F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 4 lutego 2013, 22:29

Solo napisał(a):Genialne. :)
Powiedzcie mi jeszcze, czy teraz owiewkę malować po przyklejeniu do kadłuba, czy przed?

Jak chcesz. Niektórzy malują oddzielnie, ale po brudzeniu może się okazać, że ramki mają inny kolor niż kadłub. Możesz też tymczasowo przykleić np. na maskol, a potem oderwać
Grzegorz2107 napisał(a):Ja bym ten wiatrochron zamaskował jeszcze raz. ;o)
Popatrz na obrazek i znajdź różnicę:


Szczerze mówiąc, to nie wiem o czym piszesz.
Gdzie popełniłem błąd?

Zamaskowałeś wywietrznik, granica przedniego szkła jest wyżej.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » poniedziałek, 4 lutego 2013, 22:49

Nie chcę się spierać, ale czy na pewno?...
Gdy położyć owiewkę na kadłubie, to wygląda moim zdaniem dokładnie tak jak na wcześniejszym zdjęciu...
Nie rozumiem gdzie jest błąd.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 4 lutego 2013, 23:51

Jest tak:

Obrazek
Obrazek

A ma być tak:

Obrazek
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 5 lutego 2013, 00:45

Pomijając taki drobny szczegół, że rama oszklenia wokół szyby pancernej ma jednakową grubość i łukowaty przebieg. Do maskowania użyj b.cienkich pasków, ostro zakończonych. Na tyle cienkich, żeby się dały łatwo w łuk wyginać. Wnętrze wymaluj maskolem. To co masz jest po prostu b.dalekie od doskonałości i obawiam się, że pędzelkiem można dokładniej tę osłonę kabiny machnąć niż z tym obecnym maskowaniem.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 5 lutego 2013, 08:33

piotr dmitruk napisał(a):Jest tak:
A ma być tak:


Jeśli dobrze rozumiem, to środkowa szybka po prostu musi być krótsza, czyli maskowanie iść głębiej w głąb szybki?

Grzegorz2107 napisał(a):Pomijając taki drobny szczegół, że rama oszklenia wokół szyby pancernej ma jednakową grubość i łukowaty przebieg. Do maskowania użyj b.cienkich pasków, ostro zakończonych. Na tyle cienkich, żeby się dały łatwo w łuk wyginać. Wnętrze wymaluj maskolem. To co masz jest po prostu b.dalekie od doskonałości i obawiam się, że pędzelkiem można dokładniej tę osłonę kabiny machnąć niż z tym obecnym maskowaniem.


Nie bardzo rozumiem: chodzi o przód czy tył?
Wydaje mi się, że u mnie rama oszklenia jest taka jak trzeba, tzn. równa na całej długości, to co widać na zdjęciu to także odbicia światła (tuż przy kadłubie), a nie taśma.
Ale ok, zrobię w domu nowe zdjęcie i jak trzeba, to zamaskuję jeszcze raz, od nowa.
Bardziej martwi mnie przód, bo te trzy kawałki maskowania nie podobają mi się, a nijak nie mogę wyciąć dokładniejszych kształtów. Używam tego patentu z miękkim ołówkiem, ale wychodzi średnio.

Może jakiś przykład dobrego maskowania owiewki, żebym zobaczył jakie błędy robię?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 5 lutego 2013, 09:06

Bardziej martwi mnie przód, bo te trzy kawałki maskowania nie podobają mi się, a nijak nie mogę wyciąć dokładniejszych kształtów. Używam tego patentu z miękkim ołówkiem, ale wychodzi średnio


Mnie też martwi przód bardziej. Najbardziej boczne szyby wiatrochronu.
Jeszcze raz: Nie wycinaj maski w jednym kawałku.
Wytnij paski o grubości ok. 1mm i maskuj po krawędziach każdej szyby. Taki cienki pasek ułożysz dokładnie przy ramie oszklenia, dopchasz go wykałaczką. Koniec przytnij na ostro i wciśnij koniec w sam róg szybki. Cztery paski na jedną szybę.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 5 lutego 2013, 09:21

Ok, rozumiem, myślałem że mówisz o tylnej części owiewki.
Zrobię jak mówisz, tylko nie wiem czy się tak łatwo da, bo te ramki nie są zbyt wypukłe, ale w sumie pomysł lepszy niż ten z ołówkiem, chyba będzie znacznie łatwiej ułożyć te cienkie paseczki wzdłuż krawędzi, niż męczyć się z wycinaniem masek.
Wyciąłem ich kilkadziesiąt i żadna nie była dobra.
Jak rozumiem, ten tył oklejony taśmą jest ok?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 5 lutego 2013, 09:29

Solo napisał(a):Jak rozumiem, ten tył oklejony taśmą jest ok?


