym względzie.
Co do wyboru pojazdu od dawna myślałem o egzemplarzu z Muzeum w Koblencji ale jego główną wadą jest to, że jest to.. egzemplarz muzealny :-/ Jest mocno "wyczyszczony" z detali, rewitalizowany(ciekawe na podstawie jakiej dokumentacji?) i podobno trąci "fińszczyzną" nawet po odbudowie :-o . Ze zdjęć A.Larki tego Stuga widać tez kilka różnic w porównaniu do naszego Dragona-inny km, inne gąski-z pelnym zębem-(ja mam kupione friule atl-111 czyli przepak atl-04 dla panzerfahre) i inne koła podtrzymujące. Krótko mówiąc jestem w kropce bo samo malowanie wydaje mi się całkiem całkiem. Jeśli ktoś z szanownych Krzyśków będzie w stanie pomóc, będę wdzięczny ;o)


Krzysiek
Ori
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 00:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez KrisFX » czwartek, 28 lutego 2013, 11:26

Krzysiek,
Nie widzę najmniejszego problemu żebyś budował w projekcie ten sam model, w końcu nie ma nieograniczonej ilości modeli StuGa i wszyscy korzystamy z tych samych modeli, także zakłądaj wątek i nie marudź. Chętnie pomożemy z drugim Krzyśkiem merytorycznie.

Nie wzoruj się na egzemplarzach muzealnych. Więcje jest tam ex-fińskich, po przeróbkach. Zgodnie z informacją ze strony Andreasa Larki, ten z Koblenz jest właśnie ex-fiński. Jest przecież ogrom zdjęć z epoki, po co więc bazować na muzealnych?
Tu masz potężny zbiór zdjęć i tylko proszę nie pisz, że nie ma w czym wybierać:

http://www.flickr.com/photos/deckarudo/ ... 288391008/

Koła napędowe czy rolki to żaden problem, Dragon wypuścił już wszystkie wersje w swoich modelach, a jak nie to są koła napędowe i rolki PanzerArt.

Ja za bazę wybrałem tego konkretnego StuGa:

Obrazek

Źródło: www.panzernet.net

Mam trzy zdjęcia, tego StuGa i widać na nich dokładnie co było na dachu i wszystkie ważniejsze szczegóły. Nie ma wątpliwości, że ma przód spawany na zakładkę.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Vis13 » czwartek, 28 lutego 2013, 13:20

Dokładnie jak pisze Krzysiek, bez marudzenia :) ta sama baza wyjściowa, ale zapewne model zbudujesz inny.
Zdjęcia także nie są problemem, zwykłą małpką przy dobrym oświetleniu można zrobić fajne fotki.
Moim faworytem jest StuG z Normandii, dokładnie w takiej konfiguracji jak daje Dragon, a wisienką na torcie jest malowanie przypominające licht und schatten, właściwie niespotykane w StuG (Dragon chyba nawet daje to malowanie w instrukcji)

Obrazek
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Ori » piątek, 1 marca 2013, 00:00

W takim razie w weekend umieszczę w nowym wątku jakieś foty z budowy(postaram się nie dublować elementów uwidocznionych już przez Krzyśka). Dzięki również za galerię deckarudo, rzeczywiście jest w czym wybierać :) Bardzo interesująco wyglądają też fotki Vis'a z normandzkim Stugiem tym bardziej, że faktycznie Dragon umieścił to malowanie w instrukcji(przynajmniej jeśli chodzi o schurzeny).
Jeśli nie przeceniam swoich możliwości to może skuszę się na to "normandzkie" kamo pod warunkiem, że dorwę gdzieś jeszcze kilka bardziej szczegółowych zdjęć tego pojazdu (na fotach i w instrukcji wygląda jakby to pseudo licht und schatten nie bylo położone na kadłubie a jedynie na schurzenach, ale może się mylę.)
Ori
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 27 lutego 2013, 00:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez bartek72 » piątek, 1 marca 2013, 11:08

Moim faworytem jest StuG z Normandii, dokładnie w takiej konfiguracji jak daje Dragon


Jako znany poszukiwacz wanien z wystającymi bokami (wiecie o co chodzi) obzimmeritowanych waflowo stwierdzam, że na tych zdjęciach jest inna, ta bardziej klasyczna wanna - czyli to nie jest dokładnie to, co daje Dragon :P
Avatar użytkownika
bartek72
 
Posty: 783
Dołączył(a): poniedziałek, 13 października 2008, 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez Vis13 » piątek, 1 marca 2013, 11:58

Nie histeryzuj :P
Jak często i wiele mam do zarzucenia Dragonaowi to w tym wypadku wystarczy wkleić milimetrowe paski polistyreny i odtworzyć fakturę zimmeritu - 20 -30 min roboty? Miejmy nadzieję że PaznerArt już w Bytomiu pokarze nam właściwy przód...
Mam jeszcze jakieś zdjęcia tego egzemplarza, muszę trochę pogrzebać w archiwum, wkleję jak założysz wątek aby nie śmiecić Krzyskowi
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez KrisFX » piątek, 1 marca 2013, 14:18

Hej,
Pamietaj tylko żeby dać boki wanny nazwijmy je podstawowe, te które są na ramkach w każdym modelu. Pokryta zimmeritem płyta przednia to element imitujący 50mm pancerz dostepny w każdym modelu. Te nowe boki będą za bardzo wystawały i będzie to wyglądało kuriozalnie. No chyba, że użyjesz elementów 80mm znajdujących się w modelu, ale musisz wtedy sam zrobić na nich zimmetit. Tak wersja czy taka to i tak dokonaj korekty na przód spawany tradycyjnie jak napisali Bartek i Krzysiek.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG III Ausf.G Alkett Mid Interlock Front

Postprzez KrisFX » czwartek, 7 marca 2013, 14:50

Muszę odszczekać kwestie wlotów powietrza w zimmeritowanych StuGach Alkett :oops: . Po przejrzeniu wszystkich zdjęć jakie posiadam, na których wyraźnie widać ten element prawie wszystkie mają wloty powietrza bez zimmeritu. Dodatkowo większość zdjęć pokazuje wloty spawane tradycyjnie, a nie na zakłądkę. Nawet w finalnej wersji często wloty były spawane tradycyjnie.
Tak jak StuG z Munster

http://hosted.wargamer.com/Panzer/munst ... age27.html

czy ten z Fort Benning.


Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do StuGmania - StuG III G (StuH) - mini projekt grupowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości