FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » czwartek, 20 września 2012, 17:51

Nad bezbarwnym jeszcze pomyśle. Co do otworów na masce to są to otwory pod trzpieniki mocujące zapinki, podobne otwory mam w klapie z tyłu. W sumie i tak zpostaną zasłonięte przez zapinki, ale dzięki nim wiem dokładnie gdzie mają być i ułatwiają ich dokładne osadzenie na nadwoziu.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Reklama

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » niedziela, 17 lutego 2013, 15:09

Witam wszystkich po dłuższej przerwie w tym wątku warsztatowym. Po ukończeniu projektów Citroen Xsara WRC oraz Subaru Imprez WRX 555, postanowiłem powrócić do prac nad modelem Forda Focusa WRC Monte Carlo 2002, modelu będącego kolejnym elementem kolekcji: EL MATADOR WRC Cars.
Kontynuacji podlega nadal kasta modelu, której lakierowanie zakończyłem malując odpowiednio zamaskowany przedni zderzak kolorem TS-51 Racing Blue. Zdecydowałem się na lakierowanie, ponieważ kalka przygotowana przez firmę Reneissance miała jaśniejszy odcień niż Racing Blue. Po pomalowaniu zderzak przystąpiłem do nakładania kalkomanii, której ilość jest stosunkowo dość duża. Największych kłopotów dostarczają kalki na bokach nadwozia (jasno błękitny owal Forda oraz postrzępiona kalka Martini)
Podczas nakładania używałem płynów Micro Set oraz Micro Sol. Niestety kalka Renaissance dedykowana na Focusa WRC Monte Carlo 2002 jest bardzo oporna na traktowanie płynami, ale po kilku cyklach zmiękczania płynem i ciepłym powietrzem udało się uzyskać zadowalający efekt.
Z powodu słabej elastyczności kalek, zdecydowałem się na usunięcie klamek z drzwi. Klamki zostaną wklejone jako osobny element pod sam koniec prac nad modelem. Malowane kolorem TS-36 Fluorescent Red będą lusterka oraz wnęki pod klamkami (jedna z nich została już pozbawiona kalkomani.
Kasta na dzień dzisiejszy jest oklejona w 85%, pozostały jeszcze kalki na dach i słupki a, kalki na krawędzie maski oraz numer startowy na dachu. Zostawiłem właśnie te kalki na sam koniec, ponieważ ich nałożenie będzie wymagało bardzo dużo cierpliwości oraz czasu.

Jak widać na załączonych zdjęciach, zdecydowałem się na zbudowanie modelu w wersji "nieocenzurowanej" tzn. z reklamami firmy MARTINI, które byłby dozwolone tylko w Księstwie Monaco.
W tym miejscu chciałbym podziękować koledze VVitkowi za przekazanie mi kalki Martini na tylny zderzak modelu oraz koledze szpaku86 za dokumentację fotograficzną oraz liczne konsultacje odnośnie oklejenia modelu.
Model będzie przedstawiał samochód z czasu uroczystego zakończenia rajdu w Monte Carlo. Carlos Sainza ukończył rajd na podium (3 miejsce)

A oto dotychczasowy owoc prac nad kalkomanią:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez powerpablo » wtorek, 19 lutego 2013, 12:53

Wszystko jest jak należy, prócz małego ale.
A miano wicie odcięcie kolorów biały/niebieski na bokach delikatnie chyba przebija z pod kalki.
Reszta to tak jak zawsze bomba.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » wtorek, 19 lutego 2013, 22:28

powerpablo napisał(a):Wszystko jest jak należy, prócz małego ale.
A miano wicie odcięcie kolorów biały/niebieski na bokach delikatnie chyba przebija z pod kalki.
Reszta to tak jak zawsze bomba.

pozdrawiam
Paweł


Dzięki Paweł za zwrócenie uwagi na ten problem, rzeczywiście nie udało mi się idealnie rozgraniczyć kolorów lakierów, ale pracuję nad tym problemem. W miejscu prześwitujących podziałów nałożyłem jeszcze jedną kalkę w kolorze czerwieni fluorescencyjnej i powoli "przebicie" się niweluje. Mam nadzieję, że jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to uda się zlikwidować ten niekorzystny efekt.
Nawiasem mówiąc jestem bardzo rozczarowany jakością krycia i w ogóle kalek firmy Renaissance. Są to moje 4 kalki tej firmy i muszę powiedzieć, że pomimo dość wysokiej ceny ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Kalki bardzo trudno się układają, są najtwardsze ze wszystkich, które dotychczas układałem oraz (co najgorsze) są bardzo ale to bardzo oporne na płyny zmiękczające. Na początku po nałożeniu płyny Micro Sol kalka ładnie się naciąga i układa, ale po całkowitym wyschnięciu potrafi wrócić to pierwotnego położenia i całkowicie napiąć się nad zagłębieniem, które miała wypełnić.
Zdecydowanie lepsze kalki w sensie łatwości układania produkuje Studio27 (Cartograf), Hobby Designe i Racing43.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » środa, 20 lutego 2013, 20:45

Dziś tylko 2 fotki zrobione na szybko z prawie kompletnie oklejoną kalkami kastą (brakuje jeszcze tabliczki z rajdu na masce)
Pod zderzakiem pojawił się pomalowany na biało i oklejona paskiem carbonu spojler, na który zachodzi tablica rejestracyjna. Bez tego elementu na tablicę po prostu było zbyt mało miejsca.
W miejscu prześwitywania łączenia lakierów granatowego metalika i bieli, nałożyłem dodatkową kalkę w kolorze czerwieni fluorescencyjnej i myślę, że udało się pozbyć tego drażniącego efektu.

Obrazek

Obrazek

Jeszcze tylko kilka retuszy i kasta idzie do lakierowania TOPCOAT-em i zaczynam pracę nad podwoziem i wnętrzem modelu.
Ostatnio edytowano czwartek, 21 lutego 2013, 12:16 przez STI22B, łącznie edytowano 1 raz
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez powerpablo » środa, 20 lutego 2013, 21:36

No Piotrek znacznie lepiej teraz to wygląda z ta dodatkową warstwą kalki - nie widać odcięcia kolorów.
Bardzo ładne delikatne linie podziału.

Czekam da dalsze postępy z prac.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » wtorek, 26 lutego 2013, 21:25

Powoli do przodu...Dziś udało mi się pomalować silnik, dyferencjały oraz wydech. Tunel został wyłożony matą termoizolacyjna wykonaną wszystkim już znanym sreberkiem z paczki po papierosach. Aktualnie pracuję nad zawieszeniem Focusa, wkrótce kolejne zdjęcia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » czwartek, 28 lutego 2013, 19:47

Dziś kolejna mała aktualizacja z prac nad modelem Focusa.
Udało mi się zakończyć pracę nad zawieszeniem modelu. Wahacze, kolumny McPherson'a oraz stabilizatory zostały pomalowane na zadane kolory, na tarcze hamulcowe przykleiłem metalowe nakładki oraz zmontowałem i wstawiłem całość do płyty podłogowej.


Obrazek

Po wszystkich zabiegach, wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » niedziela, 3 marca 2013, 11:16

Cześć wszystkim. Przez ten weekend pomimo pewnych obowiązków :) udało mi się troszkę popracować nad wnętrzem modelu. Kilka elementów zostało oklejonych carbonem, pomalowałem stelaż pod koło zapasowe oraz kilka drobnych detali, takich jak podnośnik i elektryczny klucz do kół:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wstawiłem również przemodelowaną na podstawie zdjęć i produkcji Kolegi Naomiego chłodnicę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz kilka zdjęć wnętrza modelu z wstawionymi wyżej przedstawionymi elementami oraz wykonanym okablowaniem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » środa, 6 marca 2013, 18:24

Powoli do przodu...dziś udało mi się zrobić deskę rozdzielczą wraz z kolumną kierowniczą. Poszczególne elementy zostały oklejone carbonem.
Carbonowanie zostało zrobione na podstawie dostępnych zdjęć.
Jak widać na poniższych zdjęciach deska rozdzielcza to wersja stosowana w specyfikacji RS WRC 02 (brak charakterystycznego kredensu, bardziej płynna i lekka linia konsoli środkowej)

Deska rozdzielcza to transkit produkcji firmy PLE

Dodatkowo wykonałem okablowanie kolumny kierowniczej wg pomysłu kolegi szpaku86

Na zdjęciach jest jeszcze niepomalowany otwór centrujący na kierownicy, ale już zostało to zrobione. Dzięki za zwrócenie uwagi Krzyśku

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez powerpablo » czwartek, 7 marca 2013, 07:53

No Piotrek...tak przeglądam Twoje kolejne aktualizacje i ich za bardzo nie komentowałem, gdyż nie ma się do czego przyczepić. Pięknie to wszystko wygląda a przede wszystkim bardzo czysto. Carbon I klasa. Bardzo dobra robota.
Lada dzień pewnie finish :D
Ja tak obserwując Twoje warsztaty oraz tempo Twoich prac to zazdroszczę tego czasu, który macie na modelarstwo...ja ostatnio w ogóle nie mam na to czasu a tak mnie korci....

good job

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » piątek, 8 marca 2013, 12:54

powerpablo napisał(a):No Piotrek...tak przeglądam Twoje kolejne aktualizacje i ich za bardzo nie komentowałem, gdyż nie ma się do czego przyczepić.

good job

pozdrawiam
Paweł


Nie no Paweł, teraz to mnie troszkę zmartwiłeś. Mam nadzieje, że nie zapatrzyłeś się na jednego z kolegów na forum i swoje komentarze nie ograniczysz tylko to "KRYTYKI TOTALNEJ", bo myślałem, że nie tylko o samą krytykę chodzi na naszym forum.
Dzięki za komentarz. Pozdrawiam
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez STI22B » poniedziałek, 11 marca 2013, 21:13

Cześć, dziś kilka fotek ukończonego wnętrza oraz elementów komory silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 21:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez powerpablo » wtorek, 12 marca 2013, 09:12

No to powoli koniec widzę.
Bardzo podoba mi się ten żeberkowy wlot na masce - extra wyszedł.
Wnętrze również bardzo ładnie zrobione - pełen profesjonalizm.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 20:41
Lokalizacja: Łomża

Re: FORD FOCUS RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlos Sainz

Postprzez Mr. Headshok » wtorek, 12 marca 2013, 20:12

Z całym szacunkiem, ale czemu używasz tamiyowskiego aluminium? Co jest w tej farbie ''fajnego"? :-/ Przecież tragiczna jest! To ziarno!!! Nie lepiej zastąpić jej Alcladem lub jakimś metalikiem z Gunze?
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości