F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » sobota, 9 lutego 2013, 16:50

O rany, nie i jeszcze raz nie.
Ok, zaraz zamówię tę szpachlówkę...
Co do balastu - a po co on?

Ok, to może podsumujmy co jeszcze powinienem kupić:
- Mr. Dossolved Putty, czyli szpachla w płynie do łatwego likwidowania szpar
- podstawowe kolory Vallejo do prac pędzelkowych

Coś jeszcze? Do tego jakieś rozpuszczalniki, coś innego?

EDIT: będzie problem z oszlifowaniem i wsadzeniem tej dyszy, bo ogon samolotu zwęża się, a dysza stosunkowo głęboko powinna być umieszczona... Kurczę... Ale chyba nie ma wyjścia, rozrywanie kadłuba narobiłoby tylko szkód.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 9 lutego 2013, 17:07

Solo napisał(a):EDIT: będzie problem z oszlifowaniem i wsadzeniem tej dyszy, bo ogon samolotu zwęża się, a dysza stosunkowo głęboko powinna być umieszczona... Kurczę... Ale chyba nie ma wyjścia, rozrywanie kadłuba narobiłoby tylko szkód.


Dysza jest prawie całkowicie schowana, więc jeśli nawet ją znacząco pocienisz, oszczędzając tylko to co widoczne z zewnątrz, to włożysz ją bez trudu, a pozostanie tylko problemem ufiksowanie jej w takim jak trzeba położeniu.

Co do balastu - a po co on?


Żeby model stał na trzech kołach, a nie na dwóch i podpierał się brzydko na ogonie.
Podeprzyj model w punktach gdzie wklejasz golenie podwozia głównego i zobacz, czy przechyla się na dziób, czy na ogon.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Jiloo » sobota, 9 lutego 2013, 17:10

Solo napisał(a):Ok, to może podsumujmy co jeszcze powinienem kupić:
- Mr. Dossolved Putty, czyli szpachla w płynie do łatwego likwidowania szpar

Ty to nic tylko zakupy robisz ;o) Szpachlówka w płynie ma tendencję do zapadania się.
Masz jakąś inną szpachlę? Nałóż zwyklą delikatnie i przeszlifuj, albo rozcieńcz ją żółtym gunziakiem i nałóż pędzlem.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez GrzeM » sobota, 9 lutego 2013, 17:23

Takie szpary można też zalewać (ale z umiarem!!!) klejem cyjanoakrylowym. Jak da mu się za długo wiązać, to będzie bardzo twardy, ale jeśli za szlifowanie zabierzesz się odpowiednio szybko, szlifuje się jak plastik. No i lepiej dać go za mało, a po szlifowaniu nałożyć w razie potrzeby kolejną warstewkę, niż lać za dużo. Nadmiar można też zmyć zmywaczem (debonderem) do CA.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tomtre » sobota, 9 lutego 2013, 19:04

Solo napisał(a):Ok, to może podsumujmy co jeszcze powinienem kupić:


Warsztat to się buduje latami. Kupowanie wszystkiego od razu to kiepski pomysł, bo:
- i tak nie wszystko jest sens/możliwość/zdolność wykorzystywać na pierwszych modelach
- można pójść z torbami (chociaż to kwestia względna)

Z chemii na pewno od początku warto mieć
- ze 2 kleje (ca + "do plastiku" to podstawa)
- ze 2 szpachlówki (rzadka + gęsta np mr. white putty skoro już gustujesz w Gunze)
- rozcieńczalnik do farb (jakie tam chcesz używać)
- farby
- lakier/werniks (adekwatny do farb)
- zmywacz do farb
- coś do wzbogacania wyglądu (na początek wystarczyć powinien jakiś prosty wash - choćby z farby olejnej - plus coś do brudzenia - pigmenty czy tam inne cienie)
- płyn do kalek
- debonder

A potem to już z górki ;o)

Wszystko można mieć "profi i markowe", ale da się dla większości z tych rzeczy znaleźć odpowiedniki w postaci chemii dostępnej w np marketach budowalnych (kleje, zmywacze, nitro, pigmenty, szpachle etc).

Jeśli to Twój pierwszy model to jeszcze trochę biegania po sklepach masz przed sobą.
Moja cała "kariera" na PWM
- Albatros DIII - viewtopic.php?f=13&t=17001
- Junkers D.I - http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=22657
I to by było wszystko jak do tej pory :)
Avatar użytkownika
tomtre
 
Posty: 309
Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 18:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Wojciech Perkowski » sobota, 9 lutego 2013, 19:22

Grzegorz2107 napisał(a):
Solo napisał(a):
...............