Nie wiem czym robisz zdjęcia, ale głębi ostrości nie ma to żadnej. Ciężko coś wyślepic. ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez karambolis8 » wtorek, 5 lutego 2013, 09:37

Solo. Pomaluj, ściągnij maski i się dowiesz :mrgreen: Nikt Ci przecież nie powie na 100% czy jest dobrze, czy źle. Chciałbyś mieć od razu wszystko dobrze, a tak się nie da. Szybkę łatwo zmyć w razie czego ;o) Wracając jeszcze do washa, ja wycieram nadmiar MIGa po 15min suchym ręcznikiem papierowym i jakoś nie widzę potrzeby używania dodatkowo white spirita :-o Co do otworków z tyłu owiewki - tu oprócz maskolu też zdały by egzamin małe kulki z patafixu.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 5 lutego 2013, 10:47

Co do mojego aparatu foto, jak wspominałem używam starego bardzo juz Sony DCS 717, który niezbyt dobrze radzi sobie ze zdjęciami makro.

Obrazek

Jak mnie to modelarstwo wciągnie, to na pewno kupię jakiś porządny sprzęt.
Tak na marginesie, czy do swoich zdjęć używacie lustrzanek, czy kompakty są lepsze?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez shivadog » wtorek, 5 lutego 2013, 11:04

Solo napisał(a):Co do mojego aparatu foto, jak wspominałem używam starego bardzo juz Sony DCS 717, który niezbyt dobrze radzi sobie ze zdjęciami makro.


On sobie całkiem nieźle radzi z makro, masz świetny obiektyw (wiem bo sam używałem).
Musisz poprawić oświetlenie i dobrze dobrać ustawienia.
Nie staraj się wjeżdżać z obiektywem na model, zrób zdjęcie z trochę większej odległości i przykadruj.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 5 lutego 2013, 11:11

Może i racja, jaki fotograf takie zdjęcia, a nie od razu wina sprzętu. :)
Muszę sobie kupić jakąś lampę dodatkową, bo mam problem z oświetleniem. Albo zwykłą żarówkę 100W.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez shivadog » wtorek, 5 lutego 2013, 11:20

Jak masz słabe lampy to rób zdjęcia przy dziennym świetle, na parapecie koło okna, ale tak by nie były pod światło.
Zobacz moje zdjęcia z warsztatu he111, wszystkie były robione DSC717 przy dziennym świetle.
viewtopic.php?f=12&t=3726
Może szału nie ma ale widać co trzeba.
Poczytaj w dziale o fotografowaniu modeli, było parę razy o oświetleniu.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » wtorek, 5 lutego 2013, 11:21

karambolis8 napisał(a):Solo. Pomaluj, ściągnij maski i się dowiesz :mrgreen: Nikt Ci przecież nie powie na 100% czy jest dobrze,


Nie maluj. Zdejmij maski i cwicz masowanie. Tu widac wyraźnie, że jest źle, więc malowanie nic nie zmieni.
Zadanie jest: Pomalowac ramy osłony kabiny. Tylko ramy, a nie ramy i szyby wokół. ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » wtorek, 5 lutego 2013, 11:24

Co do foto: u mnie fotografowanie w dzień w tym okresie wchodzi w rachubę tylko w weekendy, za wcześnie robi się ciemno.
Muszę dokupić jakąś prostą lampę i walnąć żarówę 100W, powinno załatwić sprawę.

Co do maskowania: zrobię jak pisaliście, cienkie paseczki taśmy i "upchnę" je wzdłuż ramek, potem zaleję maskolem.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], SnaQ i 21 gości