Poradźcie mi też jak najlepiej "uszczelnić" takie drobne szparki pomiędzy kadłubem a statecznikami poziomymi, widać to szczególnie na przedostatnim zdjęciu.
Też szpachlować?

Jeśli zakupiłeś preparat Gunze zwany płynną szpachlówką, to czas, żeby go użyc.
Zaaplikowana w szczelinę za pomocą cienkiego narzędzia i po wyschnięciu wytarta wacikiem z rozpuszczalnikiem. Podobnie będzie działał surfacer nakładany jak szpachlówka wieloma warstwami.



Nieraz warto sprawdzić (np. Google) jak to wyglądało w oryginale, aby niepotrzebnie nie fatygować się ze szpachlówką.
Sabre miał usterzenie poziome płytowe?
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 734
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 13:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 9 lutego 2013, 19:50

Wojciech Perkowski napisał(a):Sabre miał usterzenie poziome płytowe?


Sabre miał klasyczne stery, a późniejsze wersje płytowe.
Płytowe, czy klasyczne, ale szpara jest...
Obrazek
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » sobota, 9 lutego 2013, 22:13

Co ja mam (oprócz farb kolorów i bezbarwnych):
- kleje:
Tamiya Extra Thin Cement
Revell Contacta Professional

- szpachłowka
Tamiya Putty Basic Type

- rozcieńczalniki/rozpuszczalniki
Mr. Color Leveling Thinner
Tamiya Thinner X-20A
- Mr. Toll Cleaner

- maskowanie
- taśmy Tamiya
- Mumbrol Maskol

- płyny do kalkomanii
Micro Set
Micro Sol

W takim razie, co jeszcze powinienem dokupić?
Ta płynna szpachlówka wydaje mi się, że będzie idealna na moje problemy, bo szpachlowanie i potem szlifowanie szpar w różnych zakamarkach to męka straszna.
Co jeszcze?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Kuba P. » sobota, 9 lutego 2013, 22:15

Solo napisał(a):W takim razie, co jeszcze powinienem dokupić?


Sejf, tam schować swoją kartę płatniczą a kluczyki oddać komuś spoza układu.
Nic nie dokupuj więcej, rób model i myśl co wychodzi z czego. Próbuj i kombinuj.
Jak musisz coś dokupić, ale tak musisz musisz to mi się rozcieńczalnik Wamodu skończył...
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez klajus » sobota, 9 lutego 2013, 22:18

Chłopie sklej model po prostu i tyle...
Z tego co napisałeś to tylko klej Ci jest potrzebny...
Bez reszty z tej listy da się zrobić model.

Trzymałem się z dala od tego wątku ale mam dosyć :mrgreen:
Popatrz jak modele robią inni i pytaj albo sam wymyśl.
Gdybyś nie miał internetu to byś nic nie zrobił?
Pozdrawiam z mojego brodzika intelektualnego, Paweł Klaja, Fun-sklejacz tworzący rzeczy z gruntu słabe albo przeciętne...
http://pawelklaja.blogspot.com
Tekst roku:
[..] ... więc nie ma go co manieryzmem rodem z "Super modelu" psuć. Modelarstwo redukcyjne to fakty w skali a nie mity i radosna twórczość. ... [...]
Avatar użytkownika
klajus
 
Posty: 1913
Dołączył(a): środa, 24 października 2007, 13:24
Lokalizacja: Jülich/Niemcy

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Kuba P. » sobota, 9 lutego 2013, 22:20

Nawet kleje masz, Solo.
Ewentualnie podjedź na tanksztele i kup sobie Kropelkę, najlepszy CA :)
Masz wszystko, brakuje Ci tylko samodzielności. Bankowo dasz radę!

Powodzenia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » sobota, 9 lutego 2013, 22:59

Macie racje, ale musze mieć tę płynną szpachlę, po prostu nie usnę, póki jej nie kupię...
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Kuba P. » sobota, 9 lutego 2013, 23:01

Weź Surfacer 1200 w słoiczku, masz jakiś Levelling Thinner prawda?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » sobota, 9 lutego 2013, 23:08

Mam, mam też Mr. Prime Surfacer 1000.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Kuba P. » sobota, 9 lutego 2013, 23:10

Ale masz Surfacer 1200 w słoiczku? To masz płynną szpachlę.
Rozcieńcza się to do smaku levelling thinnerem i z pędzla nakłada.
Potem wymywa się zmywaczem wamodu albo szlifuje papierem ściernym.

Ja innego Surfacera nie mam, 1200 wystarcza mi, 1000 i 500 są niepotrzebne.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości